۱۳۹۴ تیر ۳, چهارشنبه

انجمن نجات ايران:کسی که قلبها را فتح میکند - ع. طارق

گردهمایی بزرگ ایرانیان
 کامرون در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس - 23خرداد 94
سخنرانی لرد پیتر هانری گلداسمیت - دادستان کل انگستان (۲۰۰۱ -۲۰۰۷) در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس - 23خرداد 94
به گواهی تاریخ نگاران و تحلیل کنندگان تاریخ، تمامی جهانگشایان و لشگرآرایان میتوانستهاند. سرزمینی را از دم تیغ بگذارنند، خاک آن را به توبره بکشند و حرث و نسلش را براندازند اما وقتی نوبت به اداره آن سرزمین و صیانت آن از گزند دیگر مدعیان فرا میرسید از اینکار عاجز بودند. بسیار پیش آمده است که برای بازپسگیری آب و خاک تصرف شده، دوباره ناگزیر به لشگرکشی شدهاند.

در تاکتیک مدرن نظامی هم، چه در دفاع و چه در هجوم، ابتکارعمل در دست نیرویی خواهد بود که زمین حیاتی را در اختیار خود داشته باشد.

زمین را چگونه میتوان تصرف کرد و نگهداشت؟
- وقتی قلبهای ساکنان آن با تو باشد. وقتی نه بر آب و خاک و درخت و خیابان و کارخانه و دانشگاه که بر قلب مردم حکومت کنی. وقتی قلبها با تو نباشد، اگر مسلح به دریایی از ناوهای هواپیمابر، آسمانی از هواپیماهای رادارگریز، دیواری از زیردریاییهای اتمی و جنگلی از موشکهای قارهپیما نیز باشی کاری از پیش نخواهی برد.

بسیار تاجداران و امپراطورها بودهاند که نتوانستهاند حتی یک قلب را فتح کنند؛ با آنکه بیش از نیمی از زمین آبی ما را در زیر شمشیر و نگین خود داشتهاند.

قلبها را چگونه میتوان فتح کرد؟
قلب انسان سختترین، هدف زمینی است. کسی که آن را در دست داشته باشد، مهیبترین، غیرقابل مقایسهترین، کاری و کارآترین قدرت روی زمین از آن اوست؛ این قدرت قدرتی است که هیچ قدرتی را در جهان یارای مقابله با آن نیست.

قلب آدمی بسیار عجیب است همچنان که با هیچ سلاح پیشرفتهیی نمیتوان آن را فتح کرد اما بسادگی با یک جمله ساده فروتن و برآمده از سویدای دل، حتی گاهی با یک قطره کوچک اشک فتح میشود. قلب در برابر یک لبخند بیریا نمیتواند در هم نشکند و مقهور نشود.

سادگی، شفافیت، داشتن درونمایهیی زلال و شخصیتی خاکی، دفاع بیچشمداشت از حقیقتی ناب، صداقتورزی تا بن استخوان، شجاعت، شرافت و پاکدامنی سیاسی، دوست داشتن دیگران با تمام وجود و فدا کردن بهخاطر مردم از عزیزترین دارایی خویش از سلاحهایی هستند که ناباورترین قلب در برابر آنها بدون کمترین مقاومت فتح میشود. همه اینها را بخواهیم در یک کلمه شامل، فراگیر و تک هجایی خلاصه کنیم، کلمهیی نمییابیم جز «عشق».

عشق، تنها کلید و یگانه اسم رمزی است که میتوان با آن هر دلی را گشود و تا بکرترین قلمرو آن نفوذ کرد.

***
با توجه به آنچه گفته شد قدرت این مقاومت و سخنگوی اصلی آن یعنی خانم مریم رجوی در فتح قلبهاست. این یک ادعای صرف نیست. نیمنگاهی به گردهمایی کهکشان امسال و فرازهای زیبا و غرورانگیز آن این حقیقت را عاری از هر تحلیل و پیشداوری به ما میگوید. کدام تشکل سیاسی، کدام دولت فراگیر، کدام اپوزیسیون در تبعید میتواند این رنگین کمان هفتاد رنگ انسانی را در زیر یک سقف گردآورد؟ کدام آرمانی است که این میزان گرایش سیاسی، شخصیت شهیر، دولتمردان سابق و لاحق، تنوعات فکری، زبانی، نژادی و جغرافیایی را برای آرمان آزادی، هم رأی و هم داستان کند؟

آیا سازمان مجاهدین پولدار است و روی گنجهای خسرو پرویز و ثروت بادآورده نفت خوابیده؟ آیا در حاکمیت است و همه امکانات دولتی در اختیار اوست؟ آیا به گردآیندگان وعده و وعید میدهد؟ اگر میشد با پول چنین ارزشهایی را خرید، دشمن ما پیشتر با دلارهای آغشته به خون خریده بود. فکر میکنم در این رابطه قرآن از هزار و چهارصد و اندی سال پیش بهخوبی جواب قانع کننده و در عینحال قابل تأملی داده است:
لو أنفقت ما فیالأرض جمیعاً مّا ألّفت بین قلوبهم ولـکنّ اللّه ألّف بینهم إنّه عزیز حکیم (انفال 63)

اگر تمام دارایی زمین را میپرداختی تا بین قلبهای آنان الفت برقرار کنی نمیتوانستی و خدا، این رابطههای قلبی را بین آنان برقرار کرد و او عزتمند حکیم است.

این سازمان، سازمان صداقت و فداست. تنها آنانی جذبش میشوند که دل در گرو آزادی دارند. آمدهاند چیزی برای خلق بپردازند. کسانی که سینههایشان را برای آزمایشات صعب و دشوار فراخ کردهاند. میدانند فقط و فقط باید انتظار سختی بیشتر داشته باشند و کمتر به چشمانداز پیروزی آسان و بیهزینه فکر کنند و البته این غرورانگیز و افتخارآمیز است. این دارایی از هر گنج زمینی برای مقاومت ایران ارزشمندتر و پایندهتر است.

ارزشهای انسانی این مقاومت در سیمایی سمبلیزه شده است که ایرانیان مریم رجوی مینامندش. او کسی است که با تاریخچهیی از یک مبارزه سخت و نفسگیر در پشت سر، و آیندهیی پراطمینان در پیش رو و با ده ماده معجزه آسا در دست، کانون الهام ایران و ایرانی است.

او نه تنها ایران و مقاومت ایران را نمایندگی میکند بلکه گرداگرد خود لشگری از وجدانهای دردمند منطقهیی و بینالمللی را نیز برانگیخته است و به گواهی بسیاری از آنها، امروز منبع الهام و انگیزش برای بسیاری از زنان و مردان آزادیخواه و شرافتمند است. به اعتبار رهبری خردمندانه و خارقالعاده او، مقاومت ایران در قلبها و عشقهای بسیاری جای گرفته و باز هم خواهد گرفت. به یقین میتوان گفت با چنین رهبری، پیروزی سرنوشت محتوم این مقاومت است و از هماکنون پرتوهای پگاه آفرین آن را میتوان در برق نگاه هزاران ایرانی گردآمده در کهکشان امسال دید.

در یک کلام مریم رجوی رهبری است که قلبها را فتح میکند و کسی که قلبها را فتح کند، نبض اکنون و آینده را در دست دارد.