۱۳۹۴ تیر ۳۰, سه‌شنبه

سوز و گداز رسانه های رژیم از تصویب قطعنامه توافق اتمی در شورای امنیت

پاسدار حسين شريعتمداري نماينده خامنه‌اي در كيهان درباره قطعنامه روز دوشنبه شوراي امنيت نوشت: تصويب اين قطعنامه، توافق وين را به يک سند بين‌المللي و لازم‌الاجرا تبديل مي‌کند. با تصويب اين قطعنامه بيم آن مي‌رود کلاهي که حريف در توافق ژنو و لوزان برداشته بود! در توافق وين بر سرمان بگذارد!
پاسدار شريعتمداري تأكيد كرد: اين قطعنامه‌، اصلي‌ترين تضمين توافق وين است ...جاي کمترين سرپيچي از تعهدات اعلام شده در آن را باقي نمي‌گذارد.
بر اساس اين سند، تمامي قطعنامه‌هاي فصل هفتم شوراي امنيت، (از جمله اقدامات قهري پيش‌بيني شده در اين فصل) بدون کمترين استثناء لازم‌الاجرا هستند.
پاسدار شريعتمداري اقدام مجلس ارتجاع و شوراي امنيت رژيم براي بررسي مفاد توافقنامه را به سخره گرفت و نوشت: نتيجه بررسي مجلس يا شوراي امنيت با عرض پوزش فقط براي ثبت در تاريخ ارزش دارد و در تغيير متن و انطباق آن با خواسته‌ها و مواضع ايران اسلامي کمترين تاثيري نخواهد داشت.

نماينده خامنه‌اي در كيهان در ادامه سوز و گداز خود نوشت: اکنون با تن دادن به قطعنامه فصل هفتمي اخير رسما پذيرفته و اعلام کرده‌ايم که برنامه هسته‌اي ايران تهديدي عليه صلح و امنيت جهاني و منطقه‌اي است! به بيان ديگر بندهاي 11 و 12 پيش‌نويس قطعنامه شوراي امنيت تصميم احتمالي - فقط احتمالي- چين و روسيه براي پيشگيري از بازگشت قطعنامه‌هاي قبلي را غيرقابل اجرا و بي‌اثر کرده است.
 

خبرگزاري نيروي تروريستي قدس تحت عنوان “شليك و فروش موشك ممنوع“ با سوز و گداز از قطعنامه‌يي جديد شوراي امنيت ياد كرد و نوشت: با قطعنامه‌ جديد... نه تنها قطعنامههاي پيشين شوراي امنيت عليه جمهوري اسلامي منتفي نميشود بلكه مفاد اصلي و مهم آن در اين قطعنامه گنجانده خواهد شد و جمهوري اسلامي ايران بايد متعهد به اجراي آن باشد.
 
اين خبرگزاري افزود: انتشار متن اين قطعنامه و مرور مفاد آن يك موج نگراني گسترده را در نظام ايجاد كرده است. در صورت تصويب اين قطعنامه, برخي مٌفاد آن محدوديت هاي موشكي عليه ايران اعمال مي كند كه شرايط خطرناكي را براي امنيت و بنيه دفاعي كشور به دنبال خواهد داشت.

خبرگزاري نيروي تروريستي قدس نوشت: يكي از تفاوت هاي اساسي ايران قبل از توافق هسته اي با بعد از توافق هسته اي اين است كه نظام قبل از توافق هسته اي, اورانيوم غني مي كرد و تحريم را نمي پذيرفت اما ايران بعد از توافق هسته اي, برنامه هسته اي خود را متوقف كرده, ضمن اينكه بايد تحريم هاي تسليحاتي را نيز اجرا كند! براساس آنچه در اين قطعنامه جديد شوراي امنيت آمده، نظام در اين دوره 8ساله حق آزمايش و شليك مربوط به موشك هاي باليستيك خود را نخواهد داشت.
اين رسانه حكومتي افزود: از سوي ديگر جمهوري اسلامي در اين مدت حق انتقال تكنولوژي موشكي خود به دوستانش را نيز نخواهد داشت و تمام محموله هاي نظامي نظام در صورت جابه جايي از خاك ايران بايد به اطلاع شوراي امنيت سازمان ملل رسانده شود! همه مراودات نظامي اعم از موشكي و غيره بايد طي اين 2 بازه زماني 5 و 8ساله شفاف و به اطلاع شوراي امنيت سازمان ملل رسانده شود!: به اعتقاد كارشناسان, اجراي قطعنامه جديد شوراي امنيت بنيه دفاعي و امنيت مرزها را به مخاطره خواهد انداخت.
 
خبرگزاري نيروي تروريستي قدس در گزارش ديگري تحت عنوان «بلاي يك بند قطعنامه شوراي امنيت بر بند بند قدرت موشكي جمهوري اسلامي» نوشت امنيت ملي ما در خطر قرار گرفته است.
 

يك روزنامه متعلق به باند دلواپسان توافق اتمي، به نام وطن در سرمقاله خود درباره قطعنامه شوراي امنيت نوشت: جالب اين است که اين پيش‌نويس متن ابداعي آمريکا نيست بلکه يک متن مذاکره شده است که ظاهرا ما با بند بند آن موافقت کرده‌ايم.
 
اين روزنامه افزود: توجيه دولت اين است كه نقض قطعنامه به معناي نقض توافق نيست و نظام مي‌تواند بدون نگراني از اينکه متهم به نقض توافق شود، از اجراي قطعنامه سر باز بزند. ظاهرا دوباره به دوران کاغذ‌پاره دانستن قطعنامه‌ها منتها اين بار از سوي دولت روحاني بازگشته‌ايم! فقط اين نکته ساده را بايد تذکر داد که اين قطعنامه برخلاف قطعنامه‌هاي پيشين، متني است که دولت درباره آن مذاکره کرده و آن را پذيرفته است بنابراين کاغذپاره دانستن آن به سادگي اسلافش نخواهد بود.
اين روزنامه در پايان نوشت: ابتدايي‌ترين کار اکنون حتي اگر عده‌اي مي‌خواهند از توافق وين حراست کنند اين است که صدور اين قطعنامه متوقف شود. در غير اين صورت، بعيد است عمر توافق هسته‌اي به چند ماه برسد.