۱۴۰۳ مهر ۵, پنجشنبه

سخن روز مجاهدین - خط و نشان کشیدن بالادستی‌ها برای پزشکیان


سخن روز : سفر پزشکیان به نیویورک و اظهارات او در این سفر، موجب تلاطم فوق‌العاده‌یی در رژیم شده و موج سنگینی از تهاجم تبلیغاتی و سیاسی را علیه او و همراهان و اطرافیانش برانگیخته است. پاسدار شریعتمداری نیابتی خامنه‌ای در کیهان خامنه‌ای (۲مهر) تحت عنوان «آقای پزشکیان، مراقب این توطئه باشید!» در قالب حمله به اطرافیان، خود پزشکیان را مورد حمله قرار داده و می‌نویسد: «در سفر به آمریکا طیف بدنام و بد‌سابقه، چه توطئه‌یی علیه دکتر پزشکیان در آستین دارند که ایشان را به دشمنی با ایران و اسلام و تن‌دادن به حقارت در مقابل آمریکا دعوت می‌کنند».

شریعتمداری در شمارهٔ بعدی کیهان (۳مهر) اظهارات پزشکیان در جریان سفر به نیویورک را تحت عنوان «اظهارات نسنجیده» مورد حمله قرار داده است. وی احتمالات مختلفی را دربارهٔ علت به زبان آوردن این اظهارات مطرح کرده و با انگشت گذاشتن بر «نا‌توانی جناب ایشان در بیان منظور و مقصود خویش» می‌افزاید: «این ضعف را می‌توان کم‌اطلاعی آقای پزشکیان از عرصه سیاست و علوم و بایسته‌های تعریف شدهٔ آن دانست».

شریعتمداری دست آخر «حضور مشاوران غرب‌زده و غربگرا و بعضاً بد‌سابقه و محکوم امنیتی در کنار رئیس‌جمهور» را علت اصلی دانسته و از پزشکیان «عزل غربگراها، افراد بد‌سابقه و محکومان امنیتی، دست‌اندر‌کاران فعال در فتنه۸۸، حامیان آشوب‌های پائیز ۱۴۰۱ از پست‌های حساس» را طلب کرده است.

سایت مشرق (۳مهر) متعلق به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، قدمی فراتر از عزل اطرافیان پزشکیان برداشته و زیر عنوان «پرده‌برداری از سه لایهٔ عملیات اطلاعاتی برای آشوب‌سازی در تهران!»، تهدید و خط و نشان کشیدن برای پزشکیان را در لفافهٔ توطئه‌های دشمنان پیچیده است. سپس سرنوشت اولین رئیس‌جمهور خمینی را به او یادآور می‌شود و می‌نویسد: «پروژهٔ بنی‌صدری کردن پزشکیان با یک خط مشکوک در یک کانال تلگرامی بعد از پیروزی او در انتخابات آغاز شده و از سوی جریانهای نفوذی متصل به بخش سایبری منافقین پیش رفته است. در این اقدام قرار است آن‌چنان فضا علیه دولت داغ شود تا پزشکیان نتواند برف زمستانی را در پاستور ببیند. سرنوشت بنی‌صدر ماجرای عبرت‌آموزی است».

سایت اطلاعات سپاه پاسداران در ادامه راه برگشت پزشکیان را بسته می‌بیند و می‌افزاید: «گویا از پیش دامی برای رئیس‌جمهور پهن‌شده و عملیاتی روانی با تکیه بر احتمال خطاهای کلامی مسعود پزشکیان چیده شده بود که رئیس‌جمهور به‌سادگی در آن افتاده و راه گریز از آن را با خطاهای مکرر بسته‌اند».

روزنامهٔ جوان ارگان سپاه پاسداران که تاکنون جانب پزشکیان را می‌گرفت، طی مقاله‌یی (به‌تاریخ ۳مهر) تحت عنوان «سفر ضعیف»، پزشکیان را با این عبارت که «ایشان به‌وضوح فاقد مهارت‌های خاص سخنرانی سیاسی است» مورد طعنه و تحقیر قرار داده است. ارگان سپاه پاسداران، سپس نوک تیز حمله را متوجه اطرافیان پزشکیان و عراقچی نموده و می‌نویسد: «تیم برجام در نیویورک بسیار ضعیف عمل کرد... کسانی که سالهاست پشت دیوار غرب و برساخته‌یی به نام «برجام» منتظر ایستاده‌اند و حالا هم می‌گویند "چند روز بیشتر در نیویورک می‌مانیم" تا القا کنند که خبری هست؛ باید مسئولیت این ضعف آشکار را برعهده بگیرند». این مقاله دست آخر به پزشکیان و کسانی که به او امید بسته‌اند، خاطرنشان می‌کند: «اصول کلان سیاست خارجی کشور از حیطهٔ اختیارات رئیس‌جمهور خارج است».

با وجود اذعان صاحب عله‌های نظام به این واقعیت که پزشکیان هیچ اختیاری به‌خصوص در سیاست خارجی ندارد و طرف حساب‌های خارجی هم حرفهایش را جدی نمی‌گیرند، اما وضعیت رژیم چنان بحرانی است که همین حرفهای مفت و بی‌بهای پزشکیان تعادل دلواپسان نظام را به هم می‌زند و برایش خط و نشان می‌کشند که ممکن است «نتواند برف زمستانی را در پاستور ببیند»!


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