۱۳۹۴ تیر ۲۰, شنبه

بولتن خبري اتحاد زندانيان سياسي متعهد به سرنگون

انجمن نجات ايران
خبر فوری : یورش وحشیانه گارد زندان به زندانیان عادی بند ۳ زندان گوهردشت کرج
ظهر روز جاری پنجشنبه ۱۸ تیر ماه زندانیان عادی بند ۳ زندان گوهر دشت کرج از سوی دژخیمان گارد زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
زندانیان درشرایطی که در گرمای بیش از ۴۰ درجه در ماه مذهبی “رمضان” در حیاط هواخوری بودند از سوی مامورین گارد زندان به سرکردگی «زلفعلی»، «امیریان»، «باقری»،به بهانه بازرسی زندانیان مورد ضرب و شتم شدید قرارگرفته اند.
شدت ضرب و شتم از سوی مامورین زندان به حدی بوده است که صدای مشت و لگد و فریاد زندانیان تا سالن ۱۲بند زندانیان سیاسی و عقیدتی به گوش می رسیده است.
به راستی با کدام حکم قانونی، یک زندانبان اجازه دارد زندانی را مورد شکنجه و آزار قرار دهد. زندانیانی بی دفاع که حتی از پایه ای ترین حقوق انسانی خود محروم هستند. واقعاً جای بسی تاسف است بنام دین این گونه حیثیت و شرافت انسانی مورد تعدی و خشونت قرار می گیر
..........................
دریافت ۵۳۰۰۰‌ هزار تومان هزینه شیرینی و طناب‌ دار برای دو برادر اعدام شده به نام علی و حبیب افشاری+اسناد
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، برپایه مدارک ارسال شده به کمپین، در زمانی که مسئولان امنیتی زندان و اطلاعات خبر اعدام آنها را تایید کرده و مدارک مربوط به “وفات” آنها را تحویل داده اند، “برای هرکدام از اعدام‌شدگان مبلغ ۵۳۰۰۰‌ هزار تومان، بابت هزینه شیرینی و پول طناب‌های دار از خانواده‌های آنها گرفته‌اند.”
«
حبیب و علی افشاری شورجه» دو زندانی سیاسی کُرد در زمان اجرای حکم اعدام، متاهل و هرکدام به ترتیب دارای یک فرزند ۶ و ۱۰ ساله بوده‌اند.
در این اسناد که از سوی اداره ثبت احوال مهاباد، در ۱۶ تیرماه سال جاری صادر شده، دلیل مرگ این دو برادر اعدام شده توسط حاکمیت آخوندی، به “علت نامعلوم” در “ارومیه” ذکر شدە است.
«
علی و حبیب (رزگار) افشاری شورجه» دو برادر زندانی به همراه چهار زندانی سیاسی دیگر محبوس در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه، در ٢٩ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، به مکان نامعلومی منتقل شدند. مدارک تازه مربوط به “گواهی وفات” که به تازگی در اختیار کمپین قرار گرفته، تاریخ دقیق اجرای حکم اعدام این دو زندانی را در سحرگاه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ نشان می‌دهد.
.........................
وزارت اطلاعات بار دیگر از اعزام به مرخصی عابد بمپوری زندانی سیاسی بلوچ ممانعت کرد.

این زندانی سیاسی که در زندان مرکزی زاهدان مدت محکومیت خود را می‌گذراند با وجود دارا بودن شرایط اعزام به مرخصی از سوی دادستانی، با مخالفت وزارت اطلاعات از مرخصی محروم است.

عابد بمپوری به ۲۱ سال زندان که ۵ سال بدون مرخصی در آن درج شده محکوم شده است اما اکنون با گذشت بیش از ۷ سال همچنان از اعزام به مرخصی وی ممانعت می‌شود.

گفتنی است عابد بمپوری فروردین ماه ۱۳۸۶ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از سوی دادگستری زاهدان به ۲۱ سال حبس محکوم شده است.
.........................
«
فایق چیرە» فعال مدنی و سیاسی در مهاباد، از سوی دادگاه انقلاب این شهر به تحمل دو سال زندان محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این شهروند مهابادی در روزهای اخیر جهت دریافت نتیجه دادگاهی خود بە ادارە اطلاعات شهرستان مهاباد احضار شد و از سوی مسوولان این اداره، حکم ۲ سال حبس تعزیری که از سوی دادگاه انقلاب صادر شده بود را دریافت کرد.

گفته شده این فعال مدنی کُرد، در ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد، بە اتهام “شرکت در راهپیمایی مردم مهاباد در حمایت از مردم کوبانی” و همچنین “تشویش اذهان عمومی” و “تبلیغ علیه نظام” محاکمه شده است.

«
فایق چیرە» پیش‌تر در ۵ اسفندماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران ادارە اطلاعات مهاباد بازداشت و بە بازداشتگاه این ادارە در ارومیه منتقل شد. او پس از تحمل ۵۰ روز بازداشت، با قرار وثیقە ۲۰۰ میلیون تومانی بە طور موقت آزاد شد.
.........................
آرام و فواد زندی دو برادر و از فعالان کارگری در سنندج، دیروز دوشنبه ۱۵ تیرماه، از سوی دادگاه انقلاب سنندج هرکدام به تحمل چهار ماه حبس محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو فعال کارگری از سوی «قاضی سعیدی» در شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج، به اتهام‌های “اقدام علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام” و “عضویت در کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری” محاکمه و هر کدام به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

گفته شده اتهام “عضویت در کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری” یکی از موارد اتهامی اصلی در پرونده این دو فعال کارگری، در حالی به آنها نسبت داده شده که این دو برادر عضو کمیته مذکور نیستند
...........................
اتحاد زندانيان سياسي متعهد به سرنگوني