۱۳۹۷ مرداد ۲۶, جمعه

🎋#ایران -نامه زندانی سیاسی سابق #شاهین_ذوقی_تبار به گزارشگر ویژه حقوق بشر جناب آقای جاوید رحمان




🎋#ایران -نامه زندانی سیاسی سابق #شاهین_ذوقی_تبار به گزارشگر ویژه حقوق بشر جناب آقای جاوید رحمان

✍️باسلام
قبل از هرچیز انتخاب شما را بعنوان گزارشگر ویژه #حقوق_بشر ایران تبریک میگویم وامیدوارم 
همانطور که آقای احمد شهید ومرحوم خانم عاصمه جهانگیر درطول زمانی که این سمت را به عهد داشتند به برقراری حقوق بشر در ایران تلاش کردند شما هم به بهترین شکل به این وظیفه انسانی عمل کنید و در این راه موفق باشید
➖جناب رئیس ۳۰-اردیبهشت۱۳۹۲ بود که به خاطر یک تماس تلفنی با سازمان مجاهدین خلق ایران توسط اطلاعات سپاه دستگیر شدم ٫به مدت یکسال وپنج روز در انفرادی های ۲-الف (بازداشتگاه اطلاعات سپاه)وامنیتی ترین نقطه ایران بودم .در تمام این یکسال و پنج روز چشم بند داشتم و از ملاقات وتماس با خانواده محروم بودم .بارها در بازجویی ها به من توهین کردند و مرا کتک زدند٫دز طول بازجویی ها هم سرم شکست وهم دندانم ...وهمه این ها به خاطر این بود که من با سازمان مجاهدین تماس تلفنی برقرار کرده بودم.
➖جناب رئیس من را چهار بار با چشم بند و دستبند و پابند به دادگاه برند و سه بار از این چهار بار قاضی رژیم صلواتی من را مورد توهین قرار داد و من را منافق خواند و بدون اینکه حتی یک سوال بپرسه که چرا و برای چه به دادگاه آمده ام ؟! ویک بار که در داگاه اعتراض کردم که شما توهین می کنید و سپاه من را میزند صلواتی قاضی رژیم در جواب گفت که متهم سپاه هستی وانتظار داری کتک نخوری!!!!....بار چهارم که رفتم فقط حکم را برای من خوانند و به پنج شال زندان محکوم شدم....
➖جناب رئیس ۴-۳-۱۳۹۳ به بند عمومی منتقل شدم ٫مدتی کوتاه حدود 4ماه در زندان  اوین بودم و بعد به زندان گوهردشت منتقل شدم در این مدت صحنه هایی را دیدم که قلب هر انسان را به درد می آورد....جوانانی بین ۲۰تا ۲۴ سال دیدم که از نظر مالی ضعیف بودند و یک کاسه و قاشق و چنگال یعنی ساده ترین وسایل را برای غذا خوردند نداشتند و غذای دولتی که زندان به آنها می داد مجبور بودند بر روی روزنامه بریزند و با دست غذا بخورند ...این جوانان به خاطر مشکلات مالی از کمترین حقوق انسانی محروم بودند و از سوی زندنبانان با آنها مانند برده برخورد می شد و زندانبانان برای سود خودشان آنها را مجبور می کردند که بین دیگر زندانیان که از نظر مالی شرایط خوبی داشتند مواد مخدر پخش کنند و اگر سرباز می زدند مورد ضرب و شتم زندانبانان قرار می گرفتند .
➖جناب رئیس من شاهد یورش گارد وزارت اطلاعات به سالن کردها و سنی های مخالف حکومت بودم که دست و پای آنها را شکستند و۲۵ نفر از آنها را به صورت وحشیانه با بدنی زخمی وخون آلود اعدام کردند ...
جناب رئیس زندان های ایران به خصوص زندان گوهردشت کرج مطابق استاندار نیست گردش هوا در سالن ها وجود ندارد ٫هواخوری ۲ ساعت در روز بیشتر نیست ٬ وتنفس در این سالن ها بسیار مشکل است ٫زمستانها به خاطر نبود دستگاه گرم کننده و تابستانها به خاطر نبود دستگاه خنک کننده برای افراد سن بالا زندگی کردن را مشکل کرده وباعث مرگ تدریجی زندانیان می شود ...ومن شاهد مرگ بسیاری از زندانیان به خاطر وجود همین شرایط بودم از جمله شاهرخ زمانی.
➖جناب رئیس به خاطر کم کردن خیلی از این مشکلات زندانیان با هزینه شخصی خودشان بعضی از  ابتدایی ترین وسایل زندگی را با مجوز رئیس زندان خریداری کرده بوند اما ۸مرداد ۱۳۹۶ گارد زندان گوهردشت به صورت وحشیانه به وسایل شخصی زندانیان حمله کرد وتمام وسایل را به سرقت رفت و یا شکسته شد .ما را به سالن دیگری بدون هیچ امکاناتی انتقال دادند ٫سالنی که پر از دوربین و شنود بود حتی در سرویس های بهداشتی وحمام ها .... بدون اینکه حتی یک توضیح بدهدن که مگر اتهام ما چی بود ؟! مگر ما غیر از آزادی بیان وحمایت از حقوق زنان و حقوق کارگران و برقراری عدالت و ...چیز دیگری می خواستیم؟!....
➖جناب رئیس بعضی از افراد هستند که فقط بخاطر عقیده شان که برقرار عدالت هست بیش از ۵ سال درر زندان انفرادی بودند .بعضی فقط بخاطر اینکه به قتل عام خانواده شان در زمان خمینی اعتراض کرده بودند به حبس های سنگین محکوم شده اند.
➖جناب رئیس این مختصر نامه ای که نوشتم گوشه ای از مشاهدات من در طول دوران حبسم بو دومن از آنجا که هیچ مرجعه تظلم خواهی در ایران وجود ندارد خواستم این مشکلات را با شما بازگو کنم.
✔️جناب رئیس این رژیم به لحاظ نقض سیستماتیک حقوق بشر باید پرونده اش کماکان به شورای عالی امنیت برود و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعاتش به دلیل سرکوب مردم باید در لیست تروریستی قرار بگیرند.

شورشگر کرمانشاه, [18.08.18 06:42]
و از شما درخواست دارم که با انتخاب هیئتی مخصوص از زندان زابل گرفته تا زاهدان تاکرمان و بندرعباس تا دستگرد اصفهان تاگوهردشت کرج تا زندان فشافویه و تهران بزرگ تا زندان عادل آباد شیراز تا وکیل آباد مشهد تا شیبان اهواز تا دیزل آباد کرمانشاه تا زنجان مرکزی ٫سنندج تا زندان زابل و سراوان تازندان مالک اشتر و زندانهای وزارت اطلاعات واطلاعات سپاه وخانه های امن در تهران و سراسر ایران و صدها زندانی دیگر که به صورت مخفی و علنی وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیدواین رژیم را از شکنجه و آزار و اذیت مردم بی دفاع ایران منع کنید
از اینکه وقت خود را برای خواندن این نامه گذاشتید از شما ممنونم
شاهین ذوقی تبار
زندانی سیاسی سابق
رونوشت : ۱-کمیسار عالی حقوق بشر خانم  با شله شیلی 

   ۲-دبیرکل سازمان ملل متحد  : آنتونی گوترز

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

قیام سراسری مرداد 97 ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  سرنگونی #  اتحاد