۱۳۹۹ تیر ۱۹, پنجشنبه

پمپئو وزیرخارجه امریکا خواستار عدالت در خصوص ترور الهاشمی شد در عراق شد




پمپئو وزیرخارجه امریکا خواستار عدالت در خصوص ترور الهاشمی شد در عراق شد 
مایک پمپئو طی کنفرانسی در خصوص ترور هشام ‌الهاشمی گفت؛ الهاشمی تهدیدهای مکرری را از سوی گروه‌های مسلح مورد حمایت رژیم ایران دریافت کرده بود.
بنا به گزارش الشرق‌الاوسط مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۸تیرماه خواستار اجرای عدالت در رابطه با کشته شدن پژوهشگر عراقی هشام الهاشمی شد و توجهات را بر تهدیدهای انجام شده علیه او توسط گروه‌های مرتبط با رژیم ایران معطوف نمود.
پمپئو در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت؛ در روزهای گذشته ‌هاشمی تهدیدهای مکرری را از سوی گروه‌های مسلح مورد حمایت رژیم ایران دریافت کرده بود.
هشام الهاشمی تحلیلگر سیاسی و منتقد ايران در بغداد، شامگاه دوشنبه ۱۶ تیرماه نزدیک منزل خود در منطقه زیونه بغداد مورد حمله افراد ناشناس سوار بر دو خودرو ترور و در بیمارستان فوت کرد.
کارشناسان می‌گویند که نقطه تحول واقعی در ژانویه واقع شد که واشنگتن طی یک حمله هوایی پاسدار قاسم سلیمانی و معاون گروه حشدالشعبی ابومهدی المهندس را در فرودگاه بغداد حذف نمود.
متعاقباً در همان زمان گروه‌های تندرو در داخل حشدالشعبی خصوصا وفاداران به رژیم ایران متعهد شدند که از آمریکا و همپیمانانش در داخل عراق با هر بهایی انتقام بگیرند.
متعاقبا در پی یک کنفرانس مطبوعاتی در وزارت خارجه در روز ۱۸ تیرماه وزیر مایک پمپئو اطلاع داد که آمریکا یک کشتی حامل تسلیحات رژیم ایران برای حوثی‌ها را در سواحل یمن متوقف کرده است.
مایک پومپئو در یک کنفرانس خبری در وزارت‌خارجه روز ۱۸تیر گفت که آمریکا و کشورهای دوست یک کشتی «حامل تسلیحات ایران برای شورشیان حوثی» را در روز ۲۸ژوئن در آبهای نزدیک‌ سواحل یمن متوقف کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز پمپئو گفته است؛ «ایران از تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل که قرار است ظرف کمتر از چهار ماه منقضی شود پیروی نمی‌کند».
او گفت که این تسلیحات شامل ۲۰۰ آر پی جی، بیش از ۱۷۰۰ تفنگ تهاجمی، ۲۱ موشک زمین به هوا و موشک زمینی، چند موشک ضدتانک و سایر تسلیحات و موشک‌های پیشرفته می‌شد.
🍒🌳💕 #پیش بسوی قیام  سراسری ایران#  اتحادوهمبستگی 🌳🌹🍒
#سال_سرنگونی  #کروناویروس #قیام_تا_پیروزی # مرگ_بر_دیکتاتور
 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی
#مجاهدین_خلق ایران #ایران #ما بر اندازیم #  کانونهای شورشی
#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange
🍒🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید🌳💕