۱۳۹۹ تیر ۱۶, دوشنبه

در واکنش به حمله موشکی، اسرائیل مواضع حماس را بمباران کرد




در واکنش به حمله موشکی، اسرائیل مواضع حماس را بمباران کرد
ارتش اسرائیل از حمله هوایی خود به مواضع حماس در نوار غزه خبر داد. پیش از آن، سه موشک به سوی خاک اسرائیل پرتاب شده بود. ارتش اسرائیل اعلام کرده است که هدف از این حملات مواضع زیرزمینی حماس در نوار غزه بوده است.
حمله هوایی اسرائیل به مواضع حماس در نوار غزه، عکس آرشیوی است
حمله هوایی اسرائیل به مواضع حماس در نوار غزه، عکس آرشیوی است
در نخستین ساعات روز دوشنبه ششم ژوئیه (۱۶ تیر) نوار غزه بار دیگر شاهد حملات هوایی ارتش اسرائیل بود. ساعاتی پیش از آن، اخباری درباره پرتاب سه موشک به خاک اسرائیل منتشر شده بود. گزارشی از شمار قربانیان و مجروحان احتمالی این حملات منتشر نشده است.
دونالد ترامپ در آغاز دوره زمامداری خود از برنامه دولت آمریکا برای استقرار صلح در خاورمیانه خبر داده بود. اما به‌رغم اعلام چنین برنامه‌ای که به عنوان برنامه صلح خاورمیانه دولت ترامپ شهرت یافته، در واپسین ماه‌های زمامداری او، اثری از صلح در خاورمیانه نیست.
خبرگزاری آلمان با انتشار گزارشی از تل آویو، به نقل از ارتش اسرائیل نوشته است که هدف از این حملات مراکز و مواضع زیرزمینی حماس در نوار غزه بوده است. گفته می‌شود که جنگنده‌های ارتش اسرائیل مواضع حماس را بمباران کرده‌اند.
پیش از آن، اخباری در مورد پرتاب سه موشک به خاک اسرائیل منتشر شده بود. ارتش اسرائیل اعلام کرده است که یک موشک پرتاب شده توسط پدافند هوایی اسرائیل خنثی شده و دو موشک دیگر به مناطق غیرمسکونی اسرائیل اصابت کرده‌اند. گفته می‌شود که هیچ سازمانی رسما مسئولیت این حملات موشکی را برعهده نگرفته است.
از زمان طرح برنامه صلح خاورمیانه دونالد ترامپ تنش بین اسرائیل و فلسطینیان افزایش یافته است.
"اعلان جنگ به مردم فلسطین"
حماس در واپسین روزهای ماه ژوئن نسبت به اجرای برنامه صلح خاورمیانه به دولت اسرائیل هشدار داده بود. حماس اجرای برنامه صلح خاورمیانه ترامپ و الحاق مناطق کرانه باختری رود اردن به خاک اسرائیل را "اعلان جنگ به مردم فلسطین" خوانده است.
بنیامین نتانیاهو و اجرای برنامه صلح خاورمیانه دولت ترامپ
بنیامین نتانیاهو و اجرای برنامه صلح خاورمیانه دولت ترامپ
بر اساس برنامه صلح خاورمیانه دولت آمریکا، اسرائیل می‌تواند ۳۰ درصد از اراضی متصرف شده خود در کرانه باختری را به خاک خود ملحق کند. بر اساس این برنامه ۷۰ درصد از این منطقه می‌تواند با رعایت موازین شدید امنیتی در اختیار فلسطینیان قرار گیرد. موضوع بر سر مناطقی است که در جریان جنگ شش‌روزه و در سال ۱۹۶۷ به تصرف اسرائیل در آمده است.
بر اساس برنامه صلح خاورمیانه، زمان الحاق این مناطق به خاک اسرائیل اول ژوئیه تعیین شده بود. در حالی که بنیامین نتانیاهو همچنان بر اجرای چنین اقدامی تاکید می‌ورزد، دولت اسرائیل از انجام آن تا این لحظه چشم‌پوشی کرده است.
بسیاری از سیاستمداران غربی و از جمله بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، اجرای چنین برنامه‌ای را به زیان امنیت اسرائیل دانسته و از دولت این کشور خواسته‌اند از الحاق این مناطق به خاک خود صرف‌نظر کند.
منبع:دویچه‌وله

🍒🌳💕 #پیش بسوی قیام  سراسری ایران#  اتحادوهمبستگی 🌳🌹🍒
#سال_سرنگونی  #کروناویروس #قیام_تا_پیروزی # مرگ_بر_دیکتاتور
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی
#مجاهدین_خلق ایران #ایران #ما بر اندازیم #  کانونهای شورشی
#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange
🍒🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید🌳💕