۱۳۹۹ تیر ۱۹, پنجشنبه

درگیری دراویش قادری با نیروهای سرکوبگر سپاه در مرز باشماق



درگیری دراویش قادری با نیروهای سرکوبگر سپاه در مرز باشماق
روز پنجشنبه ۱۹تیرماه حدود ۵ هزارتن از دراویش قادری برای شرکت در تشیع جنازه شیخ محمد کسنزایی رهبر طریقه قادری قصد عبور از مرز باشماق در مریوان برای رفتن به سلیمانیه را داشتندکه مزدوران سپاه و هنگ مرزی، دراویش را به گلوله بستند.
بنا به گزارش رسیده، درگیری و شلیک مزدوران سپاه در باشماق همچنان ادامه دارد و تا کنون چند نفر از دراویش در این درگیری کشته و زخمی شده‌اند.
تیراندازی و درگیری دراویش قادری و هنگ مرزی سپاه پاسداران در مرز باشماق مریوان
دراویش که در هنگام  آئین مذهبی خود در حالت عزاداری و غم  از دست دادن رهبرشان  در حرکت بودند، ناگهان با رگبار نیروهای سرکوبگر سپاه پاسداران در منطقه قرار گرفته و چند نفر از آنها کشته و زخمی شدند.
این درگیری ساعت‌ها ادامه داشته است. دراویش قصد داشتند پیکر شیخ محمد کسنزانی را به سلیمانیه منتقل کرده و در آنجا به خاک بسپارند.
شبکه حقوق بشر کردستان با تایید این خبر نوشت: روز پنجشنبه ۱۹ تیرماه گزارش داد که نیروهای مرزبانی رژیم ایران در دروازه مرزی باشماق مریوان به تعدادی از دراویش تیراندازی کردند.
این شبکه گفته است که دراویش قصد داشتند به اقلیم کردستان سفر کرده و در مراسم خاکسپاری شیخ محمد کسنزانی از رهبران «طریقت قادری» شرکت کنند که هدف تیراندازی قرار گرفتند.
بنا به خبرهای مردمی مرز باشماق به کنترل دارویش قادری در آمده است.


🍒🌳💕 #پیش بسوی قیام  سراسری ایران#  اتحادوهمبستگی 🌳🌹🍒
#سال_سرنگونی  #کروناویروس #قیام_تا_پیروزی # مرگ_بر_دیکتاتور
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی
#مجاهدین_خلق ایران #ایران #ما بر اندازیم #  کانونهای شورشی
#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange
🍒🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید🌳💕