۱۳۹۴ تیر ۵, جمعه

آخوند بايد برود، گم شود، ديگر بس است!

سخنراني رودي جولياني در گردهمايي بزرگ مقاومت ايران در پاريس - 23خرداد
سيماي آزادي3/4/94:
با تشکر فراوان، متشکرم، با تشکر فراوان.
نمي‌دانم آيا درک مي‌کنيد اين نامه چقدر مهم است، اما براي من بسيار حيرت‌انگيز است که چه تعداد نفر پشت سر من ايستاده‌اند. جنبه‌هاي بسيار مختلفي از عرصه سياست آمريکا؛ نمي‌توانم موضوع ديگري را به‌جز اين نامه تصور کنم که چنين گروهي حول آن با هم توافق داشته باشند. اين نمايانگر حزب جمهوريخواه، دموکرات، ليبرال‌ها، محافظه‌کاران، افرادي از تجارت، دستگاه نظامي و در واقع همه اقشار جامعه است. اجازه دهيد ببينم آيا مي‌توانم اين نامه را به زبان خودم خلاصه کنم، چون بسيار طولاني و بسيار قدرتمند است. اين خلاصه نامه است: آخوند (خامنه‌اي) بايد برود. گم شود، اخراج! ديگر بس است!
او، روحاني و احمدي‌نژاد و بقيه آنها بايد به دادگاه کشانده شوند، بابت جنايت عليه بشريت، به‌خاطر هزاران و صدها هزار نفري که کشته‌اند. اکنون زمان آن است که ديگر اين امر را ناديده نگيريم. معرفت ما کجا رفته؟ اخلاق ما کجا رفته؟ ما اجازه داده‌ايم اين امر سالها و سالها ادامه پيدا کند. هزاران نفر کشته شده‌اند، صدها هزار ايراني قتل‌عام شده‌اند و امروز تعداد بيشتري نسبت به گذشته قتل‌عام مي‌شوند. سربازان آمريکايي به‌دست نيروي قدس کشته شده‌اند...من مي‌گويم آخوند (خامنه‌اي) بايد نابود شود.
اصول ما کجا رفته؟ ارزشهاي ما کجا رفته؟ آن آمريکا چه شد که وقتي کشتارهاي وحشتناک در جايي مثل سوريه رخ مي‌دهد دخالت مي‌کند؟ 200هزار نفر در سوريه قتل‌عام شدند و ما خط قرمز مي‌کشيم، اما مانند بزدلان عقب مي‌کشيم...
ما صريحاً از يک ايران غيراتمي حمايت مي‌کنيم. ايران غيراتمي به چه معني است؟ ...به اين معني است که (رژيم) ايران نبايد هيچ، هيچ‌گونه، ظرفيت هسته‌يي داشته باشد چون نمي‌توان به رژيم ايران در اين رابطه اعتماد کرد؟ ...
مستمراً اين‌را مي‌شنوم که «هيچ آلترناتيوي وجود ندارد، بايد اين توافق را انجام بدهيم و آلترناتيوي وجود ندارد».بيدار شويد! چند نفر امروز اين‌جا هستند؟ 100هزار؟ 110هزار؟ شما چند نوبت به اين‌جا آمده‌ايد؟ يک آلترناتيو وجود دارد. خانم رجوي، جنبش مقاومت ملي، همه شما و همه مردم داخل ايران که شما بهتر از من مي‌دانيد، آرزوي آن چيزي را دارند که همه انسانها خواهان آن هستند. آزادي، احترام، کرامت و امکان زندگي با مذهب مورد انتخابشان و کشوري که به حقوق زنان احترام مي‌گذارد. چطور مي‌توانيد اين موضوع را بيشتر از اين‌روشن سازيد تا با حضور يک زن که اين جنبش را هدايت مي‌کند.
همان‌طور که به شما در دفعات متعدد گفته‌ام، بي‌نهايت خجالت‌زده هستم و احساس تحقير مي‌کنم از اين واقعيت که کشورم عهد خود را در قبال افراد شما شکست. يک اردوگاه کار اجباري، و يک وعده شکسته‌ شده ديگر به ما، نه فقط به شما، بلکه همچنين به ما و به خيلي از افرادي که شما اين‌جا مي‌بينيد. وعده‌يي که به ما در پاريس سه سال پيش داده شد. آنها به ما دروغ گفتند...من خجالت‌زده و شرمسارم و اين‌جا هستم تا معذرت‌خواهي کنم و نيز اين‌جا هستم تا بگويم، ما هر کاري را که در توانمان باشد انجام خواهيم داد تا به اين وعده عمل کنيم. ما نمي‌دانيم رئيس‌جمهور بعدي آمريکا چه کسي خواهد بود، ولي من به شما اين قول را مي‌دهم: از هيچ‌کسي براي رياست‌جمهوري آمريکا حمايت نخواهم کرد که بر سر شعاري که پشت سر من است صريح نباشد. چه مي‌گويد؟ مي‌گويد: تغيير رژيم! از کانديدايي حمايت نخواهم کرد که قدرت اخلاقي و شجاعت ايستادن در مقابل خامنه‌اي را نداشته باشد ..... ما، و قطعاً خودم، هر کاري را در توانم باشد انجام خواهم داد تا مطمئن شوم از همه کانديداها اين سؤال ساده خواهد شد که: آيا حامي تغيير رژيم در ايران هستي؟آيا فوراً افرادي را که وعده آزادي آنها را داده‌ايم رها خواهي کرد، يعني ساکنان کمپ ليبرتي که برخي از آنها پيشاپيش قتل‌عام شده‌اند؟ 
و به ساکنان کمپ ليبرتي: شما بزرگترين مسئوليت را به دوش مي‌کشيد. شما با کرامت، قدرت و وطن‌پرستي رفتار مي‌کنيد. شما به ما نشان مي‌دهيد آينده ايران چه مي‌تواند باشد، يعني شخصيت والاي مردم ايران، نه اين ملاها، نه اين آخوندها، نه اين ديکتاتورها. شما شخصيت مردم ايران را به ما نشان مي‌دهيد. و مارئيس‌جمهوري را انتخاب خواهيم کرد و به شما تضمين مي‌دهم وقتي خامنه‌اي سرنگون شود، و سپس مي‌توانيم به تهران برويم و ايراني آزاد و دموکراتيک داشته باشيم و شما قادر خواهيد بود آرزوها و ميراث بزرگ کشورتان را دنبال کنيد. اکنون افتخار من است که تقديم کنم به يک بانوي بزرگ، او واقعاً يک بانوي بزرگ است، اين همان نامه رسمي است که به رئيس‌جمهور، مقامهاي آمريکا و همه کانديداهاي رياست‌جمهوري ارسال شده و ديدگاههاي ما را اعلام کرده است؛ و افتخار من است که آن‌را تقديم کنم به بانويي که برايم يک قهرمان است، خانم رجوي.