۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۰, یکشنبه

فراخوان براي تحقيقات درباره قتل قاضي شهيد آرژانتيني آلبرتو نيسمن در سناي آمريكا

فراخوان براي تحقيقات درباره قتل قاضي شهيد آرژانتيني آلبرتو نيسمن در سناي آمريكا 

سناتور ماركو روبيو Marco Rubio از كانديداهاي حزب جمهوري‌خواه در انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا به‌همراه سناتور مارك كرك با ارائة قطعنامه‌يي به سنا، ضمن تقدير از فعاليت‌هاي شجاعانة قاضي شهيد آرژانتيني آلبرتو نيسمن به تحقيقات فوري و شفاف با پشتيباني بين‌المللي دربارة قتل وي فراخوان دادند.
آنها در اين قطعنامه با اشاره به قرار گرفتن نام مقام‌هاي رژيم آخوندي در فهرست تحت تعقيب‌ترين افراد انترپل به‌اتهام دست‌داشتن در بمب‌گذاري سال 1994 بوئنوس آيرس، بر تلاش‌هاي رژيم براي گسترش مداخلاتش در كشورهاي آمريكاي جنوبي تأكيد و از جمله خاطرنشان كرده‌اند: «در ماه مه 2013، قاضي آلبرتو نيسمن با انتشار يك كيفرخواست 500 صفحه‌يي، (رژيم) ايران را متهم به برقراري شبكه‌هاي تروريستي در سراسر آمريكاي لاتين كرد».
سناتورهاي آمريكايي خواهان استمرار تحقيقات دربارة شبكه‌هاي تروريستي رژيم بر مبناي اقدامات نيسمن شدند و از رئيس‌جمهور آمريكا خواستند، به نظارت بر فعاليت‌هاي رژيم ايران در آمريكاي لاتين ادامه بدهد.
سناتور روبيو و سناتور كرك در قطعنامة خود هم‌چنين افشاي معاملات براي سرپوش‌گذاشتن بر نقش رژيم در بمب‌گذاري بوئنوس آيرس توسط آلبرتو نيسمن را يادآوري كردند.