۱۳۹۹ تیر ۶, جمعه

رئیس زندان اوین دژخیم حمید محمدی کیست؟/ سابقه جنایات او علیه زندانیان



رئیس  زندان اوین  دژخیم حمید محمدی کیست؟/ سابقه جنایات او علیه زندانیان 
حمید محمدی، مدیر سابق زندان‌های عادل‌آباد شیراز و قزل‌حصار کرج، به عنوان مدیر زندان اوین منصوب شد. رئیس زندان اوین حمید محمدی کیست؟
طی حکمی توسط حشمت‌الله حیات‌الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران، غلامرضا ضیایی از سمت مدیریت زندان اوین برکنار و حمید محمدی، رئیس سابق زندان قزل‌حصار کرج به عنوان رئیس جدید این زندان معرفی شد.
حمید محمدی که روز یک‌شنبه اول تیر ماه به عنوان مدیر جدید زندان اوین منصوب شد پیش از این مدیریت زندان قزل‌حصار کرج را بر عهده داشته است.
زندان اوین که در مجموعه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی استان تهران به عنوان «بازداشتگاه» شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از بندها برای نگهداری زندانیان و بازداشتگاه‌ها از جمله بازداشتگاه وزارت اطلاعات، بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و بازداشتگاه حفاظت اطلاعات قوه قضاییه را نیز در خود جا داده است.
پس از به قتل رسیدن زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدعلی در زندان تهران بزرگ تغییراتی در ساختار مدیریتی سازمان زندانها و ریاست برخی از زندانها صورت گرفت.
روز شنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۸، پس از انتصاب غلامرضا ضیائی به سمت ریاست زندان تهران بزرگ و جایگزین وی در زندان رجائی‌شهر کرج؛ حمید محمدی، که در حدود ۲ هفته پیش از آن به سمت ریاست این زندان جایگزین غلامرضا ضیائی شده بود بنا به دستور حشمت‌الله حیات‌الغیب، مدیر کل زندان‌های استان تهران الله‌کرم عزیزی به عنوان دومین رئیس زندان رجائی‌شهر طی مدت ۲ هفته منتسب شد.
در ابتدا حمید محمدی، رئیس پیشین زندان عادل‌آباد شیراز، بنا به دستور حشمت‌الله حیات‌الغیب به ریاست زندان رجایی‌شهر انتخاب شد و جلسه معارفه وی بعنوان رئیس زندان رجایی شهر برگزار شد و تقریبا از تمام بندهای این زندان هم بازدید کرده بود.
به نظر می‌رسد با توجه به سابقه کاری و موارد گسترده‌ی نقض حقوق زندانیان از طرف حمید محمدی بنا به دستور مجدد حشمت‌الله حیات‌الغیب ریاست سازمان زندان‌های استان تهران از بیم‌قرار گرفتن حمید محمدی در لیست تحریمهای حقوق بشری، جلسه معارفه‌ی دیگری برگزار شد!
سرانجام حشمت‌الله حیات‌الغیب، در اقدامی غیرمنتظره روز شنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۸, جلسه معارفه دیگری برگزار و الله‌کرم عزیزی، رئیس پیشین زندانهای داراب و کازرون را به ریاست زندان رجائی‌شهر کرج منصوب کرد.
به دنبال این تغییرات در روز ۳ مرداد ۹۸ حمید محمدی به عنوان رئیس زندان قزل‌حصار کرج منصوب شد و از آن زمان تا تاریخ ۱ تیر ۹۹ در این سمت بوده است.
پیش از آن حمید محمدی رئیس زندان عادل‌آباد شیراز بوده است. محمدی در زمان تصدی پست ریاست زندان عادل‌آباد شیراز، فشار‌های متعددی را بر زندانیان و به خصوص زندانیان سیاسی و عقیدتی این زندان اعمال می‌کرده است.
محمدی در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ کلیه زندانیان سیاسی، عقیدتی و امنیتی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز را از بندهای مختلف احضار و به یک بند ایزوله منتقل کرده بود.
این زندانیان در ابتدای ورود به بند جدید که قسمت کاملا مسدود شده‌ای از سایر بندهای این زندان بود، از حقوق اولیه خود همچون دسترسی به فروشگاه، امکان استفاده از هواخوری، سالن ورزشی و همچنین حق دسترسی به تلفن محروم بودند.
علاوه بر این هیچ‌کدام از زندانیان بند سیاسی- امنیتی زندان عادل‌آباد شیراز در آن زمان و به دستور محمدی امکان رفتن به مرخصی نداشته‌اند.
همچنین به دستور محمدی برای این‌که زندانی‌های عقیدتی، سیاسی و امنیتی مطلقا با کسی ارتباط نداشته باشند، در رفت و آمدها باید یک سرباز همراه آن‌ها می‌بوده است.
پیش از آن نیز این زندان چنین شرایطی داشته است. در سال ۱۳۹۲ مسئولان این زندان با راه‌اندازی بند «عبرت» که یک اتاق ۳۵ متری مختص زندانیان سیاسی و عقیدتی بود، شرایط دراویش، بهایی‌ها و مسیحیان زندانی را بیش از پیش سخت کرده بودند.
در پی اعتراض زندانیان به وضعیت وخیم نگهداری آنان، حمید محمدی چند روز بعد در میان زندانیان حضور پیدا و اعلام کرده بود «حل این مشکل در حوزه اختیارات او نیست.»
حال که نظام با انتصابات چند ماهه اخیر نشان داده است که خط انقباض در درون قدرت و حذف بدنه ناراضی و جناح مغلوب را پیش گرفته و در سیاست خارجی نیز، خط تشدید تضاد با جامعه بین‌المللی، انتظار می‌رود که شرایط اقتصادی و امنیتی در داخل کشور رو به وخامت بیشتر برود.
از این رو در مناصب امنیتی نظامی، قضائی و … در نظام عناصری به کار گمارده می‌شوند که سرسپاری بی‌چون و چرا به ولایت فقیه داشته باشند. این انتصابات همچنین برای برخورد با قیام‌های احتمالی در جامعه و شورش در زندان‌ها در آینده و ناشی از شرایط انفجاری کشور نیز صورت می‌گیرد.
🌳💕#پیش بسوی قیام   سراسری #Iran #  اتحادوهمبستگی 🌳🌹
#سال_سرنگونی  #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی # مرگ_بر_دیکتاتور
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني   #  شهرهای شورشی
 #مجاهدین_خلق ایران #ایران #ما بر اندازیم #  کانونهای شورشی
#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange
🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید🌳💕