۱۳۹۴ آذر ۱۹, پنجشنبه

همراه با قهرمانان لیبرتی فریاد ایرانیان علیه رژیم ضد بشری در اسلو 10دسامبر 2015



برگرفته از همبستگی ملی،نروژ - اسلو - تظاهرات ایرانیان در اعتراض به نقض گسترده حقوق بشر و موج اعدام ها در ایران
تظاهرات هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران علیه نقض حقوق بشر و اعدام در ایران
فراخوان به دخالت فعال نروژ:‌وضعیت حقوق بشر در ایران در دوران روحانی بشدت در حال وخامت است

در آستانه روز جهانی حقوق بشر (10 دسامبر) ایرانیان آزاده  و حامیان مقاومت در اسلو در یک تظاهرات در اسلو ضمن محکوم کردن نقض وحشتناک حقوق بشر و موج فزاینده اعدام ها  و اعدام های جمعی در ایران تحت حاکمیت آخوندها، خواستار دخالت فعال نروژ در این رابطه در سطح جهانی شدند.

شهروندان نروژی حامی مقاومت ایران و مدافعین حقوق بشر نروژی نیز در این تظاهرات که نمایشهای خیابانی، نمایشگاههای عکس وآکتهای مبسوط که وجوه مختلف نقض حقوق بشردرایران را به نمایش گذاشت شامل میشد، شرکت کردند.
تظاهرکنندگان همچنین حمله جنایتکارانه موشکی به کمپ لیبرتی، محل استقرارمجاهدین اشرفی  که توسط عوامل رژیم ملایان در دولت عراق صورت گرفت را بشدت محکوم کردند.

درروز 29 اکتبر، کمپ لیبرتی، محل استقرار اعضای اپوزیسیون سازمان مجاهدین خلق ایران مورداصابت 80 موشک قرارگرفت. درنتیجه این حمله وحشیانه، 24نفراز مجاهدین مستقر کمپ لیبرتی، «افراد حفاظت شده» طبق کنوانسیونهای ژنو، به شهادت رسیدند و دهها تن زخمی شدند. تظاهر کنندگان خواستار اجرای تعهدات سازمان ملل و جامعه جهانی برای تضمین امنیت و حفاظت ساکنان و لغو محاصره های ظالمانه بویژه محاصره پزشکی علیه ساکنان لیبرتی گردیدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات تصریح کردند که وضعیت حقوق بشر در ایران در دوران آخوند روحانی نه تنها بهبودی نداشته است بلکه بشدت و بسرعت در حال وخامت است. آنها تصریح کردند که ایده «مدراسیون» در دوران آخوند روحانی توهمی بیش نیست و تاکید کردند که سکوت در مقابل این جنایات از جانب جامعه جهانی تنها باعث تشجیع رژیم ملایان در سرکوب بیشتر مردم ایران خواهد گردید. آنها تاکید کردند که هر گونه روابط با تئوکراسی حاکم بر ایران باید منوط به متوقف شدن اعدام و بهبود وضع حقوق بشر در ایران گردد.
دریک روند قهقرایی وضعیت حقوق بشردرایران، بیش ازدو هزار نفر در دوسال ریاست جمهوری روحانی اعدام شده اند. این موج اعدام در 25 سال گذشته در ایران بی سابقه بوده و سه برابر این تعداد در پریود مشابه در دوران احمدی نژاد می باشد. ایران دارای بالاترین تعداد اعدام به نسبت جمعیت در سطح جهان است.
قربانیان شامل فعالین سیاسی مشخصا هواداران و فعالین سازمان مجاهدین خلق ایران، اقلیتهای مذهبی و قومی بوده اند.

وضعیت در مورد سایر وجوه حقوق بشر از جمله وضعیت اقلیتهای قومی و مذهبی، آزادی بیان و تجمع، مطبوعات نیز بسرعت در حال قهقرا بوده است و صدور احکام ضد انسانی ازجمله قطع دست و پا و در آوردن چشم در حال افزایش چشمگیر بوده است.