۱۳۹۴ خرداد ۱۷, یکشنبه

انجمن نجات ايران .از خودگذشتگي – زندگي با مجاهدين ايراني

انجمن نجات ايران.استرون استيونسون ـ رئيس بنياد اروپايي آزادي عراق كتابش بنام «از خود گذشتگي – زندگي با مجاهدين ايراني» را در سيماي آزادي در 16 خرداد 94 معرفي كرد:
استيونسون: خانم‌ها و آقايان، من کتابي نوشته‌ام به‌نام «از خود گذشتگي، زندگي مجاهدين ايراني» که تا اجتماع بزرگ ژوئن در پاريس به‌چاپ خواهد رسيد. در اين کتاب من تزويرها، خطاها و اشکالات سياست غرب را در اتحاديه اروپا، ملل‌متحد و آمريکا، در تلاششان براي استمالت از آخوندها افشا کرده‌ام. در اين کتاب من 20 مصاحبه مختلف با زنان و مرداني را که در ايران زنداني بوده و شکنجه شده‌اند شرح داده‌ام. در اين کتاب من يک فصل کامل را به مارتين کوبلر اختصاص داده‌ام و خيانتي که به ساکنان کمپ ليبرتي و کمپ اشرف توسط کوبلر و يونامي انجام گرفت.
کتاب «از خودگذشتي – زندگي با مجاهدين ايراني» به قلم استرون استيونسون با پيشگفتاري از پاتريک کندي، در 43 فصل و 271 صفحه منتشر شد. استرون استيونسون در اين کتاب ضمن شرح نحوه آشنايي و حمايتش از مقاومت مردم ايران، وقايع اشرف بعد از اشغال عراق و دوران پايداراي پرشکوه مجاهدين را بازگو مي‌کند. وي با تشريح حملات جنايتکارانه مزدوران رژيم به اشرفي‌ها و جابه‌جايي اجباري آنها به ليبرتي، از طريق مصاحبه‌هاي متعدد با زندانيان سياسي سابق، فرزندان و خانواده‌هاي شهيدان و مسئولان مجاهدين، به شرح جنايتهاي رژيم آخوندي و پايداري اعضاي مقاومت ايران در برابر آن پرداخته است. در صفحه پشت جلد اين کتاب درباره تصوير درج‌شده بر جلد کتاب از شهيد قهرمان مجاهد خلق زهره قائمي، آمده است: خانم زهره قائمي همرديف مسئول اول سازمان مجاهدين خلق ايران. در پي انقلاب ضدسلطنتي در سال 1979، زهره قائمي به‌عنوان يک نوجوان، هوادار سازمان مجاهدين شد و عليه رژيم بنيادگراي خميني فعال بود. وي بعداً دستگير شد و پنج سال را در زندان به‌سر برد. او بعد از آزادي (از زندان) ايران را ترک کرد و به نيروهاي مقاومت ايران در منطقه مرزي ايران و عراق پيوست و سپس به کمپ اشرف در عراق رفت. وي در حمله نيروهاي نوري مالکي به اشرف در سال 2009، به‌شدت مجروح شد. هنگامي که در سپتامبر 2013 نيروهاي ويژه عراقي در يک قتل‌عام بي‌رحمانه او را به‌همراه 51تن ديگر به‌نحوي خودسرانه اعدام کردند، وي فرمانده کمپ اشرف بود.

استرون استيونسون در مقدمه کتاب خود مي‌نويسد: اين کتاب به مريم رجوي و خواهران و برادران بي‌شمار ديگر در سازمان مجاهدين خلق ايران تقديم مي‌شود که من افتخار همکاري و کارزار با آنها را يافتم. از خودگذشتگي آنها و از خودگذشتگي سازمان مجاهدين خلق ايران طي چندين دهه، يک منبع الهام‌بخش بوده است. با تشکر فراوان از تعداد بسياري از دوستانم در سازمان مجاهدين خلق ايران و مقاومت ايران به‌خاطر ساعتهاي طولاني که آنها صرف ويرايش و تصحيح فاکت‌ها، تاريخ‌ها، زمانها و مکانها کردند و به‌طور خاص به‌خاطر دوستي و مهرباني‌شان طي ساليان طولاني. استيونسون: «از خودگذشتگي» نشان مي‌دهد چه‌طور اشتباهات، تزويرها و خطاهاي غرب مستقيماً به گسترش داعش منجر شده و به وقايع فاجعه‌باري که اکنون خاورميانه را فراگرفته و نشان مي‌دهد چه‌طور (رژيم) ايران از اين فرصت براي گسترش نفوذ بدخواهانه خود به سراسر منطقه استفاده کرده، نشان مي‌دهد چه‌طور غرب باد کاشت و اکنون دارد توفان درو مي‌کند. من کتاب «از خودگذشتگي، زندگي با مجاهدين ايراني» را نوشتم تا داستان آنها را بازگو کنم. داستاني از خشونت و سرکوب قرون‌وسطايي به‌دست مستبدان فاشيست حاکم بر ايران. به‌مدت 5سال من رئيس هيأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا بودم؛ يعني مي‌توانستم به منطقه سفر کنم و خودم سياست شکست‌خورده مماشات غرب را به‌چشم ديدم. اکنون که بازنشسته شده‌ام در موقعيتي هستم که واقعيتي را که ديده‌ام فاش کنم، درباره دولت دست‌نشانده در بغداد که دستوراتش را از تهران مي‌گرفت و تلاش مي‌کرد 3500 پناهنده بي‌گناه را که در کمپ اشرف و کمپ ليبرتي زنداني بودند نابود کند، در حالي که ملل متحد، آمريکا و اتحاديه اروپا بي‌تفاوت ماندند و هيچ کاري نکردند، اين يک اقدام کلاسيک خيانت بود».