۱۳۹۷ شهریور ۲۲, پنجشنبه

مروری بر روزنامه های رژیم پنجشنبه 22شهریور97




مطالب و عنوانهای مهم روزنامه‌های حکومتی در روز پنجشنبه ۲۲شهریور حول دعواهای باندی بر سر رفتن و نرفتن روحانی به نیویورک، تصویب یا عدم تصویب لوایح اف.ای.تی.اف، بحرانهای اقتصادی اجتماعی و رو کردن فسادها و رانتهای باند حریف اختصاص یافته است.
کیهان خامنه‌ای در یادداشت روزش با عنوان«دولت سایه وجود دارد اما کجا؟!» نوشته است« دولت و آن جریانی که مدعی اصلاح‌طلبی است حالا به پایان خط رسیده‌اند، به مردم پاسخگو نیستند و مدام در حال حاشیه‌سازی‌اند.دولتی که با وعده‌های «اقتصادی» روی کار آمده در «اقتصاد» زمین‌گیر شده است».کیهان در ادامه به دعوای رفتن و نرفتن روحانی به نیویورک گریز زده و با حمله به باند روحانی نوشته است:« همین جریان چه بسا، شرایط را طوری طراحی کنند که رئیس‌جمهور محترم مهرماه کاملاًً اتفاقی! با ترامپ روبه‌رو شود و...از آن طرف هم، فتیله قیمتها را کمی پایین بکشند تا چنین القاء شود که، مذاکره با ترامپ اوضاع اقتصادی را بهتر می‌کند! همان راهی که پیش از این با اوباما رفتند و به یک مکالمه تلفنی کشاندند و نتیجه آن وضعی شد که اکنون در آنیم».

در مقابل آرمان تیتر زده «سفر تاثیر‌گذار روحانی در نیویورک»
آرمان در مطلب دیگری به قلم اکبر ترکان مشاور روحانی هم بر تصویب لوایح اف.ای.تی.اف تأکید کرده و هم بر رفتن روحانی به نیویورک. در قسمتی از این مقاله نوشته « با توجه به فشار سایر کشورهای بین‌المللی که از جانب تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده به ما اعمال می‌شود، نباید کاری کنیم که فشار تعمدی جدیدی به‌خاطر عدم عضویت در FATF به سایر این فشارها افزوده شود».در ادامه ضمن اشاره به تنگ‌تر شدن حلقه تحریمها تأکید کرده« کشورهای دیگری که نسبت به ما محدودیت‌های شدیدی اعمال کرده‌اند در حالی که هنوز تحریم‌ها فرا نرسیده و آنها به استقبال تحریم‌ها رفته‌اند. در این شرایط لزوم حضور ما در عرصه‌های دیپلوماسی بیش‌ از‌ پیش باید مورد توجه واقع شود».

روزنامه‌های حکومتی در رویکردی متناقض از دیدارهای اعضای کمیسیون مجلس ارتجاع با آخوندهای قم نتایج معکوس گرفته‌اند.
کیهان تیتر زده: «در دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی مطرح شد: هشدار مراجع تقلید به مجلس درباره اف.ای.تی.اف: جمهوری اسلامی سلطه پذیر نیست». اما در مشروح توضیحاتش حرفی از مخالفت آخوندهای قم با اف.ای.تی.اف جز برخی شرط و شروط آخوند مکارم دیده نمی‌شود.
ایران ارگان دولت روحانی هم این دیدار نتیجه دیگری گرفته و از جمله نوشته است« رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته که «درباره FATF باید کشور را از بی‌تصمیمی خارج کنیم.» حشمت الله فلاحت‌پیشه این حرف را بعد از دیداری که به همراه چند نفر دیگر از اعضای کمیسیون امنیت ملی با برخی از علما و مراجع تقلید قم داشته، مطرح کرده است. در این دیدارها آن طور که در اخبار مربوط به آن منتشر شده، روحانیان قم بیشتر بر احتیاط در خصوص لوایح مرتبط با FATF تأکید کرده‌اند». ایران در ادامه درد بی‌درمان نظام در بن‌بست اف.ای.تی.اف را به‌نقل از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع این‌گونه بازگو کرده است:« رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس محمدرضا پورابراهیمی به خبرگزاری خانه ملت گفته که درباره لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم یا همان CFT نگرانی‌هایی وجود دارد که باید رفع شوند. به عبارتی اگر کشور مان هر چهار لایحه را تصویب و اجرایی کند، تضمینی برای این‌که بانکهای دنیا با ایران فعالیت مشترک انجام دهند وجود ندارد لذا رویکرد مثبتی وجود ندارد و باید تضمینی از گروه ویژه اقدام مالی دریافت شود».

