۱۴۰۰ اردیبهشت ۲۵, شنبه

❣️آیا با آمدن پاسدار تشنه قدرت علی لاریجانی،خامنه‌ای در استراتژی‌اش شکست خورد؟


لاریجانی با نه پادگان نه دادگاه شروع کرد!-  علی لاریجانی مشاور خامنه‌ای و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برای ثبت نام به وزارت کشور حکومت رفت. او در شروع با این جمله شروع کردکه حوزه اقتصاد نه پادگان است نه دادگاه. لاریجانی که پیش از قالیباف در دروه پیشین رئیس مجلس بود، از افراد مورد اعتماد خامنه‌ای و در برخی مأموریت‌ها نماینده ویژه وی بوده است. او به طور سنتی به جناح محافظه کار حکومت تعلق داشت اما عملکرد او در دوران ریاست مجلس، تا حدود زیادی او را به باند دولت و روحانی نزدیک نشان می‌داد. از این رو جریانات محافظه‌کارتر باند خامنه‌ای از او دل خوشی ندارند و به او خوشامد نگفتند.

علی لاریجانی: نه چکش نه کلید

لاریجانی نیز در بیانیه ورود به عرصه انتخابات ۱۴۰۰ گفت: قبلاً بنا نداشتم در انتخابات نامزد شوم اما پس از بیانات روز سه‌شنبه مقام معظم رهبری تصمیم گرفتم نام‌نویسی کنم.


او از همان بدو امر تلاش کرد که از منتسب شدن به باند روحانی بپرهیزد و گفت: من هیچ ارتباطی با دولت آقای روحانی ندارم.


سپس با اشاره ضمنی به رئیسی گفت: ساده‌لوحی است که فکر شود با چند اقدام نمایشی پوپولیستی، مسأله قابل حل است. یا کلید جادویی برای آن وجود دارد. یا با «سوپرمن» بازی و یا داغ و درفش می‌توان به راه‌حلی دست یافت.

                                                     رئیسی جلاد ۶۷

او باز هم با اشاره به سیاست‌های جاری کشور گفت: «عده‌یی اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کردند و با سوار شدن به موج احساسات و پناه بردن به مسیرهای انحرافی و یا فراموشی آرمانهای امام، هزینه‌های گزافی برای زندگی مردم ایجاد کردند، و با صدای بلند، همبستگی ملت را مخدوش نمودند».

واکنش تند نمایندگان به ثبت نام علی لاریجانی

ورود علی لاریجانی به انتخابات با واکنش تند نمایندگان باند خامنه‌ای در مجلس مواجه شد. گویی آنان انتظار ورود لاریجانی با وجود ورود رئیسی را نداشتند.

زاکانی نماینده مجلس و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت:مسببین وضع اسفبار فعلی طلبکارانه آمده‌اند و در پی دولت سوم روحانی هستند. تصمیم اینجانب تا دیروز نیامدنی بود و همه تلاش خود را معطوف به تبیین شرایط سخت کشور و انسجام جبهه انقلاب نمودم. اما آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است. تمام نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمد به صحنه آمده‌اند. مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آنها طلبکارانه به عرصه آمده‌اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند. در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب و با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیایم تا ان‌شاءالله با زمین زدن شبکه فساد و نفوذ، ایرانی قوی و پیشرفته محقق شود.

مسببان شرایط موجود!


کد «بانیان و شرکای وضع موجود» کدی است که رئیسی هم برای لاریجانی به کار برد. که لاریجانی با توئیت: «شرایط سخت، تصمیم‌های شجاعانه می‌خواهد»، پاسخ داد و عبارت «نه کلید نه چکش» را هشتگ کرد.

دو تن از نمایندگان دیگر باند خامنه‌‌ای نیز واکنش‌های تندی نشان دادند:

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مجلس از قم در پاسخ به اظهارات صبح امروز علی لاریجانی در وزارت کشور که گفته بود نه کلید و نه چکش، نوشت: آقای لاریجانی نمی‌خواستم چیزی بگویم اما خودت خواستی. شما هرچه داری از حضور در پادگان‌‌های پشت جبهه و مدیون دادگاه‌های اخوی است، شما دیگه چرا؟ دادگاه مردم برای همیشه شما را از صندلی قدرت کنار خواهند زد.


نوئیت احمد امیرآبادی

پژمانفر نماینده دیگر مجلس نیز گفت که روزهای آینده مدارکی علیه لاریجانی منتشر خواهد کرد.

به نظر می‌رسد ورود لاریجانی برغم خواسته خامنه‌ای صورت گرفته است و این ورود قاعده بازی را تغییر خواهد داد.

خامنه‌ای براساس مفاد پیام نوروزی‌اش خواهان آن بود که انتخابات در فضای آرام و بدون تنش دو قطبی شدن برگزار شود. معنای این استراتژی خامنه‌ای آن است که وی تنها یک مرز سرخ دارد؛ قیام مردم. او چون هرگونه تنش و رقابت را در خدمت ایجاد تنش می‌بیند، می‌خواست انتخاباتی بدون تنش و رقابت داشته باشد. حضور لاریجانی  احتمالا جبهه‌گیری تازه‌یی را شکل می‌دهد که خوشایند خامنه‌ای نیست. از این رو باید چند روز منتظر ماند تا معلوم شودکه این ورود لاریجانی زمینه‌ساز دو قطبی است یا بازی دیگری برای داغ کردن بازار رئیسی است.

🍒# بر اندازیم #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوانه

️❣️  #  ️ ️️️ مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi    #IranRegimeChange     

🌻 پیوند با حساب توئیتری  BaharIran@7