۱۳۹۵ اسفند ۷, شنبه

تاکید جولیو ترتزی بر ضرورت مقابله با مداخلات رژیم آخوندی در منطقه



تاکید جولیو ترتزی بر ضرورت مقابله با مداخلات رژیم آخوندی در منطقه

جولیو ترتزی وزیر خارجه سابق ایتالیا در مورد دخالتهای تروریستی حکومت آخوندی در منطقه هشدار داد وگفت: هدف (رژیم ایران از) این دخالتها در منطقه ناتوانی این رژیم در حل مسائل مردم و صدور بحران داخلی به خارج از ایران است و به همین دلیل به صدور بنیادگرایی و تروریسم نیاز مبرم دارد و بدون دخالت در کشورهای منطقه نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.
وی که با روزنامه الجزیره چاپ عربستان مصاحبه می کرد افزود: برای تضمین تحول دموکراتیک در سوریه بدون بشار اسد، اکیدا ضروری است که ازدخالتهای رژیم ایران در سوریه جلوگیری شود. هم‌چنین باید جلو دخالت این رژیم در عراق را گرفت. اما برای تحققق موفقیت‌آمیز این اهداف، همه اقدامات باید همراه با تلاش برای تغییر از جانب مقاومت ایران و مجاهدین خلق در ایران صورت گیرد.
وزیر خارجه سابق ایتالیا گفت: در برنامه ده ماده‌یی شورای ملی مقاومت ایران بردباری به خوبی نشان داده شده است. این (برنامه) می‌تواند پس از شکست بنیادگرایی در خاورمیانه و حاکمیت نیروهای معتدل و دموکرات ثبات و دموکراسی را برقرار کند. بنابراین ( مقاومت ایران) نه فقط باید از طرف دولتهای غربی مورد حمایت قرار گیرد بلکه همچنین باید از جانب کلیه کشورهای دموکرات و از جانب همه شهروندانی که به ارزشهای انسانی و آزادیها می‌اندیشند، مورد حمایت قرار بگیرد