۱۴۰۳ مهر ۵, پنجشنبه

خامنه ای در جمع برخی باصطلاح پیش‌کسوتان جنگ ضد میهنی از کدام جماعت هوچی مینالد؟


خامنه ای روز چهارشنبه در دیدار با برخی باصطلاح پیش‌کسوتان جنگ ضد میهنی از هوچی‌گرانی نالید که در کشور از منزوی بودن جمهوری اسلامی می نالند.خامنه ای در این دیدار ابتدا گریزی به صحرای کربلای جنگ ضد میهنی زد و مدعی شد که این جنگ به این خاطر علیه رژیم شروع شد که ما نظم جدیدی آورده بودیم و ابرقدرتها  نمیخواستند این نظم را بپذیرند. منظور خامنه ای از این نظم نوین همین بنیادگرایی مذهبی است که هم اکنون باعث ویرانی دستکم ۵ کشور منطقه از عراق، یمن، سوریه، فلسطین و اکنون لبنان شده است.

خامنه ای و توجیه جنگ طلبی

خامنه ای در توجیه جنگ افروزی خمینی گفت:

«انگیزه حمله به مرزهای ایران انقلابی مخصوص صدام و حزب بعث نبود شاید بتوان گفت که سردمداران نظم جهانی اون روز انگیزه‌شون از صدام برای حمله به مرزهای ایران بسیار بیشتر و حداقل به‌اندازه او بود. یعنی اون روز دو قدرت بزرگ در دنیا بودند و هر کدام دنباله‌هایی داشتند اون دو قدرت آمریکا بود و شوروی، شوروی سابق. هر کدوم هم یک مجموعه‌هایی دنباله اونها بودند. دولتهایی نظامهای سیاسی اینها تقریباً همه‌شون در این قضیه انگیزه داشتند جمهوری اسلامی، ایران اسلامی برای اینها یک عنصر غیرقابل تحمل بود چرا؟

 سؤال اینه چرا غیرقابل تحمل بود ایران اسلامی؟ ما که اون روز علیه کسی اقدامی نکرده بودیم حالا امروز به ما می‌گویند شما به فلان جا موشک دادید و به فلان جا پهپاد دادید اون روز که این حرفها نبود علت دشمنی چی بود. این اون نکته اصلی است علت این بود که در این نقطه حساس دنیا یک انقلاب مردمی بی‌نظیر به‌وجود آمده بود و تفکر نوینی رو برای اداره جهان ارائه کرده بود نظم حاکم اون روز بر جهان این تفکر نوین رو نمی‌توانست تحمل کند مسأله این است.

اون روز جهان جهان سلطه بود البته امروز هم هست لکن اون روز سخنی فریادی موضع صریحی در مقابل این نظم باطل و نابود کننده فضیلتها وجود نداشت نظم جهان نظم سلطه بود سلطه یعنی چه؟ نظام سلطه، یعنی دنیا به دو بخش تقسیم می‌شود بعضی کشورها سلطه‌گر هستند بعضی کشورها سلطه‌پذیرند شق سومی نداره، جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی نظام اسلامی یک فریاد صریح علیه این نظم بود.»

خامنه ای و تشر به هوچی‌گران

خامنه ای در حالی مدعی  است آن سال رژیم در شروع جنگ دخالتی نداشت که سخنرانی آن روزگار خمینی موجود است که مردم و ارتش عراق را به قیام علیه  دولت فرا می خواند و اقدامات بی ثبات کننده رژیم در آن روزها در عراق و در مرزهای بین دو کشور قابل پنهان کردن نیست.

اما حرف اصلی خامنه ای در این دیدار  رو به قول خودش هوچی گرانی است که می‌گویند شما منزوی هستید و تنها هستید. خامنه ای گفت:«امروز بعضی‌ها جمهوری اسلامی را ملامت می‌کنند از داخل خودمان که جمهوری اسلامی با دنیا بد است با دنیا قهر است، این خلاف واقع است چنین چیزی نیست.

ما امروز مجموعه‌هایی کار می‌کنیم که بیش از نیمی از مردم دنیا در این مجموعه‌ها در این کشورها زندگی می‌کنند. رفت و آمد داریم تعامل داریم تجارت داریم.

 نه، این هوچی بازی‌هایی که گاهی مشاهده از بعضی‌ها که آقای با همه قهریم با همه بد هستیم نه باهمه قهر نیستیم. بدیم این اگر مراد اینه این درست نیست. اگر مقصود این است که ما با نظم سیاسی نظام سلطه مخالفیم بله این درست است. امروز هم مثل همون اول انقلاب با نظام سلطه ما مخالف هستیم با تسلط آمریکا مخالفیم.»

توجیه انزوای بین‌المللی

خامنه ای سپس تلاش کرد این انزوای خودش را با خلط مبحث به همه نسبت بدهد و گفت؛

«امروز هم مخالف هستند مسأله این است. این را ما باید از بن دندان درک کنیم بعضی این را درک نمی‌کنند، مسأله مسأله انرژی هسته‌یی و حقوق‌بشر و حقوق زن و این حرفها نیست. اینها با بهانه است. مسأله، مسأله آوردن سخنی نو در قبال نظم باطل فاسد تبعیض‌آمیز جهانی است که امروز بر دنیا حاکم است، مسأله این است با این دعوا دارن با این مخالفن و این مخالفت برطرف نمی‌شود تا وقتی‌که جمهوری اسلامی و ملت ایران حرف زور آنها رو قبول کنند که قبول هم نخواهند کرد.»

به این ترتیب خامنه ای به زبان وارونه دیوان به بن بست تاریخی حکومتش اذعان کرد و نتوانست راه حلی برای این بحران نشان بدهد. بن بست مرگباری که تمامی ظرفیتهای سیاسی و ژئوپلیتیک رژیم را به  پایان رسانده و جنگ منطقه ای آخرین گریزگاه او برای بقاست.

به نظر می رسد خطاب خامنه ای در این سخنرانی بیشتر متوجه  باند مغلوب رژیم است که به قول او به سیاه نمایی از وضعیت پرداخته و از طریق پزشکیان امیدوار به تغییر در برخی رویکردهای منطقه ای و بین المللی رژیم است. خامنه ای اکنون دست رد به به سینه آنان زده است.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