۱۳۹۷ شهریور ۲۴, شنبه

«مخالفت آیت‌الله سیستانی با نخست‌وزیری 5 تن از شخصیت‌های عراقی» حیدر العبادی و نوری المالکی و هادی العامری و فالح الفیاض و «طارق نجم» .



«مخالفت آیت‌الله سیستانی با نخست‌وزیری 5 تن از شخصیت‌های عراقی» حیدر العبادی  و نوری المالکی و هادی العامری و فالح الفیاض  و «طارق نجم» .


دبی-العربیه.نت فارسی
صباح الساعدی از شخصیت‌های بلندپایه در ائتلاف «سائرون» به رهبری مقتدی صدر که فراکسیونی با نام «اصلاح و سازندگی» در پارلمان عراق تشکیل داده، اعلام کرد که آیت‌الله علی سیستانی مرجع عالی شیعیان در عراق، به «صورت رسمی»، مخالفت خود را با نخست‌وزیری پنج شخصیت در دوره آینده، اعلام کرده است.
الساعدی که یکشنبه 9 سپتامبر در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، افزود آیت‌الله سیستانی در جلسه‌ای که در نجف تشکیل شد، در گفت‌وگو با «مذاکره کننده ایرانی»، مخالت خود را با نخست‌وزیری حیدر العبادی نخست‌وزیری کنونی و نوری المالکی نخست‌وزیر پیشین عراق و همچنین هادی العامری رهبر ائتلاف «الفتح» متشکیل از گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراقی موسوم به «حشد الشعبی»، فالح الفیاض رئیس پیشین هیئت «حشد الشعبی» و «طارق نجم» از شخصیت‌های برجسته حزب الدعوه، اعلام کرد.
پیش از این نیز آیت‌الله سیستانی از زبان نمایندگان خود، بر ضرورت نخست‌وزیری شخصی «توانمند و قاطع» تاکید کرده بود. او همچنین خواستار تشکیل دولتی مغایر با معیارهای دولت‌های پیشین شده بود.
الساعدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که ائتلاف «سائرون»، از نخست‌وزیری العبادی برای دور دوم حمایت نمی‌کند. او افزود که این ائتلاف به دنبال نامزدی شخصیت‌های دیگری برای ریاست دولت است.
پیش از این دو ائتلاف «سائرون» و «الفتح» از حیدر العبادی خواسته بودند استعفا دهد.
رقابت در پارلمان عراق برای تشکیل «فراکسیون بزرگتر» میان ائتلاف «سائرون» از یک سو و ائتلاف «الفتح» از سوی دیگر، ادامه دارد.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

 سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange