۱۳۹۳ اسفند ۱۶, شنبه

مهدي الكناني يكي از فرماندهان ارشد قاسم سليماني كشته شد

به گزارش سايت اخبار عراق پاسدار تروريست “مهدي الكناني“ از بالاترين فرماندهان تروريستي قاسم سليماني در سوريه و عراق بود در روزهاي اخير در محور سامرا در عراق كشته شد.
 شبکه تلویزیونی العهد متعلق به  عصائب اهل الحق در 13 اسفند 93 خبر كشته شدن حاج «مهدی الکنانی» فرمانده ارشد اعصا‌ئب الحق را اعلام كرد. بر اساس این گزارش، «الکنانی در عملیات آزادسازی استان صلاح الدین در محور شمال سامراء در منطقه "البو عجیل" به مقام رفیع شهادت نایل آمد

بعداز جنايات عصائب الحق در ديالي و قتل عام مردم آمرلي كه توسط اين باصطلاح شبه نظاميان بعداز تسخير اين شهرها قتل عام شده بودند، آخوند سيد محمد طباطبائي جانشین دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در گفتگو با خبرنگاران ابنا  در مورد فعاليت هاي عصائب اهل الحق داشت كه در مورد مهدي الكناني گفته بود: در بدو ورود تکفیری‌ها به سوریه، حدود هشتاد درصد از اعضای عصائب اهل الحق برای جهاد و دفاع به سوريه رفتند. فرماندهی نیروهای عصائب اهل الحق در آن زمان، به عهده یکی از برادران به نام حاج «مهدی الکنانی» بود در سوريه  اعضای گروه تروریستی (منظورش رزمندگان سوري عليه اسد و مزدورانش) و جبهة النصرة به اعضای گروه ما، (تروريست هاي سپاه قدس موسوم به عصائب اهل الحق) " فرزندان حاج مهدی" می‌گفتند.

حاج قاسم (سليماني فرمانده سپاه قدس) دو هفته قبل از آزادسازی آمرلی در عراق حضور داشت و با حاج مهدی الکنانی در مورد موقعیت استراتژیک این شهر به گفتگو و رايزني كرد.


آخوند طباطبائي ميگويد قاسم سليماني بخاطر خدمات (جنايات ضدبشري) كه اعصائب الحق به فرماندهي الكناني در سوريه كرده بود و حال تحت فرماندهي قاسم سليماني به جنايت در ديالي آمده بود، هدیه‌ای به مهدي الكناني داد و گفت "این هدیه از طرف خودم، کشورم، حزب الله لبنان و مردم سوریه است و بدین وسیله از فداکاری‌ها و اقدامات قهرمانانه گروه شما در خاک سوریه از شما تشکر می‌کنم