۱۳۹۴ تیر ۱, دوشنبه

ولایت فقیه و داعش دو روی یک سکه هستند علامه حسینی در مصاحبه با پایگاه اینترنتی 14 آذار:


14 آذار: با وجود تلاش های رژیم ایران، شیعیان عرب از پیوستن به پروژه ولایت فقیه خودداری می کنند. این پیام مهم را علامه سید محمد علی حسینی دبیرکل شورای اسلامی عربی در مصاحبه با پایگاه اینترنتی ما- پایگاه اینترنتی 14 مارس- اعلام کرده است.
حسینی ضمن تاکید بر خودداری شیعیان عرب از مشارکت در پروژه رژیم ایران اضافه کرد: از روز نخست که ولی فقیه ایران روح الله خمینی خواست سلطه خود را به خارج از مرزهای ایران گسترش دهد به فکر سوء استفاده از شیعیان عرب در پروژه خود برآمد. رژیم آخوندی موفق شد که گاهی با فریب و تطمیع و گاهی با تهدید و قتل و خیانت به اجرای این پروژه اقدام کند. اصطلاح "شیعه سفارتی" از همینجا درست شده است. البته بخش اعظم شیعیان لبنان هیچگاه تسلیم این رژیم نشده اند و به کشور و ملت خود خیانت نمی کنند.

علامه حسینی افزودند در همین رابطه دوست دارم به گردهمایی اخیر شورای ملی مقاومت ایران در پاریس اشاره کنم. این گردهمایی بزرگ نشانه محکمی است بر مخالفت اکثریت مردم ایران با رژیم ولایت فقیه. شرکت کنندگان در این گردهمایی بزرگ، نمایندگان واقعی مردم ایران بودند. این گردهمایی در حقیقت صدای اعتراض تمامی ملت ایران بود. ما شورای ملی مقاومت را نماینده حقیقی ایرانیان می دانیم. و میخواهیم با چنین ملتی که همسایه ماست در صلح و دوستی باشیم. ما از هرگونه فعالیت آزادیخواهانه اقوام ایران، بخصوص از عرب های خوزستان که رژیم ولایت فقیه، حقوق و آزادی های آنها را پایمال کرده است پشتیبانی می کنیم.

حسینی در مورد شرایط منطقه تاکید کردند که امت عربی اسلامی در شرایط بسیار خطیری قرار دارد. ما با دو خطر عمده مواجه هستیم. یکی خطر نفوذ بیگانه که ایران نمونه اصلی آن است و دیگری خطر تفرقه و تجزیه که داعش آن را نمایدگی می کند. رژیم ولایت فقیه و داعش در واقع دو روی یک سکه هستند. هردو برای رسیدن به اهدافشان از نام مذهب سوء استفاده می کنند. ایران برای نفوذ در کشورهای عربی دفاع از شیعه را بهانه کرده و داعش زیر نام سنی به دنبال تشکیل خلافت و حکومت است. هردو برای رسیدن به منافعشان به خشونت متوسل می شوند. رژیم ایران به گروه ها و احزابی که در کشورهای عربی در حال خرابکاری هستند و داعش به بحران هایی که رژیم ایران در میان اعراب ایجاد کرده به عنوان هدیه نگاه می کنند. هر دو، هم رژیم ایران و هم گروه داعش، در حال آتش افروزی میان شیعه و سنی هستند تا از این طریق بر کشورهای عربی مسلط شوند.
حسینی با اشاره به سیاست داخلی لبنان ادامه دادند: حزب الله لبنان مسئول اجرای پروژه ایران در کشور ماست. این حزب به همین دلیل در انتخابات ریاست جمهوری و سایر موسسات قانونی کارشکنی می کند. رژیم ایران می خواهد از طریق حزب الله لبنان را به پایگاه نظامی خود تبدیل کند و به وسیلهء آن سواحل دریای مدیترانه را در اختیار بگیرد. نظام ولایت فقیه با اینکار می خواهد از یک طرف برای تحمیل شروط مذاکرات اتمی خود به اسرائیل فشار بیاورد و از طرف دیگر از این ساحل برای کمک به رژیم سوریه استفاده کند و در نتیجه بتواند بعد از مذاکرات اتمی، جایگاه خویش در رقابت های منطقه ای و نفوذ در کشورهای عربی را تقویت کند.
نتیجه پیروی حزب الله از ایران چیزی جز تخریب کشور ما بخصوص شیعیان لبنان نیست. امروزه نتیجه دخالت حزب الله در سوریه علاوه بر ایجاد خسارت های فراوان اقتصادی و سیاسی به شیعیان، موجی از کاروان های جوانان شیعه ای است که در دفاع از رژیم نامشروع اسد کشته شده اند و از سوریه برگشت داده می شوند.
علامه حسینی در مورد جنگ یمن اظهار داشتند: متاسفانه یمن امروز گرفتار چندپارچگی است. این کشور عربی در معرض تجاوز ایران توسط حوثی ها و برخی طرفداران رژیم پیشین قرار گرفته است. کودتا علیه رئیس جمهوری قانونی به هدف تسلط ایران، جنگ جدیدی در این کشور عربی شعله ور کرده است. تنها راه نجات یمن دخالت کشورهای عربی از طریق "طوفان قاطع" به رهبری عربستان می باشد تا این کشور به گذشته عزیز عربی خویش برگردد. بنابراین مقدمهء هرگونه راه حل سیاسی برای نجات یمن پایان دادن به کودتا و کوتاه کردن دست ایران از آیندهء این کشور است.
وی سپس با اشاره به اوضاع سوریه افزودند: حکومت مجرم اسد که چهار سال است مشغول تخریب کشور و کشتار ملت سوریه است به پایان کار خود رسیده است. اعراب باید هشیار باشند تا در دام بازی های این رژیم گرفتار نشوند. رژیم اسد با خالی کردن عمدی برخی مناطق، آنها را تحویل داعش می دهد تا از پیشروی نیروهای آزادیخواه سوری جلوگیری کند. تنها راه نجات سوریه پیروزی مبارزین آزادیخواه آن که برای سازندگی و پیشرفت کشورشان برنامه دارند می باشد.
در پایان این مصاحبه، علامه حسینی ضمن تبریک ماه رمضان به مسلمانان، خطاب به اعراب و حزب الله اظهار داشتند: ما حزب الله را به عقب نشینی فوری از سوریه فرا می خوانیم تا با ترک این کشور، سرنوشت آن را به فرزندان سوریه بسپارد. ما میخواهیم اعراب با تشکیل یک نیروی مشترک نظامی، استراتژی درازمدتی را برای از بین بردن دولت تروریستی داعش که با توطئهء غرب و حمایت ایران در عراق و سوریه شکل گرفته اتخاذ کنند. بهترین راهکار برای ایجاد راه حل های مناسب، تشکیل نشست فوری عربی به ریاست ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی است. اعراب اگر تصمیم جدی بگیرند می توانند دشمن تروریست دوگانهء خود یعنی رژیم ایران و فرزندخواندهء آن داعش را از خود دور سازند.
18 ژوئن 2015