۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۱, دوشنبه

بولتن خبری اتحاد زندانیان سیاسی متعهد به سرنگونی


۱۳۹۴/۲/۲۲ -- ۲۰۱۵/۵/۱۲
شعار مرگ بر دیکتاتور، زنده باد آزادی زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج
تعدادی از زندانیان سیاسی محبوس در بند 12 در اعتراض به نصب دستگاههای پارازیت سرطان‌زا و همچنین در اعتراض به تداوم فشارها و شکنجه، در اقدامی اعتراضی شعار مرگ بر دیکتاتور، زنده باد آزادی، و مرگ بر حکومت اعدام، سر دادند.
در این تظاهرات که روز شنبه 19اردیبهشت انجام شد یکی از زندانیان سیاسی خطاب به مأمور زندان گفت، حکومت شما ما را از تمام حقوق یک زندانی محروم کرده و رفتار تبعیض‌آمیز با زندانیان مخالف حکومت دارد و با نصب این دستگاهها می‌خواهد که ما را در این دخمه و سیاه چال بکشد، واقعاً باید برای انسانیت تأسف خورد، بیش از دهها زندانی در اثر نصب دستگاههای پارازیت زا در بند 12 دچار ناراحتیهای متعددی شده‌اند و اعتراضات زندانیان و خانواده‌های آنها بی‌نتیجه باقی مانده است.
زندانیان سیاسی اعلام کردند در صورت تداوم شکنجه و رفتارهای ضدانسانی زندانبانان
دست به اعتصاب نامحدود خواهند زد تا از این طریق صدای مظلومیت خود را به گوش مردم آزاده ایران و جهان برسانند.
---------------------------------------
زندان گوهر دشت؛ اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی در اعتراض به تداوم شکنجه‌ها
در پی فعال کردن مجدد دستگاههای موج شکن (پارازیت) در زندان گوهردشت و بی‌تفاوتی دژخیمان به اعتراض زندانیان، زندانیان سالن 12 زندان گوهردشت کرج دست به اعتصاب‌غذا زدند. این اعتصاب از امروز دوشنبه 21اردیبهشت 94 شروع شده است. زندانیان از فعال کردن دستگاههای پارازیت با عنوان شکنجه سفید یاد کرده و با توجه به این موضوع و مشکلات دیگری هم‌چون نداشتن تغذیه مناسب، و نبود امکانات بهداشتی و درمانی و همچنین رسیدگی نکردن به بیماران اورژانسی تصمیم به این اعتصاب گرفته‌اند.
زندانیان سالن 12 زندان رجایی شهر و به‌خصوص زندانیانی که از لحاظ جسمانی وضعیت نابسامانی دارند تحت‌تاثیر امواج مخرب دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.
شایان ذکر است در تاریخ 19اردیبهشت ماه زندانیان در زندان گوهردشت با شعار مرگ بر دیکتاتور، زنده باد آزادی بار دیگر به وضعیت نا به سامان این زندان اعتراض کردند.
--------------------------------------
دومین روز تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین
صبح امروز یکشنبه 20اردیبهشت 94 گروهی از خانواده‌های زندانیان سیاسی و جمعی مدافعان حقوق‌بشر برای دومین روز متوالی در مقابل زندان اوین تجمع اعتراضی کردند و خواهان آزادی نرگس محمدی شدند.
روز شنبه 19اردیبهشت نیز همین جمعیت در مقابل زندان اوین تجمع کرده و خواهان آزادی نرگس محمدی شده بودند. مادر شهید ستار بهشتی در میان این خانواده‌ها بود. تعدادی از تجمع‌کنندگان به داخل سالن ملاقات اوین رفتند اما نیروی سرکوبگر انتظامی در صحنه به تهدید و ارعاب پرداخت و معترضان را از سالن ملاقات خارج کرد. آنها قصد دستگیری یکی از معترضان را داشتند که بر اثر مقاومت تجمع‌کنندگان ناکام ماندند.
تجمع کنندگان اعلام کرده‌اند تا زمانی که نرگس محمدی از زندان آزاد نشود، روزانه از ساعت 10 صبح تا 15 بعدازظهر در مقابل زندان اوین تجمع دارند.
آنان از عموم خانواده‌های زندانیان سیاسی و مردم شریف دعوت کرده‌اند که به جمع آنها بپیوندند.
-----------------------------------
زندانی سیاسی آتنا دائمی به ٧ سال زندان محکوم شد
آتنا دائمی، فعال مدنی و حقوق کودک ٢٠ اردىبهشت ماه ١٣٩٤به ٧سال زندان محكوم شد.
آتنا دائمى که از روز ۲۹ مهر۱۳۹۳ در زندان اوین به سر می برد روز گذشته به 7 سال زندان محکوم شد.
آتنا دائمی فعال مدنی روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه در منزل خود بازداشت شد.
