۱۳۹۸ اسفند ۹, جمعه

ایران - گزارش روزنامه فرانسوی لوموند درباره پیامدهای نمایش انتخابات رژیم آخوندی




ایران - گزارش روزنامه فرانسوی لوموند درباره پیامدهای نمایش انتخابات رژیم آخوندی


روزنامه فرانسوی لوموند درباره پیامدهای نمایش انتخابات رژیم آخوندی در مطلبی نوشت: پایین‌ترین رقم مشارکت انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی- گروههایی از مردم خواست تغییر دادن رژیم از درون را رها ساخته، دیگر حاضر به ورود در بازی نظام از طریق رفتن پای صندوق های رأی نباشند.

روزنامه فرانسوی لوموند روز ۷اسفند ۹۸ می‌نویسد: میزان مشارکت اعلام شده، ضعیف‌ترین درصد مشارکت ثبت‌شده در تاریخ رژیم ایران است. همه چیز به‌نحو پیش‌بینی شده همراه با بی‌تفاوتی رأی دهندگان و به سود سخت سر ترین جناحها پیش رفت. نتایج انتخابات پارلمانی جمعه ۲۱فوریه پیروزی آسان محافظه‌کاران را نشان می‌دهد که بیش از ۲۰۰کرسی از ۲۹۰کرسی مجلس را به دست می‌آورند.

میزان مشارکت اعلام شده (۴۲،۵۷%) پایین‌ترین رقم در طول تاریخ جمهوری اسلامی است. از برگزاری نخستین انتخابات مقننه در سال۱۹۸۰ درصد مشارکت همواره به‌طور متوسط چند عدد بالاتر از ۵۰% بوده است. این در حالی است که کلیه مقامات قدیم و جدید رژیم و در رأسشان علی خامنه‌ای طی هفته‌های پیش از رأی‌گیری پی‌درپی مردم را به حضور گسترده در آن فراخوانده بودند.

لوموند می‌افزاید: اصلاح‌طلبان و میانه‌روها که نامزدی صدها تن از آنان توسط شورای نگهبان رد شده بود، علاوه بر کاندیداها، رأی دهندگان بالقوه خود را نیز از دست داده‌اند و به‌نظر می‌رسد این گروه از مردم خواست تغییر دادن رژیم از درون را رها ساخته، دیگر حاضر به ورود در بازی نظام از طریق رفتن پای صندوق های رأی نباشند.

این تغییر به‌طور خاص در تهران محسوس است. رژیم ایران با انتخابات روز جمعه، در واقع بستن دفتر دوران روحانی را سازمان داد. تأثیرات مخرب تحریم‌های اقتصادی، سرکوب خشن جنبش اعتراضی آبان‌ماه، تنشهای امنیتی اوج گرفته با قتل قاسم سلیمانی در اوایل ژانویه و دروغهای حکومتی پس از انهدام هواپیمای اوکرائینی توسط پدافند هوایی بر فراز تهران دست به دست هم داده و واقعیت نوینی را به‌وجود آورده‌اند که در آن بحرانی از پس بحران می‌آید و مانع می‌شود که بخش بزرگی از رأی دهندگان به چشم‌اندازی هر چند محدود از آینده که روزبه‌روز نامطمئن تر به‌نظر می‌رسد امید ببندند.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم
#ایران #کروناویروس
#coronavirus
#Iran
#سال_سرنگونی
 #قیام_تا_پیروزی
 #مجاهدین_خلق
#درود_بر_کانونهای_شورشی