۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۹, شنبه

پاسخ قاطع شيخ علي حاتم به طرح رژيم ملايان براي ورود شبه نظاميان به النجيب عليه سني ها و عربستان

 شيخ علي حاتم
تلويزيون التغيير 17 ارديبهشت 94
مجري: شيخ علي حاتم السليمان امير عشاير الدليم، ائتلاف عرب و جامعه بين المللي را به حمايت از اهل سنت در عراق كه به توصيف وي مورد قتل عام قرار گرفته‌اند، فراخواند. وي خاطرنشان كرد كه بسيج مردمي طرحهاي (رژيم) ايران را در بخش النخيب براي جدا كردن عشاير سني از فضا و محيط عربي‌شان به اجرا مي‌گذارد.
شيخ علي حاتم السليمان: در زمانيكه ما چشم انتظار يك راه حل واقعي براي رنجهاي اهل سنت در استانهاي مصيبت زده‌مان بوديم كه در نتيجه سياستهاي دولت فرقه‌گرا از كشتار و كوچ اجباري طي سالهاي گذشته به‌وجود آمده بود، (رژيم) ايران بسيج فرقه‌گرا را بر عراق تحميل كرد تا به عنوان بازوي سپاه پاسداران در عراق همان اعمالي را كه در لبنان، يمن و سوريه انجام مي دهند، اين‌جا هم به اجرا بگذارند
اي براداران -كاملاً روشن است كه همزيستي با هواداران (رژيم) ايران در عراق به ويژه پس از ورود بسيج (رژيم) ايران به استانهايمان براي لكه‌دار كردن شرف اهل سنت، اقدامي غيرممكن است. امروز اين بسيج فرقه‌گرا خود را در استان الانبار و به‌طور مشخص در بخش النخيب كه محدود به نوار مرزي با عربستان سعودي است، گسترش مي‌دهد كه پيش از اين بارها تأكيد كرديم و نسبت به آن هشدار داديم كه اين درگيري با آن چه كه آنها تروريسم مي‌‌نامند، نيست، بلكه اين درگيري براي قتل عام اهل سنت كه حضور تاريخي‌شان در عراق در معرض تهديد قرار گرفته است، مي‌باشد. هم‌چنان كه اين نفوذ در النخيب يك گام تازه قلمداد مي‌شود كه به تنش در روابط ما با كشورهاي همسايه و در پيشاپيش آنها پادشاهي عربستان سعودي منجر خواهد شد. امروز وظيفه ما به عنوان عشاير سني در عراق، دفاع از استانهايمان كه در معرض اين حمله وحشيانه قرار دارد، مي‌باشد. از جامعه جهاني مي‌خواهيم كه مسئوليت خود در قبال اين جنايتها را برعهده بگيرد. هم‌چنين از ائتلاف عربي به رهبري پادشاهي عربستان سعودي مي‌خواهيم كه عشاير را براي مقابله با گسترش ديوانه‌وار فرقه‌گرايي (رژيم) ايران و هم‌چنين براي مقابله با گسترش تروريسم مسلح كرده و از آنها حمايت كند.
مجري : هم‌چنين السليمان خواستار بيرون كشيدن بيدرنگ سياستمداران و پرسنل سني از دستگاههاي امنيتي و پيوستن به عشايرشان براي دفاع از مناطق‌شان گرديد. در همين حال وي شبه نظامياني كه وارد النخيب شده‌اند را به يك پاسخ قاطع تهديد كرد. 

شيخ علي حاتم السليمان : ما در اتحاد عشاير عرب سياستمداران و رهبران و پرسنل ارتش و پليس كه از اهل سنت هستند و به دستگاههاي امنيتي پيوسته‌اند را فرا مي‌خوانيم كه بيرون كشيده و به عشاير خود بپيوندند و از اين‌روند سياسي شكست خورده كه ما را به اين جنگ كشانده است، كناره گيري كنند. در پايان مي‌گوييم كه اي عربها هشيار و بيدار شويد،.... عشايرمان را فرا مي‌خوانم كه براي دادن پاسخ و پاك كردن ننگ و اثبات حضورمان آماده شوند. به دنباله‌روهاي (رژيم) ايران مي‌گويم كه آن چه شما از كشتار و ستم و توهين در حق آوارگان در بغداد و ورودتان به النخيب كرديد، به راحتي از آن نخواهيم گذشت.