۱۳۹۸ اسفند ۸, پنجشنبه

ویروس کرونا در ایران و نقش خامنه‌ای در گسترش آن: دکتر سینا دشتی


                                                            دکتر سینا دشتی 
                                              

ویروس کرونا در ایران و نقش خامنه‌ای در گسترش آن: دکتر سینا دشتی 


مطالب بیشتر درباره کرونا 

مردم، تاوان‌ده بزرگ پرده‌پوشی کرونا

 گزارش هموطنان از ویروس کرونا، همراه با نگرانی و بی عملی حکومت خامنه‌ای

یران دومین کشور جهان از بابت مرگ و میر کرونا 

خبرگزاری فرانسه: مخفی‌کاری رژیم ایران در رابطه با کرونا

ویروس کرونا در ایران - امیر آبادی نماینده مجلس ارتجاع از قم

سخنرانی تکان‌دهنده دکتر بهروز کلیدری متخصص جراحی در اصفهان در باره کرونا


ویروس کرونا در ایران و نقش خامنه‌ای درگسترش آن موضوعی است که مورد سئوال و نگرانی هموطنان میباشد. برای پاسخ به سئوالات، گفتگویی با دکتر سینا دشتی انجام شده و ایشان به سئوالات پاسخ داده اند.

پرسش: برای جلوگیری از ابتلا به کرونا مردم چکار باید بکنند؟
دکتر سینا دشتی:‌شرایطی که در باره ایران داریم بحث می کنیم هم فشار روحی دارد و هم فشار علمی و اصلا هیچ طوری نمی شود جمع و جورش کرد. آنچه که مردم می توانند انجام بدهند.
اگر احساس می کنید با فردی تماس نزدیک داشتید که بیمار بوده است در این ۱۴ روزه که از این ویروس می گذرد آدم بایستی مراقب این علائم باشد که تب و صرفه و تنگی نفس است، این علائم کاردینال هستند یعنی علائم اصلی هستند.
لرز بدن و درد و سردرد و اسهال و تهوع و آبریزش بینی شدید این علائم بالینی هستند که ممکن است بیانگر این باشد که این ویروس در بدن فعال شده است. اگر این علائم را نداشته باشید شرایط خوبی است.
مهمترین کار این است که از رفت آمد به اماکن عمومی و جاهای مختلف دیگر خودداری کنید . بحثی که در باره تعطیلی مدارس و دانشگاه از این قبیل است که افرادی هستند که آلوده شده اند ولی علائمی هنوز ندارند در تحقیقاتی که در همین رابطه در چین شد ثابت شد که حتی حجم ویروس در عده ای از افراد برابر بوده علیرغم اینکه هیچ علائم ویروسی نداشتند در نتیجه بهترین کار این است که از رفت و آمدهای غیر ضروری به اماکن عمومی خودداری بشود.
مهمترین کار شتشویی دست است که مستمر باید آنرا شست این ویروس در خارج از بدن تا ۹ روز می تواند فعال باشد و باعث عفونت بشود، لذا این دست را باید با صابون شست و مرتب ضد عفونی کرد و نباید سطحی شسته بشود بلکه دست را باید کامل شست.
اگر سرفه و عطسه هست باید با دستمال جلو دهن و بینی گرفته شود و این دستمال را در یک ظرف سرپوشیده بیندازید که اگر ویروسی در آن است بیرون نرود. از کشیدن دست آلوده به صورت خودداری کنید این شستن دست صدبار هم که شده باید تکرار کنم این از مهمترین کارهایی است که آدم ها باید انجام بدهند. از تماس با بیمار حتی الامکان خودداری کنید. از دست دادن و روبوسی خودداری کنید. همیشه فاصله تان با افراد را حفظ کنید، مواد غذایی که می خرید حتی الامکان از خرید سبزیهای ناپخته خودداری کنید، چونکه با توجه به دانشی که داریم این ویروس می تواند از طریق دهان و مدفوع منتقل بشود و ممکن است از طریق شیوه آب دادن به سبزیجات که می دانیم خیلی وقت ها آلوده است، لذا هنگام شتشوی سبزیجات و میوه های خام دقت کنید دست زدن به میوه در مغازه ها مسائلی است که باید نسبت به آن دقت کرد.
در باره ماسک برای کسانی مهم است که در بیمارستان هستند افرادی که با بیماران کار می کنند بایستی لباس مناسب و ماسک های ویژه داشته باشند که استاندارد مشخصی دارد و هر بار که بیماری می بینید این لباس باید عوض بشود چونکه این لباس حفاظتی از بیمار یک وقتی با همان لباس نزد بیمار شماره۲ می روی ویروس از بیمار یک به بیمار دو منتقل می شود. شما این را مقایسه کنید با شرایط کشور که فاجعه است. کادر پزشکی قهرمانان و انسان های قابل احترامی هستند و لطمه ای که به این کادر ها می خورد جز جنایت علیه بشریت این رژیم است.
