۱۳۹۸ اسفند ۹, جمعه

چرا در حکومت فاشیستی آخوندی هرموضوعی سیاسی میشود - سیاسی شدن کرونا ووحشت سردمداران رژیم




چرا در حکومت فاشیستی آخوندی ه
رموضوعی سیاسی میشود -  سیاسی شدن  کرونا ووحشت سردمداران رژیم 


فلسفهٔ وجودی هر حکومتی رسیدگی به امورات جامعه و حل مشکلات مردم است؛ و اساساً هیچ اولویتی جز این برعهده‌اش نیست. بر این سیاق چنان‌چه هر مشکلی اعم از طبیعی و غیرطبیعی پدید آید، مسئولان(حکومتگران) با اتکاء به نیروی مردم و با بهره‌گیری از امکانات مادی و فنی کشور به حل آن اقدام‌ می‌کنند.
به‌عکس در میهن ما بروز هر پدیدهٔ اجتماعی به باز شدن دو جبهه کاملاً متنافر از هم منتهی می‌شود. یکی جبهه غاصبان حکومت که تمام هم و غم خود و سرمایهٔ ملی را هزینه‌ می‌کنند تا بحران پیش‌ رو، قدرت و ثروت‌شان را به مخاطره نیاندازد؛‌ و جبهه دوم توده‌های مردم که بی‌پناه و بی‌پشتیبان بر جای مانده‌اند. هیچ‌گونه انطباق و اشتراکی میان این دو جبهه نیست.

پهپاد بهتر است یا درمان کرونا؟!

حکومت آخوندی از روز اول هم به‌خاطر خدمت به مردم و پیشرفت ایران ایجاد نشده بود. اولویت‌های این حکومت حفظ خود و گسترش تروریسم و سرکوب بود. راه دور نرویم. در همین روزهای سختی که مردم بدون کمترین امکانات، شب و روز را در وحشت ابتلاء به کرونا سپری می‌کنند، به جای این‌که درصدد وارد کردن کیت تشخیص کرونا و نیز تجهیزات بیمارستانی برای قرنطینه و مهار کرونا باشند، دنبال پهپاد و موشک هستند. ابزاری که جز حفظ حاکمیت چیزی برای مردم ندارد.
سایت حکومتی مشرق ۸اسفند۹۸ بی‌توجه به آنچه در جامعه در جریان است، با خوشحالی ساخت یک پهپاد با عنوان مهمترین الگو و دستاورد دفاعی نیروهای مسلح رژیم را در بوق و کرنا کرده و آن‌را «پرنده‌ای بدون سرنشین و مسلح که مرتبه و جایگاه ایران را بیش‌از‌پیش در بین تعداد محدود کشورهای صاحب فناوری در این بخش، اثبات کرد» می‌نامد!


کرونا نقشهٔ دشمنان

به همین ترتیب روحانی رئیس‌جمهور ارتجاع نیز به جای رسیدگی به این وضعیت وخیم و پرمخاطره‌ و اعلام آماده‌باش به تمام قوای کشور جهت مقابله با کرونا، با بی‌تفاوتی تلاش می‌کند آن‌را کوچک جلوه دهد؛ و با وقاحت می‌گوید:‌ «مردم نباید نگران باشند». وی در کمال بی‌توجهی نسبت به جان مردم فرمان می‌دهد:‌ «کار و فعالیت در کشور... به‌صورت اونچه که در هفته‌های گذشته ماههای گذشته بوده ادامه پیدا بکنه».(شبکه خبر ۶اسفند ۹۸)
روحانی با دجالیت خاص آخوندی می‌گوید:
«این یکی از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان ما هست که با هراس افکنی زیاد در جامعه، کشور را به تعطیلی بکشانند».(شبکه خبر ۶اسفند ۹۸)
این شیوهٔ فریبکارانه و لو رفتهٔ کارگزاران است که با انتساب معضلات و بحرانها اجتماعی به دشمن بر بی‌عملی و فساد خود سرپوش می‌گذارند؛ و در صورت بروز هر مشکلی آن‌را به خود مردم برمی‌گردانند. سردمداران نظام ولایت‌ فقیه و از جمله روحانی دجالگرانه وانمود می‌کنند که دشمنان نظام در صددند تا کرونا را سیاسی کنند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند؛ و این‌گونه نعل وارونه می‌زنند تا واقعیت را بپوشانند.

ماسک بی‌فایده است

کیانوش جهانپور، مهرهٔ حکومتی و سخنگوی به‌اصطلاح وزارت بهداشت رژیم با تمسخر و طعنه نسبت به مردم تلاش می‌کند بحران کرونا را بی‌اهمیت جلوه دهد. او می‌گوید:
«مردم در ۲۴روز گذشته به اندازه چند سال ماسک و مواد بهداشتی خریدند! این در حالی است که ماسک برای جمعیت سالم بی‌فایده است».(جوان آنلاین ۸اسفند)
رژیم هم‌چنین با ایجاد فضا رعب و وحشت و سعی می‌کند تا از پخش اخبار صحیح ممانعت کند. زیرا به‌خوبی می‌داند که هر اطلاع‌رسانی منجر به اعتراض و خیزش بر علیه نظام خواهد شد. بی‌دلیل نیست که در صورت وقوع هر حادثه‌ای به‌جای نیروهای کمکی و امداد پزشکی، همواره در اولین قدم نیروی نظام و سرکوبگر خود را به محل گسیل می‌کند.

