۱۳۹۴ مرداد ۱۴, چهارشنبه

انجمن نجات ایران .نصرالله اسماعیل زاده:‌ ساواک و شکنجه گر در دایره حمایت آیت الله بی بی سی

انجمن نجات ایران 
بر طبق مصوبات سازمان ملل شکنجه جرم جنایی است و شکنجه گر مجرم است و باید در دادگاه محاکمه شود. شکنجه اثرش فقط بر شکنجه شده نیست، بلکه جامعه را نیز متاثر می کند، شکنجه سرمایه حکومت سرکوب گر در اعمال خفقان و سرکوب در جامعه است.
مردم ایران نظام ستم شاهی را، که حاکمیت دیکتاتوری خود را بر خفقان٬ سرکوب٬ شکنجه و اعدام متکی کرده بود٬ سرنگون کردند٬ بعد از برچیده شدن سازمان جهنمی ساواک٬ اسناد مربوط به شکنجه و جنایاتش برای همگان افشا گردید.

اما، اخیرا بي بي سي ـ که به خاطر رابطه تاديخي اش با «شیخ» در بین مردم آیت الله لقب داده شده ـ  در دو برنامه به نام پرگار به صحنه گردانی پرداخته و در پی کسب اعتبار امنیتی برای ساواک مخوف، کوشیده است.

بی بی سی برای صحنه سازی ـ  به سبک معرکه گیران قدیم که برای گرم کردن معرکه دایره ای می کشیدند و یک یا ۲ نفر را به عنوان شاگرد به داخل دایره می آوردند، تا به سوالات مشخص مرشد معرکه در آن دایره پاسخ دهند ـ برای گرمی معرکه اش به افرادی ازجنس همان صحنه گردانی نیاز داشته است، تا با  رهبر عملیاتی  و شکنجه گر جنایتکار به بده بستان بنشینند و سرانجام هم در آخر برنامه همگی به توافق برسند.
در دایره این معرکه
۱ـ مجری در نقش گرداننده معرکه، اهداف از پیش تعیین شده آیت الله بی بی سی برای سفید سازی ساواک و ... را اجرا می کرد.  درهر فرصت دفاع از ساواک را فراموش نمی کند از جمله در حمایت از ساواک می گوید، ساواک سازمانی نبود که زندانی آزادشده را
نابود کند. گویا در چشم انداز مجری دور از انتظار نبوده که شکنجه شدگان آزاد شده با روش هایی همچون تیرباران در تپه های اوین و یا تصادف درخیابان و یا با روش های مشابه کشته می شدند.
۲ـ  محقق و تاریخ نویس ساواک، عرفان قانعی فرد، که نشان از شاه و شیخ هر دو دارد، وظیفه داشت با نقل قول های مسولین ساواک با ؛لنز؛ ساواک و با فرهنگ آخوندی به ؛روایت؛ هایی و اطلاعیه هایی از روسای ادارات ساواک به ویژه از اداره سوم بپردازد. او با به کار گیری الفاظی که ساواک برای مبارزین و آزادیخواهان به کار می برد عمق وابستگی اش به ساواک را نشان می داد.
۳ ـ احمد فراستی سر شکنجه گر و جنایتکاری که نقش موثری در جنایت و کشتار آزادیخواهان داشته است، در مرکز دایره معرکه قرار دارد تا شکنجه های ساواک را منکر شود و شلاق زدن و کشتار آزادیخواهان به عنوان یک ضرورت امنیتی جا انداخته شود.    
۴ـ  سعید شاهسوندی که سال ها قبل وزارت اطلاعات او را از اوین برای پی گیری اهدافش به خارج اعزام نمود، در نقش شاگرد گرداننده معرکه به خود امتیاز می دهد.
۵ـ و نفر دیگر، مصطفی مدنی، در آخرین مدار دایره این معرکه، الفاظی را که فراستی سر شکنجه گر در مورد مبارزین به کار می برد متمدنانه گوش می کند و در آخر در پی آن است تا در مقابل
نیمه تاریک شاه؛ سرکوب، زندان، شکنجه و اعدام، نیمه روشنی از شاه در زمینه حقوق شهروندی ارایه دهد!!.