پرسش: هموطنی پرسیده تاکنون کرونا در چه حدپیشرفت داشته است؟
دکتر سینا دشتی: آماری که رژیم میدهد فرضا می گوییم رژیم اصلا دروغ نمی گوید این فرض محال است. اصلا در عمرش دروغ نگفته و میگوییم از همین ۱۳۹ نفر بعد میگوید ۲۰نفر مرده اند، چیزی که می بینیم اینکه اینها آمده اند از بیمارهایی که خیلی وضعیت وخیمی داشته اند تست گرفته اند یعنی از ۱۳۹ نفر وخیم تست گرفته اند یعنی فرض هزار نفر مریض داشته فقط ۱۳۹ وخیم بوده اند. یک روزنامه کانادایی باتحقیقاتش نوشته هر چه مریض درکشورهای همسایه ایران بوده همه شان از ایران صادر شده است از افغانستان تا کویت و ترکیه و عراق و امارات اینها فاکت های مشخص علمی است. وقتی که جامعه ای  ویروس از داخل آن میتواند تا این حد لپر بزند و به خارج منتقل شود پس ثابت می شود که در درون خودش وضعیت چگونه است. متاسفانه واقعیت قضیه این است که رژیم دروغ می گوید. روی افرادی که از ایران خارج شده اند و آلوده بوده اند می گویند چیزی بین ۱۸۰۰۰ تا۲۰۰۰۰می باشد اطلاعاتی که ما از چین داریم. نرخ افزایش این بیماری هر ۴۸ ساعت دو برابر شده اند مثلا اگر روز اول هزار نفر بودند بعد از ۴۸ ساعت ۲۰۰۰ نفر شده اند و ادامه دارد یعنی اگر سه روز پیش در ایران ۲۰۰۰۰ نفر آلوده داشتیم بنظر منطقی است که بگوییم این ویروس در تمامی کشور پخش شده است.
دیگر استفاده از کیت های آزمایشگاهی ضرورتی ندارد الان ما در وضعیتی هستیم که کل کشور نقطه کانون بحران است در همچون شرایطی اگر سه روز پیش ۱۸۰۰۰ نفر بودند الان براحتی می توان گفت که ۴۰۰۰۰ نفر هستند. این موضوع علمی است و تخمینی نیست. همچنین گفته میشود آزمایشاتی که در چین بوده ثابت شده که ۲ درصد کل جمعیت فوت کرده اند.
این یک تقسیم کلی روی تمام سنین هست ولی در همان تحقیقات با ۷۲۰۰۰بیماری که در این شهر چینی بودند و پزشکان چینی خودشان یک گزارش بسیار مفصل داده اند.
مرگ و میر روی افراد بالای ۵۰ سال نزدیک به ۵۰ درصد است یعنی مرگ و میر یکسان بین همه پخش نشده است.
نکته دوم این است که مرگ و میر در کشوری رخ داده است که آن همه ظرفیت و امکانات پزشکی داشته است که می توانست در عرض ده روز بیمارستان بسازد و توانسته قرنطینه کند و توانسته پاکسازی کند و سریع کانون شیوع را خفه کند.
با این وجود ۴تا۵ هفته طول کشید تا نرخ شیوع بیماری در چین پایین بیاید، پس اگر در ایران این ۲ درصدباشد باید خدا را شکر کرد. متاسفانه با کمال درد قلبی این امکان هست که افرادی که از این بیماری در ایران فوت کنند درصد بالاتری داشته باشند.
۵ درصد،۱۰ درصد و خودشان اعلام کرده اند که بیست درصد، چونکه جنایت اطلاعاتی می کنند و هیچ خبری را نمی دهند. ما نمی توانیم نیروهای دیگر را بسیج کنیم کشورهای دنیا می خواهند کمک بفرستند و این ها منکر می شوند و می گویند ما به اندازه نمایندگان مجلس کیف داریم و به نمایندگان مجلس برای طویله شان کیف داده اندحالا هر بلایی سر مردم بیاید مهم نیست
پرسش: چرا سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع کرونا در ایران ابراز نگرانی شدید می کند؟
دکتر سینا دشتی: نمی شود کلاه سر اینها گذاشت اینها دستشون در کار است و آمار را دارند و می توانند آمار را تحلیل کنند اینها از شرایط ایران با خبر هستند و نیاز دارند که دولت ایران به آنها بگوید که چکار می کند، ولی این دولت جز دروغ و انکار چیز دیگری ندارد لذا ابراز نگرانی می کنند. همین سوئد اعلام کرده است که هواپیما را بر می گرداند واقعیت قضیه این است که آنها می دانند که رژیم در حال لاپوشانی است و دروغ می گوید می فهمد …


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم


#ایران #کروناویروس
#coronavirus
#Iran

#سال_سرنگونی


 #قیام_تا_پیروزی


 #مجاهدین_خلق


#درود_بر_کانونهای_شورشی