۱۳۹۵ بهمن ۲۹, جمعه

وضعیت وخیم حال آرش صادقی: از دست دادن یک کلیه ، آسم و خونریزی معده




آرش صادقی زندانی سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین، به بیماری التهاب مزمن مجاری هوایی (آسم) مبتلا شده و یک کلیه اش را از دست داده و همچنان از خونریزی معده رنج می برد، با این حال علی‌رغم موافقت دادستانی، کماکان سپاه پاسداران از مرخصی استعلاجی و بستری شدن وی در بیمارستان ممانعت بعمل می آورد.
به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، یک منبع آگاه از وضعیت آرش صادقی گفت: “آرش حالش وخیم است، مبتلا به آسم شده و معده اش خونریزی دارد. با اینکه دادستان با سپردن وثیقه موافقت کرده، سپاه از مرخصی استعلاجی و یا بستری شدن او جلوگیری می‌کند. فارغ از مرخصی درحالی که پزشکی قانونی زندان درخواست بستری شدن او را کرده اما ضابطین سپاه با آن نیز مخالفت می‌کنند.
لازم به یادآوری است در آخرین مراجعات پزشکی صادقی به بیمارستان پزشک متخصص تایید کرد که او خونریزی ۱۲.۵ درصد معده، کمبود هموگلوبین (کمخونی) شدید و عفونت شدید ریه داشته و بایستی دستکم ۴ الی ۵ روز در بیمارستان بستری شود.
با این حال، با فشار دادستانی، حفاظت زندان و سپاه ثارالله، این زندانی با حالت وخیم جسمی و علیرغم مقاومت پزشکان، شامگاه هجدهم بهمن، به زندان اوین عودت داده شد.