۱۳۹۴ فروردین ۲۹, شنبه

اطلاعيه - جان باختن مجاهد خلق جلال عابديني بيست و پنجمين شهيد محاصره ضد انساني در ليبرتي


جمعه, 28 فروردين 1394 00:00 نمايش نسخه چاپيارسال به دوستان
    اطلاعيه - جان باختن مجاهد خلق جلال عابديني بيست و پنجمين شهيد محاصره ضد انساني در ليبرتي


    •    جلال كه پس از يك جراحي 6 ساعته جان باخت، از مدتها پيش در ليستهاي بيماران اعزامي به كشورهاي مختلف از جمله فنلاند و انگليس و در ليستهاي ارسالي براي خانم جين لوت نماينده دبيركل بود.
    •    فراخوان خانم رجوي به آمريكا و ملل متحد به اقدام فوري براي پايان دادن به محاصره پزشكي كه از  مصاديق بارز جنايت عليه بشريت است

    بعد از ظهر روز جمعه 28 فروردين 1394 مجاهد خلق جلال سيد عابديني پس از يك جراحي 6 ساعته در بيمارستاني در بغداد، بر اثر محاصره ضد انساني پزشكي و عدم دسترسي آزادانه به بيمارستان و خدمات درماني و تأخير در معالجه و جراحي جان باخت.  
    او در روز 26 فروردين به خاطر يك تومور 20 سانتيمتري در روده اش به طور اوژانس مورد عمل جراحي قرار گرفت. او همچنين از بيماري سابقه دار چشم و گوش رنج مي برد و سالها فقط با يك كليه زندگي مي كرد. به همين خاطر از مدتها پيش اسم او در ليستهاي بيماران براي انتقال فوري به كشورهاي مختلف خارجي به منظور معالجه، به ملل متحد و كشورهاي مربوطه ارائه شده بود. از جمله 16 ماه پيش نام او در ليست انتقال به فنلاند (ژانويه 2014 رديف 65) و به دنبال آن در ليست بيماران ارائه شده به خانم جين لوت نماينده ويژه دبير كل ملل متحد در مورد بازاسكان مجاهدين (آوريل 2014 رديف38) ثبت شد. همچنين اسم او براي انتقال به انگلستان كه پناهندگي آن را داشت داده شده بود ( فوريه 2014 رديف 33)، اما هيچكدام از اينها به جايي نرسيد.
    جلال عابديني فرزند دلير مردم تهران كه دانشجوي سال آخر مهندسي برق و الكترونيك در انگلستان بود از سه دهه پيش در صفوف سازمان مجاهدين خلق و ارتش آزاديبخش ملي ايران به مبارزه بي امان عليه دشمن ضد بشري پرداخت و تا آخرين لحظه به عهد خود با خدا و خلق وفا كرد. او 25 امين مجاهد خلقي است كه پس از انتقال حفاظت اشرف به نيروهاي عراقي در سال 2009 در اثر محاصره ضد انساني پزشكي به شهادت مي رسد. شمار ديگري از مجاهدان كه از بيماريهاي صعب العلاج رنج مي برند به خاطر همين محاصره جنايتكارانه در وضعيت وخيمي به سر مي برند و زندگي آنها در معرض خطر است. 
    جلال عابديني مانند ساير مجاهدان در ليبرتي فرد حفاظت شده در چارچوب كنوانسيون چهارم ژنو بود، توسط كميسارياي عالي پناهندگان ثبت و مورد مصاحبه قرار گرفته و فرد مورد نگراني و برخوردار از حفاظتهاي بين المللي تشخيص داده شده بود. او همچنين مشمول حفاظتهاي ناشي از يادداشت تفاهم امضا شده بين ملل متحد و دولت عراق در تاريخ 25 دسامبر 2011 بود. دولت آمريكا نيز بارها و از جمله در توافق چهار جانبه اوت 2012، طرح مشترك يونامي و سفارت آمريكا  در  5 سپتامبر 2013 و نامه معاون وزير خارجه آمريكا در 6 سپتامبر 2013 به خانم رجوي، نسبت به امنيت و سلامت ساكنان ليبرتي متعهد شده بود. اگر آمريكا و سازمان ملل بر اساس اين تعهدات دولت عراق را وادار به پايان دادن به محاصره پزشكي و انتقال تجهيزات پزشكي مجاهدين از اشرف به ليبرتي مي كردند، اين شهادتها قابل اجتناب بود. 
    خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، با درود به پايداري و مقاومت تحسين بر انگيز مجاهد خلق جلال عابديني و با تسليت به مجاهدان آزادي در ليبرتي به خاطر شهادت اين مجاهد پاكباز، با يادآوري تعهدات مكتوب و مكرر دولت آمريكا و ملل متحد نسبت به امنيت و سلامت ساكنان ليبرتي، به اقدام فوري براي پايان دادن به محاصره پزشكي ليبرتي كه از مصاديق جنايت عليه بشريت است فرا خواند.

    دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
    28 فروردين 1394(17 آوريل 2015)