۱۳۹۴ آذر ۲۶, پنجشنبه

ز گهواره تا گور آزادی بجوی


وقتی رژیم نزدیک ترین نفرات خودرا که تاریخ مصرف شان تمام میشود سر به نیست میکند۷وقتی رژیم از منتظری هم نمی گذرد ، وقتی رژیم حتی رفسنجانی را که قدمت اودر دستگاه ولایت سفیانی حتی بیشتر از خامنه ای دزد است ، وقتی رژیم با قتل های زنجیره ای حتی عناصری که جز چند مقاله ویا نوشته آنهم بیان نارسایی های رژیم کار دیگری با اوندارند از بین میبرد آیا نباید قبل از هرچیز براو شوریدوهمگام وهم صدا با دکترملکی گفت آزادی آزادی و....زگهواره تا گورآزادی بجوی 

      برگرفته از همبستگی ملی ایران     
 
  توانا بود هر که دانا بود    زدانش دل پیر برنا بود ( 1 )

دانش آموزان با این بیت کوتاه، بزرگ و بزرگ تر می شدند و جالب آنکه هرمقدار که بر سن و سال و عمر افزوده می گشت این بیت نیز کش می آمد و بزرگ و بزرگ تر می شد و چنانکه مفهوم ژرف آن فزوده می گشت. معجزه ای در آن کلام بود و سحر و جادویی که هیچ وقت تکراری و ملال انگیز نمی نمود.پنداری که با گذر زمان، عرض و عمق این نوشته نیز بسیط و منبسط تر می گشت، چنانکه آموزش و پروش، تحصیل و تدریس بدون آن عاطل و باطل می گشت.تا اینکه جهالت بر سرزمینمان سایه فکند و آن شعر نیز در گوشه ای از این سرزمین پهناور پنهان گشت تا باز در سر بزنگاهی دیگر چون آتشی سوزان از زیر خاکسترها برون اید و بساط جاهلان شب پرست را به هم ریزد.

چند روز پیش به ویدئو کلیپی از استاد محمد ملکی در فضای مجازی نگاه می کردم، به چین و چروک هایی که بر صورت این استاد نازنین جای خوش کرده بودند و گرد سپیدی که بر ریش ایشان نشسته بود وبه صدق، صفا و صمیمیت و اقتداری که در صدای ایشان منعکس بود می اندیشیدم.


کمتر کسی است که نام ایشان را نشنیده باشد.استاد ناخواسته و به جبر زمان به نمادی از ایستادگی و مقاومت علم در برابر جهالت مبدل گردیده است. مردانی چون او علیرغم تحمل شدائد بسیار و سختی های بیشمار؛ هنوز منتظر بهارند و ازادی .آنانی که حاکمیت شیطان و جمود را بر نمی تابند و ایمان د ارند که پایان شب سیه، سپید سپید است حتی اگر شب چند دهه مقاومت کند.

     گویند که سنگ لعل شود در مقام صبر    آری شود ولیک به خون جگر شود

برخی که او را در جمع ظلم دیدگان معترض می بینند و سخنان وی را می شنوند؛ در عجبند که چگونه استاد این چنین محکم و پابر جا، سالیان سال علیرغم کهولت و بیماری های متعدد، بر عقیده خود ایستاده است و لغزشی بر او راه نیست. برخی همانگونه که در این کلیپ هم به چشم می خورد معتقدند که این رژیم سنگین تر از آنست که بشود جارویش کرد، ولی مستندات تاریخی بارها خلاف آنرا ثابت نموده است، و همانطور که استاد می گوید "همین حرکت های کوچک است که منجر به تغییرات و جنبش های بزرگ میشود".


و شاید این سئوال بر ذهن متبادر شود که چه بر انقلاب ضد سلطنتی آمده است که امروز در عنفوان پیری، این پیر دیرو دیار، دوباره فریاد می زند که:


ز گهواره تا گور آزادی بجوی!



لینگ به منبع: 

و