بر طبق موازین سازمان ملل و قوانین بین المللی  شکنجه گران باید بازداشت و محاکمه شوند. اما، آیت الله بی بی سی چنین معرکه گردانی ای را به راه انداخته است تا؛
 ۱ـ با مخدوش کردن فضا، قبح شکنجه را از میان ببرد.
۲ـ  در دایره معرکه اش، جا بیندازند که برای امنیت کشور اعمال برخی از شکنجه ها، نباید دور از انتظار باشد. و سرکوب هایی که انجام شده٬ شکنجه هایی که اعمال شده٬ چه در زمان شاه و چه در زمان رژیم خمینی، می تواند ضرورت امنیتی کشور تلقی شود
۳ ـ تا پس از زهر خوردن اتمی خامنه ای، فضا سازی کند وپیام بدهد که، باید به یاری رژیم روبرو با بحران ها شتافت، و لذا، نباید آمران شکنجه و شکنجه گران را برای ورود به انگلستان و یا کشور های دیگر جلو گرفت و یا تحت تعقیب قرار دارد.
 
آیت الله بی بی سی این معرکه گردانی را در زمانی به راه انداخته که در ۱۵ ژوئیه دادگاه هانوفر آلمان اسکار گروئنینگ ۹۴ ساله که در دوران سربازی درآشویتس ماموریتش، شمارش و دسته بندی اسکناس هایی که یهودیان در هنگام ورود به آنجا با خود داشتند، بوده است، را به جرم تسهیل در جنایات در آشویتس به ۴ سال زندان محکوم کرد. او شخصا هیچ قتلی مرتکب نشده بوده است.
 ممکن است اسکار گروئنینگ راعفو کنند و یا به طور نمادین او را در خانه خودش نگهدارند، اهمیت حکم حکم دادگاه برای آن است که دیگر چنین جنایاتی صورت نگیرد.

در اینجا برای آگاهی نسل جوان و افشای تاریخ نگار ساواک که مشغول سفید سازی ساواک و پرویز ثابتی مسول کل شکنجه و جنایات و کشتار های اداره سوم ساواک است، نمونه ای از برخورد بازجویان و ثابتی در اوین را در زیر می آورم.
ـ در اوین بازجو پس از آن که با مقاومت زندانی در زیر شکنجه  روبرو می شد، می گفت
فکر نکنید که می گذاریم  جان سالم به در ببرید! یا شما را می کشیم همین جا چال می کنیم، یِا شما را در هم می شکنیم، یا آنقدر نگه می داریم تا بپوسید یا ناقصتان می کنیم بعد می فرستیم بیرون.

و نمونه ای در باره پرویز ثابتی رییس اداره سوم ساواک
 یک روز عصر قبل از افطار استوار جیرودی، که ما به او جغد می گفتیم، مرا از سلول های بالا کشان کشان به پیش بازجو ها می برد، او همزمان که فحش می داد چند مشت هم به من می زد. مر ا به اتاق کار بازجو ها ـ بالای زیر زمین شکنجه روبروی آبدارخانه ـ برد.
در آنجا چند نفر دیگر از اعضای دستگیر شده سازمان هم بودند، پس از من یکی دیگر از یاران را نیز آوردند. شکنجه گران؛ ازغندی (منوچهری)، فرنژاد ( معروف به دکتر جوان)، عطار پور (حسین زاده)، سرگرد عصار و ثابتی، در اتاق بودند.
ثابتی که از یک ضربه بزرگ اطلاعاتی مجاهدین به اداره سوم وحشت زده بود، شروع به صحبت کرد و گفت
«شما برای مردم مبارزه می کردید» و با ما مقابله کردید٬ حالا ما پیروز شدیم و شما شکست خوردید و «طرف پیروز قوانین را می نویسد»٬ از این به بعد همه چیز را ما تعیین می کنیم.
اگر راه نیایین٬ و همکاری نکنین با این ها (اشاره به شکنجه گرانش) طرف هستید٬
«شما دیدید که چطور رفتار می کنن اینا می زنن می کشن و همین جا هم چال می کنن» دیگه این به خودتون مربوط میشه که چطور با ما رفتار کنین؛.
البته بعد از این رجز خوانی، به او پوز خند زده شد و گفته شد که
«این مرحله هم بخشی از مبارزه در راه مردم است». او که تو دهنی محکمی دریافت کرده بود٬ گفت ما اتمام حجت کردیم و سپس از اتاق رفت بیرون. پس از رفتن او شکنجه گران گفتند؛ آقا حکم قتل اتون را صادر کرد؛.

حال ببینید که آیت الله بی بی سی چگونه می خواهد از ته مانده های ساواک حمایت و برعلیه آزادیخواهان و مردم ایران وارد عمل شود تا راه را، برای مدد رسانی به سرکوب گران و شلاق زنندگان رژیم، نیز فراهم نماید.

