۱۳۹۹ تیر ۶, جمعه

همکاری عراق با تحریم‌های آمریکا در انسداد دارایی‌های رژیم ایران



همکاری عراق با تحریم‌های آمریکا در انسداد دارایی‌های رژیم ایران

حمید حسینی، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و فرآورده‌های پتروشیمی، در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایلنا که روز جمعه ۶ تیرماه منتشر شد، بیان کرد؛ میلیاردها دلار دارایی‌های ایران در بانک مرکزی عراق به ‌دلیل تحریم‌های آمریکا مسدود شده و به‌ همین خاطر شبکه بانکی عراق با جمهوری اسلامی ایران همکاری نمی‌کند.
وی اضافه کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران بدتر از مبادله نفت در ازای غذا است، چون در این شکل از تحریم آمریکا اجازه می‌داد که کشور تحریم ‌شده نفت را بفروشد و پول آن را برای خرید کالای اساسی استفاده کند. ولی آمریکا در رابطه با ایران بدتر عمل کرده و دنبال این است که صادرات نفت ایران را صفر کند.
وی افزود؛ نهایتاً رؤسای بانک‌های مرکزی دو کشور (البته با موافقت آمریکا) به توافق رسیدند که ایران کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای ثالث خریداری کند و پول آن را بانک مرکزی عراق از محل دارایی‌های مسدود شده ایران بپردازد، مشروط به این‌ که ایران کالاهای تحریمی نخرد تا مشکلی برای بانک مرکزی عراق از جانب آمریکا پیش نیاید.
از سوی دیگر؛ در خبری از همکاری عراق با تحریم‌های آمریکا، نیروهای عراقی به پایگاه شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در بغداد حمله کردند.
نیروهای یگان ضدتروریستی عراق شامگاه پنجشنبه ۵تیرماه با حمله به مقر کتائب حزب‌الله، گروه شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران، ۲۰شبه‌نظامی از جمله ۳تن از فرماندهان آنان را دستگیر کردند.
یک مقام عراقی به رویترز گفت؛ «یکی از فرماندهان بازداشت‌شده در مقر کتائب حزب‌الله، ایرانی است.»
وی همچنین اضافه کرد؛ «نیروهای یگان ضدتروریستی عراق که توسط آمریکا آموزش دیده‌اند، یورش به مقر کتائب حزب‌الله را در جنوب پایتخت انجام دادند و ۳فرمانده بازداشت‌شده در مقر کتائب حزب‌الله به نیروهای آمریکایی تحویل داده شدند».
خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی پیرامون این حمله نوشت: «این شدیدترین حمله نیروهای امنیتی عراق علیه یک گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران طی سال‌های اخیر محسوب می‌‌شود».
مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر جدید عراق، پیشتر وعده داده بود که با گروه‌‌های شبه‌نظامی حمله‌کننده به پایگاه‌های آمریکایی، با جدیت برخورد خواهد کرد.

🌳💕#پیش بسوی قیام   سراسری #Iran #  اتحادوهمبستگی 🌳🌹
#سال_سرنگونی  #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی # مرگ_بر_دیکتاتور
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني   #  شهرهای شورشی
 #مجاهدین_خلق ایران #ایران #ما بر اندازیم #  کانونهای شورشی
#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange
🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید🌳💕