۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۹, شنبه

خبر فوري . آخرين وضعيت پرونده عليرضا گلي پور زنداني سياسي

 
عليرضا گلي پور زنداني سياسي
بر گرفته از{ خط سرخ مقاومت}مصطفي نادري
 آخرين وضعيت پرونده عليرضا گلي پور زنداني سياسي
در آستانه محاکمه‌ عليرضا گلي‌ پور افشا کننده فساد مقامات دولتي، عوامل اطلاعاتي‌ از ورود وکيل به پرونده او ممانعت بعمل مياو‌رند.
در فاصله كمتر از يك هفته مانده به تاريخ محاکمه عليرضا گلي پور، زنداني بند هشت زندان اوين، حتي پس از اجازه انتخاب وکيل از طرف دادگاه ،وزارت اطلاعات و سپاه ثارالله از ورود وکيل به زندان جهت ملاقات و مطالعه پرونده او ممانعت بعمل مى اورند.
عليرضا گلي پور زنداني سياسي
عليرضا گلي پور، دانشجوي مخابرات و کارمند وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات که از مهر ۱۳۹۱، به صورت بلاتکليف در زندان نگهداري مي شود، پس از افشاي فساد هاي افراد حكومتي مانند علوي وزير اطلاعات و دبير حزب حاميان ولايت( كه با سؤ استفاده از موقعيت خود با ارز دولتي به سو استفاده هاي مالي سرگرم بوده) و يا فساد سرهنگ محرابي رئيس كل پليس امنيت استان تهران و يا افشاي جنايات پليس امنيت پايگاه چهارم مانند ضرب و شتم متهمين يا فعاليت هاي خلاف در منطقه خود؛ توسط وزارت اطلاعات بازداشت و مدتها در سلول هاي انفرادي تحت بازجويي و شکنجه بود.
گلي پور از طريق اتهامات بالا، به ارتباط با سازمان مجاهدين خلق متهم شده است.
طبق گزارش منابع مطلع ، در حالي که روز بيست و دوم ارديبهشت سال جاري، موعد دادگاه اين زنداني به رياست صلواتي است، همچنان از ورود وکيل به پرونده جلوگيري مي شود.
او از جمله زندانياني است که علاوه بر دوران طولاني بازجويي و شکنجه در سلول هاي انفرادي، خانواده اش نيز تحت فشار و آزار واقع شده و تاكنون بجز يك ملاقات كوتاه در حين بازجويي اجازه ملاقات با خانواده به اوداد ه نشده است.
گلي پور پيشتر در قسمتي از گفتگو با خبرنگار کمپين کمپين صلح فعالان در تبعيد گفته بود: "طي دوران حبس در انفرادي و قطع تماس با دنياي خارج، همسر وي که از اقوام نزديک آيت الله صانعي بود با فريبکاري وزارت اطلاعات و فشارهاي وارده به خانواده وادار به طلاق و جدايي شد.» او در خصوص نقش وزارت اطلاعات در اين طلاق مي گويد: «در حالي که بيش از يکسال از تماس با دنياي خارج از سلول انفرادي محروم بودم، به همسرم اعلام کرده بودند که من با خانمي ارتباط داشته و همراه او از کشور فرار کرده ام! "