۱۳۹۹ تیر ۶, جمعه

رایزنی پمپئو با اروپا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران




رایزنی پمپئو با اروپا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

پمپئو در یک کنفرانس آنلاینی گفت که با کشورهای اروپایی درباره قطعنامه پیشنهادی این کشور به شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران رایزنی می‌کند. ایران هم اعلام کرد که آمریکا حق استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد.

به گزارش دویچه وله، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۵ تیر (۲۵ ژوئن) در کنفرانس آنلاینی اندیشکده‌ "جرمن مارشال" گفت که آمریکا در هفته‌های آینده به مذاکره با کشورهای اروپایی ادامه خواهد داد تا قطعنامه پیشنهادی این کشور درباره تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد تصویب شود.

در این نشست آنلاینی که در بروکسل برگزار شد مایک پمپئو به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ داد. اگرچه بخش اصلی صحبت‌های وزیر خارجه مربوط به تحریم چین و همراهی اروپائیان با آمریکا بود اما او به پرسش‌هایی ‌پیرامون "تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران" و پیامدهای تحریم‌های وضع شده و فشار حداکثری واشنگتن به تهران پاسخ داد.

وزیر خارجه آمریکا در بخشی از صحبت‌های خود تائید کرد که کشورش با اروپایی‌ها در خصوص ایران دیدگاه متفاوتی دارد. پمپئو گفت که آمریکا مذاکره با اروپا را از سه سال و نیم پیش ادامه می‌دهد و همچنان اختلاف نظر وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران برداشته شود.

پمپئو افزود:ٰ «بدون شک کمپین فشار حداکثری ما (علیه ایران) موفقیت‌آمیز بوده است. حزب‌الله منابع کمتری دارد. ما توانایی آن‌ها در تجهیز نظامی را تضعیف کرده‌ایم و راه‌هایی را که ایران بتواند به آن‌ها پول و منابع بدهد بستیم و اگر به فعالیت خود ادامه دهیم منابع مالی آیت‌الله‌ها قطع خواهند شد. ما ائتلاف بزرگی را برای مقابله با ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس و سراسر منطقه ایجاد کرده‌ایم بنابراین من اطمینان واثق دارم رویکردی که دولت ما در پیش گرفته اشتباه نبوده است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه صحبت‌های خود درباره تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران تاکید کرد که آمریکا تلاش می‌کند با قطعنامه پیشنهادی اعضای شورای امنیت سازمان ملل را متقاعد کند تا تحریم تسلیحاتی را تمدید کنند.
منبع:دویچه‌وله

🌳💕#پیش بسوی قیام   سراسری #Iran #  اتحادوهمبستگی 🌳🌹
#سال_سرنگونی  #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی # مرگ_بر_دیکتاتور
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني   #  شهرهای شورشی
 #مجاهدین_خلق ایران #ایران #ما بر اندازیم #  کانونهای شورشی
#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange
🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید🌳💕