کرونا، شایعه، پلیس فتا

سایت حکومتی جوان‌آنلاین در ۷اسفند به‌نقل از دادستانی رژیم از تشکیل پلیس فتا جهت مقابله با شایعه پراکنان و دستگیری «۲۴نفر از شایعه پراکنان مجازی خبر داده و می‌نویسد:
«پلیس فتا برای مقابله با شایعه‌سازان فضای مجازی با موضوع شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور تشکیل شده و طی روز‌های اخیر از دستگیری ۲۴نفر از«شایعه پراکنان مجازی» و «تذکر و ارشاد ۱۱۸نفر از کاربران» خبر داد.
جوان آنلاین به‌نقل از پاسدار جاویدنیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی، گفت: «نشر اکاذیب و تحریک مردم در فضای مجازی در رابطه با کرونا جرم است و در این رابطه رصد‌ها را با جدیت دنبال کرده و پرونده‌های قضایی نیز برای مجرمان تشکیل شده است».

چرا کرونا سیاسی می‌شود؟

اما واقعیت چیست؟ چرا در کشوری مانند چین یا سایر کشورها کرونا سیاسی نمی‌شود؛ اما به‌عکس در ایران به‌سرعت رنگ سیاسی به‌خود می‌گیرد؟
مسلم است که اگر حکومتی مردمی باشد، هما‌نطور که اشاره شد، در مواقع بحران تمام امکانات دولتی را در اختیار مهار آن قرار می‌دهد؛ و در شفافیت کامل با مردم، آنها را بسیج می‌کند. این در حالی‌است که طی ۴دهه عمر ننگین این رژیم همواره خلاف آن ثابت شده‌ است. مردم به تجربه دریافته‌اند که انتظار حل مسائل اجتماعی از چنین حاکمیتی، انتظاری واهی است؛ و از این رو نسبت به این حاکمیت کمترین اعتمادی ندارند.
صرف‌نظر از تجربه سالیان دروغگویی‌های ماه‌های اخیر رژیم در ماجرای هواپیمای اوکراینی، کتمان آمار شهیدان آبان و نیز ناکارآمدی در مقابله با سیل و زلزله کافی است تا نشان دهد که این حاکمیت نه می‌خواهد و نه می‌تواند این بحران را از پیش پا بردارد. بنا بر این تعجبی نیست که کرونا هم مانند سایر بحرانها و معضلات اجتماعی به‌سرعت سیاسی می‌شود و نفرت عمومی نسبت به حاکمان را برمی‌انگیزد و بر بی‌اعتمادی عمومی دامن می‌زند. نفرتی که انباشت همین بی‌اعتمادی‌هاست که به یک پتانسیل عظیم انفجاری تبدیل شده و لاجرم به نفی حاکمیت راه خواهد برد.

این «تو بمیری» آن «تو بمیری»

روزنامهٔ رسالت منتسب به باند غالب ۸اسفند ۹۸ ضمن اشاره به جدی بودن کرونا و بی‌عملی روحانی و وزارت بهداشت، نسبت به عواقب این نفرت عمومی هشدار داده و می‌نویسد:
«این شوخی تو بمیری«کرونا ویروس»، از آن تو بمیریها نیست که زلزله‌ای بیاید، بر سر آوارش عکس بگیریم و ترمیم خرابیهای آن را پشت گوش بیاندازیم. سیلی بیاید و با چند بالگرد بر فرازش پرواز کنیم و تا نیم‌تنه در میان آب، عکس بگیریم و بعد، حاجی حاجی مکه!»
زمان مکر و نیرنگ آخوندی به‌سر رسیده است. نفرت و انزجار مردم به حدی رسیده که مفری برای سردمداران نظام باقی نگذاشته و از پاسخگویی گریزی ندارند.
پتانسیل انفجاری و خشم مردمی واقعیتی است که وقایع و اعتراضات ماه‌های اخیر به‌خوبی آن‌را به ثبوت رسانده‌ است. این واقعیتی است که مجاهدین و مقاومت ایران سال‌هاست بر آن تأکید کرده ‌اند.
نفرت و بی‌اعتمادی عمومی نسبت به رژیم که ترجمان وضعیت انفجاری جامعه است، بی‌تردید در جایی دیگر فوران خواهد کرد. مردم به‌خوبی دریافته‌اند مشکلات اجتماعی راه‌حلی ندارد جز این‌که بساط این رژیم ضد‌بشری برچیده شود؛ امری که مقاومت و کانون‌های شورشی برای تحقق آن عزم جزم کرده‌اند.

مطالب بیشتر درباره کرونا 


مردم، تاوان‌ده بزرگ پرده‌پوشی کرونا

 گزارش هموطنان از ویروس کرونا، همراه با نگرانی و بی عملی حکومت خامنه‌ای

یران دومین کشور جهان از بابت مرگ و میر کرونا 

خبرگزاری فرانسه: مخفی‌کاری رژیم ایران در رابطه با کرونا

ویروس کرونا در ایران - امیر آبادی نماینده مجلس ارتجاع از قم

سخنرانی تکان‌دهنده دکتر بهروز کلیدری متخصص جراحی در اصفهان در باره کرونا



کرونا ویروس :گسترش سونامی وار کرونا درایران ، صدور بمب کرونایی به خاورمیانه



پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم
#ایران #کروناویروس
#coronavirus
#Iran
#سال_سرنگونی
 #قیام_تا_پیروزی
 #مجاهدین_خلق
#درود_بر_کانونهای_شورشی