اذعان به تداوم رانت و فساد را در عنوانهای متعددی در روزنامه‌های هر دو باند حاکم میشه دید:
آفتاب یزد: واردات اتوبوس های دست دوم خارجی برای نوسازی ناوگان شهری!
ابرار اقتصادی: معافیت مالیاتی ۳۰هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها؛ یک پنجم وصولی مالیات صرف مقتدرتر شدن دولت پنهان می‌شود
جوان: پتروشیمی‌ها کلکسیون نافرمانی و تخلف شده‌اند
رسالت: ابراهیم رزاقی: اعاده اموال نامشروع، چالش دولت اشرافی است
کیهان: نمایندگان مجلس: تکلیف میلیاردها دلار ارز بر باد رفته با تحقیق و تفحص از بانک مرکزی مشخص می‌شود

کیهان یک نمونه از ویژه خواریها را زیر عنوان « دم خروس از زیر پوشک بچه بیرون زد!» را رو کرده و نوشته است:« در بخش‌هایی از برنامه پایش شبکه اول صدا و سیما که در تاریخ ۱۳/۰۶/۹۷پخش شد گوشه‌هایی از این مشکل در لابه‌لای گزارش کارشناس اقتصادی، درباره علت کمیابی پوشک در بازار و التهاب مردم، بیان شد و نقش مؤثر یک شرکت تولیدکننده که از قضا همان شرکت ترکیه‌‌ای انحصارطلب است مطرح شد. شرکتی که متأسفأنه با زد و بندهای فراوان و حمایت یکی دو نفر از نمایندگان مجلس و نیز پاره‌ای از مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت مبادرت به دریافت مقدار معتنابهی ارز دولتی کرده تا مواد اولیه وارد کند اما با جسارت هر چه تمام‌تر و در شرایط حساس کنونی برای سودجویی بیشتر، مردم را با کمیابی برندهای خود مواجه کرده است». کیهان در انتها افزوده است« خلاصه دم خروس آشکار شد و آنچه که نباید اتفاق می‌افتاد با بی‌تدبیری کامل در یکی از صنایع مهم کشور رخ داد».
جوان هم گوشه‌یی از چپاول پتروشیمی‌ها که در انحصار باندهای نزدیک به دولت روحانی هستند را رو کرده و از جمله نوشته است:« پویا ناظران، اقتصاددان نوشته بود: ارز صادر کنندگان، مثلاًًً پتروشیمی یا فولاد، در اختیار بانک مرکزی در حسابهای خارج کشور قرار می‌گیرد. واردکننده‌ها به شرکت صادر کننده، مراجعه می‌کنند و هر کدام چانه می‌زنند که پتروشیمی دلار ۴هزار و ۲۰۰را به آنها بفروشد. مدیر پتروشیمی به ایشان یادآوری می‌کند که قیمت ارز در بازار مثلاًًً ۷هزار و ۵۰۰است، با کم کردن مبلغی از بازار آزاد مابه‌التفاوتش را در حسابی‌ خارج از کشور واریز می‌کند». این روزنامه در ادامه در مورد «سوء‌استفاده ۲۰۵شرکت پتروشیمی در مناطق آزاد» نوشته است:« دو روز پیش رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی در اعتراض به روش‌های فرار مالیاتی در مناطق آزاد از فرار ۴هزار میلیارد تومانی شرکتهای فعال در پتروشیمی خبر داد».

بحران درونی رژیم هم در عنوانها و مطالب مختلف دیده می‌شود.
آرمان: قوه قضاییه بدون توجه به جنجال سازیها حکم یاران احمدی‌نژاد را صادر کرد – مشایی در ایستگاه آخر – اسفندیار رحیم مشایی به ۶سال و شش ماه و علی‌اکبر جوانفکر به ۴سال حبس محکوم شدند
آفتاب یزد: حکومت سرپرستان بر وزارتخانه ها؛ لجبازی یا قحط الرجالی
ابرار: ۴متهم حادثه فیضیه قم تحت پیگرد قانونی هستند

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange