۱۳۹۳ اسفند ۲۰, چهارشنبه

در جنايت بين داعش و شبه نظاميان وابسته به رژيم ملايان تفاوتي نيست

تلويزيون التغيير10 مارس 2015
مصاحبه با احسان هماوندي:

مجري : استاندار كركوك تأكيد كرد كه اين عمليات در حفاظت از تركيبهاي مختلف كركوك صورت گرفته است. آيا انتظار داريم كه قاسم سليماني وارد كركوك شود؟
احسان هماوندي : من شخصاً خواهان چنين چيزي نيستم. قاسم سليماني عراقي يا كرد يا عرب نيست. بلكه فارس و ايراني است، به همين خاطر كركوك هيچ ربطي به او ندارد. اگر بيايد يك فاجعه براي كل منطقه خواهد بود، چرا كه ما خواهان جنگ بين عرب و كردها و شيعه و سني نيستيم، بلكه اين جنگ ضدتروريسم است، و حضور قاسم سليماني در كركوك به‌معني آوردن مشكلات براي تمامي گروههاي مردمي در اين‌جا خواهد بود. ما مشكل سني و شيعي در كركوك نداريم، بلكه مشكل ما با داعش بيرون از شهر كركوك است.

مجري: اما بر اساس خبرها (رژيم) ايران خطرناكتر از داعش است، امروز مشاور رئيس‌جمهور (رژيم) ايران تأكيد كرد كه عراق پايتخت جمهوري فارسها شده است. به نظر شما اين به چه معنا مي‌باشد؟

احسان هماوندي : مي‌توانم تأكيد كنم كه طمع (رژيم) ايران به عراق الآن براي همگان بسيار آشكار شده است. اگر من سني بودم و در موضعي بودم كه بايد بين بسيج مردمي يا داعش يكي را انتخاب كنم بايد خيلي فكر مي‌كردم كه بسيج مردمي را انتخاب كنم، زيرا به نظر من مجموعه‌هايي كه بسيج مردمي را تشكيل مي‌دهند، فاشيست هستند. در جرف الصخر، السعديه، در آمرلي در همه جا ديديم كه اين گروهها خونريز هستند و در هيچ شكلي در بسياري از اعمال داعش تفاوتي ندارند، تنها نام آنها متفاوت است