۱۳۹۶ تیر ۷, چهارشنبه

جزئیات طرح تروریستی علیه مکه در عربستان



عربستان: یک حمله تروریستی به مسجد مکه خنثی شد


منبع :دویچه وله آلمان 
وزارت کشور عربستان سعودی می‌گوید نیروهای امنیتی این کشور یک حمله تروریستی به مسجد الحرام مکه را خنثی کردند. مطابق این گزارش یکی از تروریست‌ها خود را منفجر کرده و پنج نفر دیگر دستگیر شده‌اند.
Terror-Anschlag in Mekka verhindert (Picture alliance/AA/Saudi Interior Ministry)
به گزارش شبکه خبری العربیه، منصور الترکی سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی از خنثی شدن یک عملیات تروریستی خبر داد که "امنیت مسجد‌ الحرام و زائران آن را هدف قرار داده بود".
به گفته‌ی الترکی روز گذشته (جمعه ۲۳ ژوئن/ ۲ تیر) چند عضو یک گروه تروریستی در دو شهر مکه و جده شناسایی و دستگیر شدند.
ظاهرا یکی از تروریست‌ها که در محله اجیاد المصافی در نزدیکی مسجد الحرام در محاصره ماموران امنیتی قرار گرفته بود خود را منفجر کرده است.
مطابق گزارش منابع خبری عربستان در این حادثه عامل انفجار کشته شده و سه زائر و پنج مامور امنیتی مجروح شده‌اند.
Terror-Anschlag in Mekka Verhindert (Getty Images/AFP/B. Aldandani)
وزارت کشور عربستان اعلام کرده که ماموران امنیتی در شهرهای جده و مکه پنج مظنون به عملیات تروریستی از جمله یک زن را بازداشت کرده‌اند و تحقیقات درباره آنها ادامه دارد.
تا کنون گزارشی درباره هویت بازداشت‌شدگان و عامل انتحاری انفجار مکه منتشر نشده است. وزارت کشور عربستان این افراد را "اعضای یک گروه تروریستی" معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) حدود یک سال پیش یک مهاجم انتحاری در مدینه چهار مامور امنیتی عربستان سعودی را در نزدیکی مسجد النبی به قتل رساند.
همچنین در یک خبر دیگر میخوانیم :میلیون ها مسلمان از سراسر جهان برای عبادت در پایان ماه رمضان در مکه گردهم آمده اند.
وزارت داخله عربستان  روز جمعه اعلام کرد که پلیس در مکه یک حمله تروریستی را خنثی ساخته است. این وزارت گفته یک مرد که قصد داشته خودش را در میان زائران کعبه منفجر کند، در خانه اش توسط پولیس محاصره شده و خودش را منفجر کرده است.
وزارت داخله افزوده که انفجار باعث شد که ساختمان سه طبقه ای که این مرد در آن زندگی می کرد فرو بریزد و ۱۱ تن به شمول شش تبعه خارجی و پنج تن از اعضای نیروهای امنیتی عربستان زخمی شوند.
تصویرهایی که از این انفجار در شبکه های اجتماعی نشر شده اند، جاده ای را نشان می دهند که پر از سنگ و خشت و دیگر بقایای انفجار است.
Terror-Anschlag in Mekka verhindert (Picture alliance/AA/Saudi Interior Ministry)
محل انفجار در مکه
وزارت داخله گفته است که این انفجار در پی دو عملیات ضد تروریستی در شهرهای جده و مکه رخ داد. در اعلامیه وزارت داخله آمده که نیروهای امنیتی عربستان همچنان پنج تن دیگر را نیز در پیوند با طرح ریزی حملات تروریستی بازداشت کرده اند که یک زن نیز شامل شان می باشد.
وزارت داخله همچنان تایید کرده است که "این شبکه تروریستی طرح حمله به مکان های مقدس مسلمانان را داشت که طرح تروریستی اش خنثی شد".
در این اعلامیه همچنان آمده است: «آنها که طرح های خودخواهانه و وقاحت بار شان از خارج اداره می شود، به دنبال بی ثبات ساختن این کشور محترم (عربستان) هستند».
وزارت داخله عربستان از این شبکه تروریستی که قصد این حمله را داشته، نامی نگرفته است. این انفجار زمانی رخ داده که صدها هزار تن از مردم در مسجدالحرام برای نماز جماعت شام و افطار گردهم آمده بودند. این مسجد جامع مکانی است که زائران نماز تراویح را نیز در ماه رمضان در آن برگزار می کنند.

در همین زمینه: