۱۳۹۴ تیر ۱۴, یکشنبه

جدا كردن سركوب و تروريزم از مذاكرات هسته اي، اهداي كارت سفيد جنايت به ملايان است

نیوز ماکس: 2 ژوئيه 2015
مصاحبه علیرضا جعفر زاده از شورای ملی مقاومت ایران و نویسنده کتاب "تهدید ایران"
مجری: پس این ضرب الاجل ۳۰ ژوئن که تمدید ضرب الاجل قبلی استو آنها ضرب الاجل را به تمسخر گرفته اند.

علیرضا جعفر زاده: متاسفانه، این به دلیل رویکرد آمریکا و ۵+۱ در قبال ایران است زیرا شما با رژیمی در حال تعامل هستید که یک کشور عادی نیست. آنها کشور حامی تروریسم هستند و ناقض عمده حقوق بشر و از روز اول از زمانی که درگیر برنامه سلاح های هسته ای که توسط سپاه پاسداران اداره میشود فریبكار بودند. بنابراین این رویکرد و دادن امتیاز، شما باید حتی بیشتر بدهید، اگر رویکرد تغییر کند و با آنها از موضع قاطعیت برخورد کنید آنوقت شما در رفتار تهران تغییر را مشاهده خواهید کرد. خوشبختانه خواستها تغییر کرده است و پرزیدنت اوباما یکسال پیش گفت تاسیسات زیر زمینی فردو که زیر کوهها مخفی است هیچ نیازی نیست که ایران آن سایت را حفظ کند. در ماه آوریل آنها یک طرح توافق مشترک را امضا کردند که طی آن رژیم ایران نه تنها آن سایت را حفظ میکند بلکه هزاران سانتریفیوژ را حفظ میکند.
موضوع بازرسی های سرزده، به جای بازرسی های هر زمان هر کجا، آنها اکنون در باره بازرسی مدیریت شده صحبت میکند به این معنا که آنها بر عهده آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد بود و آژانس باید به رژیم ایران اثبات کند چرا میخواهند از سایت به خصوصی بازدید کنند. این رویکرد نادرست در قبال رژیم ایران است. رژیم ایران در حالی که تقلب میکرد گرفتار شد و شما میخواهید در جایگاهی باشید که بازرسی های سرزده داشته باشید. اگر عنصر سرزده را بردارید این چیز خوبی نخواهد بود.
مجری: نه البته خوب نخواهد بود. تعداد سانتریفیوژها که شما از آن صحبت کردید و دیروز باراک اوباما گفت که او از یک معامله بد کنار خواهد کشید که بی معنا است زیرا تعریف او از یک معامله بد از خط آنچنان خارج است که با استانداردهای ما همچنین چیزی به عنوان معامله بد وجود ندارد و آنها اعتراف کردند که در خلاء گفتگو میکنند. وقتی که به تروریسمی که رژیم ایران درگیر آن است نگاه میکنید و به آنچه که در یمن انجام داده اند نگاه میکنید به تهدید حزب الله  نگاه میکنید شما به سه آمریکایی که رژیم ایران نگاه داشته است نگاه کنید و اوباما به آن دیروز اشاره کرد اما گفت این یک موضوع جداگانه است. چطور کشوری مانند آمریکا میتواند بگذارد مردم کشورش بدون هیچ دلیلی در زندانها پوسیده شوند و مورد ضرب و جرح قرار بگیریند و بعد سرش را تکان دهد و آن را بپذیرد .
علیرضا: متاسفانه من فکر میکنم که این واقعیتی است که وجود دارد. با جدا کردن موضوع حقوق بشر و تروریسم و رفتار سرکش رژیم ایران در منطقه شما اساسا به رژیم ایران میگویید به پیش برو و هر تعداد مردم که میخواهی به قتل برسان و در لبنان و سوریه و عراق تعامل کن و این امر هیچ تاثیری بر روی موضوع هسته‌ای نخواهد داشت و زمانی که نوبت به برنامه هسته ای ایران میرسد ما با شما کار میکنیم و خلاق خواهیم بود. کلمه خلاق خود این معنا است که شما عقب خواهید نشست و هر چه بیشتر میدهید. کل موضوع تنش به این معنا است که شما امتیاز بیشتری به رژیم ایران میدهید. به همین دلیل لازم است که ما یک ضرب الاجل قطعی داشته باشیم و به آن بچسبیم. دوم اینکه وقتی که نگرانیهای خود را تعریف میکنید باید به آن بچسبید شما نمیتوانید از بازرسی ها عقب نشینی کنید، نمیتوانید از وادار کردن رژیم ایران برای پاسخگویی در باره ابعاد احتمالی نظامی عقب نشینی کنید که در مورد کار گذشته آنها در تسلیحاتی کردن کار هسته ای است، شما نمیتوانید از گرفتن پاسخ کامل به ۱۱ سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی که جواب داده نشده است عقب نشینی کنید، و شما نمیتوانید از این خواسته که ایران تحقیقات و توسعه هسته ای را متوقف کند عقب نشینی کنید. دلیل تحقیقات و توسعه هسته ای و ساختن سانتریفیوژهای پیشرفته چیست؟ این به رژیم ایران اجازه خواهد داد تا سانتریفیوژهایی که ۲۰ تا ۳۰ بار سریعتر است داشته باشد و با چند صد سانتریفیوژ شما میتوانید تاثیر بیشتری در آن نسبت به سایتی مانند فردو داشته باشید. بنابراین مکان کوچکتری لازم دارند و شما این سانتریفیوژهای پیشرفته را در یک تاسیسات زیر زمینی دارید و تمام هدف بازرسی این است که قادر باشید به سایتهایی که شناخته ناشده است بروید...