۱۳۹۸ اسفند ۹, جمعه

حسام‌الدین آشنا کیست ؟ چه نقشی در قتل‌های زنجیره‌ای و اعتراضات آبان ۹۸داشت




حسام‌الدین آشنا کیست ؟  چه نقشی در قتل‌های زنجیره‌ای و اعتراضات آبان ۹۸داشت

تاریخچه وشرح ترورهای سیاسی وقتل عام ها ونسل کشی وعاملین جوخه های ترور 


او هم‌اکنون در دولت روحانی بعنوان رئیس «مرکز بررسی‌های استراتژیک» و «مشاور رئیس‌جمهور» فعالیت می‌کند. اما پیشنیه معاون امنیتی‌ترین «رئیس‌جمهور» نظام و معاون ویژه پیشین وزارت اطلاعات ولایت فقیه چیست و او کیست؟
وقتی شهروندان معترض در آبان ۹۸ در اعتراض به افزایش ۳ برابری قیمت بنزین به کف خیابان آمدند آشنا گفت: «ضد انقلاب در خارج از کشور خیال کردند عملیات فروغ جاویدان ۲ را کلید زده‌اند ولی حالا به خوبی فهمیدند که در واقع عملیات مرصاد ۲ کلید خورده‌ است.»
او تلویحا مردم معترض را به دستگیریهای جمعی و خودسرانه، شلیک‌های کور، اعدامهای صحرایی و جمعی و قتل‌عام تهدید کرد آنطور که بعد از «عملیات مرصاد» نظام ولایت فقیه آنرا انجام داد و ۳۰ هزار زندانی سیاسی را قتل عام کرد.
نتیجه این تهدید آشنا، قتل عام ۱۵۰۰ نفر ظرف ۲ روز بود.
سازمان گزارشگران بدون مرز نوشت: «معاون ویژه وزارت اطلاعات در زمان جنایات ایران‌ستیزانه موسوم به قتل‌های زنجیره‌ای در توییتر به خبرنگاران هشدار داده است.»
نقش آشنا در پرده‌پوشی جنایت شلیک به هواپیمای اوکراینی
وقتی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه ساقط شد و مردم در فضای مجازی و رسانه‌ها خبر شلیک سپاه به هواپیما را منتشر کردند آشنا تهدید کرد که «به کارگزاران ایرانی‌تبار رسانه‌های فارسی‌زبان هشدار داده می‌شود از مشارکت در جنگ روانی مربوط به هواپیمای اوکراینی و همکاری با ایران‌ستیزان خودداری کنند.»
سرسپاری به سلیمانی تروریست شماره یک نظام
وقتی سلیمانی تروریست شماره یک نظام در عراق تبدیل به جسد شد آشنا گفت: «خطوط سیاسی، امنیتی و نظامی منطقه جا به جا خواهد شد»
پیشتر او در نقش چاکر خانه‌زاد سلیمانی در سال ۹۶ گفته بود: «بگذاریم حاج قاسم در قله اسطوره‌ای دفاع از حریم و حرم بماند. نگذاریم او را چون محسن و باقر به کارزار کلید و گازانبر بکشانند.»
آشنا: مجلس در سطحی نیست که درباره برجام نظر دهد!
وقتی در روزهای اخیر و در آستانه «انتخابات» مجلس نظام، مردم ایران اعلام کردند که این نمایش را تحریم خواهند کرد آشنا نوشت: «قهر با صندوق قهر با دولت یا شورای نگهبان نیست بلکه به‌معنای افزایش تحریم، افزایش احتمال هجوم نظامی، و افزایش عملیات تخریبی مجاهدین است».
اما آشنا که اینچنین برای به پای صندوق‌کشاندن مردم برای نمایش مجلس روضه‌خوانی می‌کند فراموش می‌کند که پیشتر نقش همین مجلس را به کمی پایین‌تر از هیچ، تقلیل داده و در پاسخ به سوالی مبنی بر تصویب برجام توسط مجلس نظام گفته بود: «مسئله مذاکرات هسته‌ای چیزی است که در سطح کلان نظام مطرح می‌شود. بنابراین وقتی ما در این سطح داریم صحبت می‌کنیم و طراحی می‌کنیم … تشخیص اینکه چه چیزی نیاز به مصوبه مجلس دارد یا به مصوبه آن نیاز ندارد نه در حد تعدادی از نمایندگان مجلس است نه در حد رسانه‌ها…»
اما پیشینه فردی که اینچنین بی‌محابا حاضر است خود را برای ولایت فقیه قربانی کند چیست؟
پیشینه
حسام‌الدین آشنا در سال ۱۳۴۳ در تهران زاده شد. در سال ۱۳۵۹ در سن ۱۶ سالگی، به سپاه پاسداران شهرکرد پیوست و یک سال بعد در ۱۷ سالگی، کارمند رادیو اهواز شد و از آن پس، به نویسندگی و اجرای برنامه‌های رادیویی پرداخت.
آخوند ـ پاسدار آشنا، در سال ۱۳۶۷ در ۲۳ سالگی با دختر قربانعلی دری نجف‌آبادی که بعدها وزیر اطلاعات در زمان خاتمی شد، ازدواج کرد، خطبه عقد آشنا و همسرش را خامنه‌ای ولی فقیه نظام خوانده است.
