۱۴۰۳ مهر ۵, پنجشنبه

وال استریت ژورنال: ۱۱ماه است که دیپلماسی شکست‌خورده، اما رئیس‌جمهور بایدن دیپلوماسی بیشتر را توصیه می‌کند


                                                         سخنرانی بایدن در سازمان ملل

وال استریت ژورنال روز چهارشنبه ۴ مهر در مطلبی با عنوان «۱۱ ماه است که دیپلماسی شکست‌خورده، اما رئیس‌جمهور دیپلماسی بیشتر را توصیه می‌کند» در سرمقاله خود نوشت: پرزیدنت بایدن در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل در یک نکته درست گفت: «حزب‌الله، بدون تحریک، به حمله ۷ اکتبر و پرتاب موشک به اسراییل دست زد». اما وقتی او وعده داد که «راه‌حل دیپلماتیک هنوز امکانپذیر است و تنها راه به سوی امنیت پایدار می‌باشد»، ما متعجبیم که او در ۱۱ ماه گذشته کجا بوده است..

. .

- اسراییل آن ماهها را به دیپلماسی در جبهه شمالی خود سپرد، حتی این در حالی بود که حزب‌الله ۸۵۰۰موشک شلیک کرد و ۶۰۰۰۰ اسراییلی را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرد.
اما مذاکرات به رهبری ایالات متحده به جایی نرسید، زیرا آقای بایدن به اسراییل فشار آورد تا به حزب‌الله ضربه سختی نزند و اجازه داد میلیاردها دلار از درآمد نفتی به اربابان تروریستها در ایران سرازیر شود. این پیشرفت، در برابر حلقه آتش ایران در اطراف اسراییل است. حزب‌الله به کمک حماس آمد، اما حماس اکنون ضعیف‌تر از آن است که کاری برای حزب‌الله بکند.
تباه شدن یک نیابتی، کار این شبکه را تضعیف می‌کند.
انهدام نیابتی دیگر، لایه‌های دفاعی برنامه هسته‌یی ایران را از بین می‌برد. در حالی که اسراییل برای بازگرداندن شهروندانش به خانه‌هایشان و برداشتن شمشیر تهران از بالای سرشان می‌جنگد، اینها مخاطرات استراتژیک هستند.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