۱۴۰۳ مهر ۴, چهارشنبه

دیفنس اکسپرس- اکراین وایران : اطلاعات اوکراین تعداد موشک‌های فتح-360 ایرانی که تحویل‌ روسیه برای جنگ علیه اکراین گردید را فاش کرد.


دیفنس اکسپرس- اکراین وایران : اطلاعات اوکراین تعداد موشک‌های فتح-360 ایرانی که  تحویل‌ روسیه   برای جنگ علیه اکراین گردید  را فاش کرد.

آنچه در حال حاضر در مورد عرضه موشک های بالستیک از کشورهای دیگر به دولت تروریستی شناخته شده است. اطلاعات دفاعی اوکراین در پاسخ به درخواست یک روزنامه نگار، تعداد موشک های بالستیک عملیاتی و تاکتیکی که روسیه از کره شمالی دریافت کرده بود را فاش کرد. اطلاعات اوکراین همچنین گزارش داد که در حال حاضر از عرضه احتمالی موشک های کوتاه برد از ایران به روسیه مطلع است.

این را آپوستروف در نشریه خود گزارش داده است که داده های رسمی موشک های کره شمالی و ایران را برای روسیه ارائه می دهد.

بر اساس اطلاعات دفاعی اوکراین، از نوامبر 2023، کره شمالی بیش از 100 موشک بالستیک را به روسیه عرضه کرده است که نوع آن KN-23/24 گفته شده است. از 16 سپتامبر 2024، روس ها حدود 60 موشک از این نوع را به خاک اوکراین شلیک کرده اند.

مانند دیفنس اکسپرس باید توجه داشته باشیم که تا این لحظه هیچ اطلاعاتی در مورد تحویل احتمالی موشک های KN-24 به روسیه وجود نداشته است. لازم به یادآوری است که KN-24 به یک موشک بالستیک تاکتیکی کره شمالی گفته می شود که از نظر بصری شبیه یک "کپی از ATACMS" است و برد پرتاب تخمینی آن تا 400 کیلومتر است.

علاوه بر این، طبق داده های فوق، اشغالگران روسی از حدود 12 موشک بالستیک ارائه شده توسط کره شمالی برای حمله به اوکراین بین 31 ژوئیه تا 16 سپتامبر استفاده کردند.

در عین حال، وقتی به موشک های بالستیک ایران برمیگردد، پاسخ اطلاعات دفاعی اوکراین حتی ممکن است گیج کننده باشد. همانطور که گفته شده است «اطلاعات دفاعی اوکراین هیچ گونه دانسته اطلاعاتی مبنی بر ارسال حدود 220 موشک بالستیک کوتاه برد فتح-360 (حداکثر برد تا 120 کیلومتر) از سوی ایران در اوایل سپتامبر 2024 به روسیه ندارد.

این داده ها با آنچه قبلاً در رسانه های اوکراینی با اشاره به غرب منتشر شده بود که ایران موشک های فتح-360 را بدون پرتابگر به روسیه تحویل داده بود، مغایرت دارد.

این نشریه همچنین می‌گوید که «اطلاعات دفاعی اوکراین تأکید کرده است که هیچ اطلاعاتی در مورد توافقات بین روسیه و ایران و کره شمالی در مورد تعداد تحویل موشک در ماه ندارد» و هیچ اطلاعاتی در مورد قابلیت های تولید موشک‌های ایران و کره شمالی وجود ندارد.دیفنس اکسپرس پیشتر گزارش داده بود که ایران از پهپادهای ارتقا یافته شاهد-138 بی با برد 4000 کیلومتر رونمایی کرده است.



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