وی دارای مدرک کارشناسی ارشد «معارف اسلامی» و دکتری «معارف اسلامی»، «فرهنگ و ارتباطات» از دانشگاه  موسوم به امام صادق است.
آشنا در دوران طلبگی از شاگردان مهدوی کنی موسس این دانشگاه بوده‌است.
آشنا هم‌اکنون «استاد» و « عضو هیئت علمی» و «دانشیار گروه سیاست‌گذاری» این دانشگاه نیز است.
نقش این دانشگاه در آموزش افرادی که مناصب مهم حکومتی، امنیتی و اطلاعاتی نظام را غصب کرده‌اند بر همگان عیان است افرادی چون؛ احمد علم الهدي، مصطفي پورمحمدي، سید محمد حسینی، سعيد حجاريان، محسن کديور، علي صالح آبادي، سعید جلیلی، عبدالله رمضان‎زاده، مصطفی کواکبیان و …
آشنا معاون ویژه وزارت اطلاعات در دوران قتل‌های زنجیره‌ای
پس از آن‌که محمد خاتمی با انتصاب محسنی اژه‌ای به عنوان معاون ویژه وزیر اطلاعات مخالفت کرد، دری نجف‌آبادی در جایگاه وزیر اطلاعات، دامادش حسام‌الدین آشنا را به این مقام گمارد.
متعاقبا قتل‌‌های زنجیره‌ای در زمان مدیریت آشنا، در معاونت ویژه وزارت اطلاعات، توسط وزارت اطلاعات نظام ولایت فقیه انجام شد.
دری نجف‌آبادی در کتاب خاطراتش درباره این انتصاب آورده است که «درباره معاونت ویژه نیز حساسیت‌ها زیاد بود. افراد متعددی در این زمینه موردنظر بودند؛ چون این معاونت با علما و روحانیون و نیز مراجع و رهبری و خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت سروکار داشت، بسیار حساس بود. این معاونت در واقع صندوق‌خانه یا محرم‌خانه نظام بود … ما هم ناچار شدیم آقای آشنا را برای این منظور پیشنهاد کنیم.»
نقش آشنا در سرکوب روحانیون مخالف ولایت فقیه و سانسور
آشنا همچنین در «دادگاه ویژه روحانیت» نقش فعالی در سرکوب روحانیان و طلاب مخالف ولایت فقیه داشته است. آشنا با روی کار آمدن روحانی، به‌عنوان «مشاور» او و «رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک» مشغول به کار شد. وی نماینده تام‌الاختیار روحانی در ستاد مرکزی راهیان نور نیز هست. وی همچنین به همراه علی جنتی، نماینده روحانی در «شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما» می‌باشد.
همکاری با روحانی و نقش حسام‌الدین آشنا در حصر منتظری
قطع یقین نزدیکی او به روحانی که از او به عنوان امنیتی‌ترین «رئیس‌جمهور» نظام یاد می‌شود آشنا را در زمره مهره‌های امنیتی و سرکوب نظام ولایت فقیه قرار می‌دهد.
بنا به گفته خود آشنا اولین همکاری او و روحانی به سال ۱۳۷۷ و به جریان حصر حسینعلی منتظری باز می‌گردد، که در آن دوره، روحانی «دبیر شورای امنیت ملی» و آشنا «معاون وزیر اطلاعات» بود.
بوسیدن دست جنتی توسط آشنا
در تاریخ ۱۱ تیرماه ۹۶ تصویری از حسام‌الدین آشنا در فضای مجازی منتشر شد، که در حاشیه مراسم یادبود همسر علم‌الهدی، او در حال بوسیدن دست احمد جنتی بود.
حسام‌الدین آشنا کیست ؟ و دیگر مناصب حکومتی آشنا
مدیر پیشین وزارت اطلاعات قم،
عضو هیئت تحریریه مجله امنیت اجتماعی،
عضو کارشناس شورای تعیین خط خبرگزاری ایرنا،
عضو کارشناس شورای سیاست‌گذاری شبکه العالم،
عضو کارشناس شورای شیاست‌گذاری و طرح و برنامه پرس تی‌وی،
عضویت در کنفرانس ساماندهی فرهنگی،
عضویت در کنفرانس جامعه اطلاعاتی در آسیای غربی،
عضویت در کنفرانس رقابت‌های سیاسی و امنیت ملی،
عضویت در کنفرانس ارتباطات بین فرهنگی و سیاست خارجی،
از دیگر مناصب حسام‌الدین آشنا بوده است.
استخدام در یک پروژه ضدامنیتی!
عبدالرضا داوری مشاور احمدی نژاد پیشتر مدعی شد که آشنا در سال ۸۶ به استخدام یک پروژه ضدامنیتی درآمده است که در رسانه‌های داخلی هم خبر آن بدون نام‌بردن از آشنا منتشر شده است.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم
#ایران #کروناویروس
#coronavirus
#Iran
#سال_سرنگونی
 #قیام_تا_پیروزی
 #مجاهدین_خلق
#درود_بر_کانونهای_شورشی