 
معرکه گردانی بی بی سی برخلاف کنوانسیون منع شکنجه است،
ـ  برنامه پرگار به نوبه خود در مخالفت و به عبارتی، نقض کنوانسیون منع شکنجه محسوب می شود٬ این گفته یک موضع گیری سیاسی نیست. این از کنوانسیون منع شکنجه مستفاد می شود زیرا؛
۱ـ  در دایره معرکه بی بی سی، شکنجه گر، شلاق زدن را شکنجه نمی داند و مجری هم قانع است و در این مورد حرفی نمی زند، و قرار هم نبوده که مجری به مصوبات حقوق بشر و کنوانسیون منع شکنجه اشاره ای داشته باشد. علاوه براین ماموران سرکوب و شکنجه خدمتکاران به امنیت و کشور جا زده می شوند. این موارد بر خلاف کنوانسیون منع شکنجه است که در ماده اول می گوید «
... هر عمل عمدي که بر اثر آن درد يا رنج شديد جسمي يا روحي عليه فردي به منظور کسب اطلاعات يا گرفتن اقرار از او و يا شخص سوم اعمال مي‌شود، شکنجه نام دارد ...» هم چنین کنوانسیون منع شکنجه برای جلوگیری از اعمال شکنجه تحت عناوینی چون شرایط امنیتی و یا شرایط ویژه اضطراری٬ در بند ۲ ماده ۲ تصریح کرده است:
هيچ وضعيت استثنائي کشوری، مانند جنگ و يا تهديد به جنگ، بي ثباتي سياسي داخلي و يا هرگونه وضعيت اضطراري ديگر، مجوز و توجيه کننده اعمال شکنجه نمي باشد».
 و برای آن که شکنجه گر به فرمان فرمانده و بالا تر از خود استناد نکند کنوانسیون در بند ۳ ماده ۲ تصرح کرده است که:   
«-
دستور و حکم مقام مافوق (حکومتي) و يا مرجع دولتي، نمي تواند توجيه کننده عمل شکنجه باشد».  
۲ ـ 
شکنجه گر را باید تحویل مقامات قضایی داد، کنوانسیون در ماده چهارم می گوید انواع شکنجه جرم جنایی است و  در بند ۱ ماده ۶  آمده است
«هر دولت عضو، فرد متهمي را که جرمي مطابق ماده 4 (اين کنوانسيون) مرتکب شده است،
بازداشت خواهد نمود و ... اين بازداشت متهم بر حسب ضرورت، ممکن است براي مدتي ادامه داشته باشد تا روند جرم و استرداد مجرم، طي گردد».
ملاحظه می شود که طبق کنوانسیون منع شکنجه، شکنجه گر باید به مقامات قضایی معرفی شود، اما،
 بی بی سی رهبر عملیاتی اداره سوم ساواک را، که کارش دستگیری و شکنجه افراد مبارز آزادایخواه بوده، به صحنه می اورد تا به سفید سازی ساواک بپردازد، تا ساواک سرکوب گر مخوف، توسط مجری و شاگردان معرکه اش، خوش چهره و در مواردی تلطیف گر سیاسی ارایه شود، و قبح شکنجه از میان برده شود.

البته این اولین بار نیست که بی بی سی به یاری شاه و شیخ و بر علیه مردم ایرن عملکرده است. از تبلیغات بر علیه دکتر مصدق در جریان ملی شدن نفت گرفته تا تبلیغات برای فضا سازی در جریان کودتای استعماری انگلیس و آمریکا در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، و تا مطرح کردن خمینی از نوفلو شاتو تا بهمن ماه ۱۳۵۷، و با این برنامه یک برگ ننگین دیگر بر کارهایش افزوده شد.

 اما، آیت الله بی بی سی باید بداند که مردم ایران همراه با فرزندان مبارز وفداکار پیشتازش، همان طور که طومار شاه را در هم پیچیدند، در مبارزات آزادیخواهانه خود رژیم ولایت را هم به دنبال شاه دفن خواهند کرد و ایران بدون سرکوب وشکنجه و ایران با حاکمیت مردمی بر پا می کنند.
----------------------
ـ   «کنوانسیون منع شکنجه و رفتار یا مجازات های خشن٬ غیر انسانی یا تحقیر کننده مصوب ۱۰ دسامبر ۱۹۸۴/ قطعنامه شماره ۳۹/۴۶ مجمع عمومی سازمان ملل متحد قدرت اجرایی کنوانسیون٬ ۲۶ ژوئن ۱۹۸۷»