۱۳۹۹ تیر ۱۳, جمعه

نماینده آلمان در شورای امنیت: وضعیت حقوق بشر در ایران انزجاراور است



نماینده آلمان در شورای امنیت: وضعیت حقوق بشر در ایران انزجاراور است


سخنرانی نماینده آلمان در اجلاس مجازی شورای امنیت بر سر برجام و تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران
نظم بین المللی و منشور سازمان ملل و اعلامیه حقوق بشر نقش کلیدی سیاستهای ما می باشد
با توجه به حضور وزیرخارجه ایران در اینجا من از فرصت استفاده می کنم که درباره حکومت قانون و ایران صحبت کنم.
متاسفانه ایران پایه آنچه ما اینجا در سازمان ملل به آن نشسته ایم را نقض کرده است یعنی منشور اعلامیه حقوق بشر.
وضعیت حقوق بشر در ایران انزجاراور است. فعالان حقوق بشر تحت تعقیب و آزار قرار می گیرند، زندانیان سیاسی در ایران هستند، هیچ آزادی مطبوعاتی در ایران نیست، هیچ حق تجمعی نیست و ایران یک سیاست خارجی مهاجم را با مداخله در امور این منطقه دنبال می کند.
ایران نه تنها اسراییل را به رسمیت نمی شناسد بلکه روی موشکهایش مرگ بر اسراییل می نویسد. اینها انزجاراور هستند.
بلحاظ رعایت حکومت قانون من به قطعنامه 2231 اشاره می کنم...
من از دبیرکل بخاطر تحقیق جامع که انجام دادند تشکر می کنم...
در رابطه با 2231 ما همسو با انگلستان و فرانسه هستیم...
در مورد تحریمهای اسنب بک یا تحریمهای خودکار من هم با چین موافقم که توضیح داده شد...
به یمن برجام بوده که ایران تاکنون از بمب فاصله داشته است...
جای تاسف است که آمریکا از برجام خارج شد و باعث شد قانون بین الملل نقض شود...
ما خیلی نگرانیم که ایران حالا از برجام بسیار فاصله گرفته است...
اما وقتی کسی چراغ قرمز را رد می کند به این معنی نیست که یکی دیگر هم بکند و قانون بین الملل را نقض کند. این توجیه پذیر نیست.
بنابراین ایران بایستی با باقیمانده اعضای برجام وارد تعامل شود.
به دلیل نقض این قراردادها توسط ایران ما مکانیزم ماشه را معرفی کردیم که در چارچوب برجام است...
ما از فعالیتهای موشکی ایران نگرانیم که در گزارش دبیرکل ثبت شده اند که با قطعنامه 2231 هم ناهمخوان است و این را به شورای امنیت و دبیرکل اطلاع داده ایم.
در رابطه با تحریم تسلیحاتی متعارف، ما نگرانی خود را نسبت به لغو (انقضای) این محدودیتها ابراز می‌کنیم. از طرف دیگر یاداور می شویم که مفاد فهرست شده در قطعنامه تحریمها برجای خود باقی می مانند.
همچنین انتقال تسلیحات توسط ایران به عاملان غیردولتی کماکان بنا به قطعنامه های دیگر شورای امنیت، ممنوع باقی می ماند.
ما فکر می کنیم که می توانیم بر اساس این پایه ها در ادامه گفتگوها در نظر بگیریم که چگونه می توان به بهترین صورت به انقضای تحریم تسلیحاتی بپردازیم.
ما آماده ایم با اعضای جی.سی.پی.او و اعضای اس.سی(شورای امنیت) سازمان ملل تعامل کنیم.
مجدد من یاداوری می کنم که 75مین سالگرد منشور سازمان ملل است این پایه قوانین ماست...

🍒🌳💕 #پیش بسوی قیام  سراسری ایران#  اتحادوهمبستگی 🌳🌹🍒
#سال_سرنگونی  #کروناویروس #قیام_تا_پیروزی # مرگ_بر_دیکتاتور
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی
#مجاهدین_خلق ایران #ایران #ما بر اندازیم #  کانونهای شورشی
#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange
🍒🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید🌳💕🍒