۱۳۹۵ اسفند ۷, شنبه

بشار الاسد یک جنایتکار جنگی است وباید تنبیه ومحاکمه شود- نامه اعضای کمیسیون روابط خارجه مجلس سنای آمریکا





با توجه به گزارش اخیر سازمان عفو بین الملل در خصوص متهم شدن نظام حاکم سوریه به اعدام 13 هزار تن از مخالفان در یکی از زندان های دمشق باید بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و هم‌پیمانانش به اتهام ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محاکمه شوند.

سوریه؛ گزینه‌ها روی میز/اسد مجازات شود

کمیسیون روابط خارجه سنای آمریکا با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور مدعی شد که بشار اسد مرتکب جنایت جنگی شده و باید محاکمه شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، در نامه اعضای کمیسیون روابط خارجه مجلس سنای آمریکا که از سوی نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه تنظیم شده خطاب به رکس تیلرسون، وزیر خارجه این کشور آمده است: با توجه به گزارش اخیر سازمان عفو بین الملل در خصوص متهم شدن نظام حاکم سوریه به اعدام 13 هزار تن از مخالفان در یکی از زندان های دمشق باید بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و هم‌پیمانانش به اتهام ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محاکمه شوند.
اعضای این کمیسیون از وزیر خارجه آمریکا خواسته‌اند تا آنها را در جریان تلاش های دولت آمریکا در خصوص درخواست برای محاکمه مسئولانی که در "جنایات جنگی" در سوریه دست دارند، قرار دهد.
در این نامه آمده است: در گزارش اخیر عفو بین الملل در خصوص استفاده از سلاح های شیمیایی و مواد منفجره ممنوعه و شکنجه و گرسنگی دادن به غیر نظامیان توسط بشار اسد و نظام وی می توان گفت که رئیس جمهوری سوریه دست به ارتکاب جنایت جنگی زده است.