----------------------------------
مجید توکلی با اتمام دوران حبس از زندان آزاد شد
بنابر گزارش رسیده، مجید توکلی فعال دانشجویی و زندانی سیاسی امروز از بند ۴ سالن ۱۲ زندان گوهردشت کرج با پایان دوره محکومیت خود آزاد شد.
مجید توکلی، دانشجوی رشته مهندسی کشتی سازی در ۱۶ آذر ۸۸ پس از سخنرانی در جمع دانشجویان این دانشگاه در مراسم سالگرد روز دانشجو، در حالیکه قصد خروج از در دانشگاه را داشت، همراه با ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی برای سومین بار بازداشت شد.
او در دی ماه همان سال به اتهام “اجتماع و تبانی علیه نظام”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری” و “توهین به ریاست جمهوری” در بیدادگاه ارتجاع به ریاست دژخیم صلواتی به هشت سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و پنج سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد. او هم چنین به علت انتشار نامه از داخل زندان به مناسبت روز دانشجو، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شش ماه زندان دیگر محکوم شد.
حکم هشت سال زندان توکلی پس از چندی به پنج سال کاهش یافت. مجید توکلی چهار سال بدون حتی یک روز مرخصی در زندان بود و برای اولین بار در ۲۹ مهرماه ۱۳۹۲ به مرخصی آمد.
------------------------------------
اعتصاب غذای زندانیان گوهردشت در اعتراض به انتشار امواج پارازیت در زندان
جمعی از زندانیان محبوس در سالن 12 زندان گوهردشت، در اعتراض به انتشار امواج پارازیت در زندان و همچنین در اعتراض به آنچه "شکنجه سفید" نام نهاده‌اند دست به اعتصاب غذا زدند.
----------------------------------
اعدام ۶زندانی در زندان ارومیه
بر اساس خبرهای تکمیلی رژیم آخوندی روز پنجشنبه 17اردیبهشت 6زندانی را در زندان مرکزی ارومیه بدار آویخته است.
اسامی این زندانیان شاهین صالحی، حاجی عباسی، احمد شیری، لطیف علیزاده، عبدالعزیز فولادی و حسن بینا اعلام شده است.
خاطرنشان می‌شود گزارشگران حقوق‌بشر ملل‌متحد اوایل این هفته نگرانی خود را از موج
اعدامها در ایران ابراز کرده و خواستار توقف فوری آن شدند.
--------------------------------
بازجویی، تهدید و تحت فشار قرار دادن یک زندانی سیاسی در زندان مهاباد
بازجویی چندین ساعته ،تهدید و توهین زندانی سیاسی علیرضا رسولی پس از انتقال به اداره اطلاعالت رژیم توسط بازجویان وزارت اطلاعات.
بنابه گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،جمعه شب ۱۸ اردیبهشت ماه حوالی ساعت ۲۳:۰۰ زندانی سیاسی علیرضا رسولی که در زندان مهاباد زندانی است به اداره اطلاعات مهاباد منتقل و چندین ساعت مورد بازجویی و تهدید بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.بازجویان وزارت اطلاعات او را تهدید کردند پرونده جدیدی علیه او تحت عنوان اقدام علیه امنیت نظام بازگشایی کنند این در حالیست که این زندانی سیاسی از بیماری سرطان رنج می برد و از هر گونه درمان نیز محروم می باشد.
افزایش فشارها و تهدیدها بر زندانیان سیاسی زندان مهاباد در حالی صورت می گیرد که مردم مهاباد در پی قصد هتک حرمت یکی از ماموران وزارت اطلاعات به فریناز خسروانی در این شهر که منجر به جان باختن وی گردید به قیام و اعتراض برخاسته اند.
زندانی سیاسی علیرضا رسولی در اعتراض به عدم درمان بیماری سرطان تا به حال ۲ بار دست به اعتصاب غذا زده است .بار دوم اعتصاب غذای وی به مدت ۴۹ روز به طول انجامید و با وعده اینکه او را درمان خواهند کرد به اعتصاب غذای خویش پایان داد اما بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه او را به زندان مهاباد تبعید و همچنان بدون درمان او را رها کرده اند و
بطوردائم تحت فشارها ، اذیت و آزارهای مامورین وزارت اطلاعات قرار دارد.


اتحاد زندانیان سیاسی متعهد به سرنگونی