۱۳۹۴ دی ۲۵, جمعه

تظاهرات در پاریس - نه به روحانی: فراخوان به تظاهرات برای محکومیت سفر رئیس رژیم رکورددار اعدام به کشور حقوق بشر



لینک به منبع :

دیوید جونز، وزیر ولز در کابینه اول دیوید کامرون
نام من دیوید جونز است و من عضو پارلمان انگلیس و عضو  کمیته مجلسی بریتانیا برای ایران آزاد هستم.قرار است که حسن روحانی از پاریس دیدن کند و من امیدوارم که در این دیدار او باخشم میلیون‌ها نفر در اروپا و بخصوص فرانسه در رابطه با فعالیت‌های رژیمش در تهران مواجه شود.
از زمان به قدرت رسیدن او حدوداً ۲۰۰۰ ایرانی اعدام‌شده‌اندو این توهینی است به حقوق بشر و ما به‌عنوان دمکرات‌های اروپائی نمی‌توانیم در این رابطه سکوت کنیم. من امیدوارم که تظاهراتی که قرار است با آمدن وی به فرانسه انجام شود موفق شود که این موضوع را برای او و رژیمش مشخص کند که کارهای آن‌ها توهینی است به ما و کشورهای غربی و او و رژیمش نمی‌توانند به سرکوب مردم ایران ادامه دهند.
ژان پیر برآر- نماینده پیشین پارلمان فرانسه
برآر: من فکر می‌کنم که استقبال از رئیس‌جمهور ملاها یک تحقیر برای فرانسه یعنی کشور حقوق بشر است. مردم فرانسه غالباً با مبارزات ضد استعماری و مبارزات خلق‌ها برای آزاد کردن خودشان همبستگی نشان داده‌اند. فرانسه در بالاترین سطح نمایندة رژیم خون‌ریز حاکم بر تهران را پذیرا می‌شود و برای ما این چیزی است که مردم فرانسه را تحریک می‌کند تا با مردم ایران در مبارزه‌اش برای آزادی بیشتر همبستگی نشان دهند. و این عملی برای همبستگی با مردم ایران در مبارزه‌اش برای آزادی خواهد بود و همبستگی با تمامی قربانیان فاشیسم مذهبی در ایران.
روحانی همدست قاتلینی است که در سوریه و در عراق می‌باشند. همة این‌ها نتیجة سیاست مماشات قدرت‌های بزرگ است. مصالحه یی که با توافقنامه اتمی با رژیم تهران صورت گرفت. این موضوع آخوندها تشویق می‌کند که بازهم بیشتر و بیشتر در دیکتاتوری فروروند. این تشویقی برای نقض‌کنندگان حقوق بشر است. و این تحقیری برای کل بشریت است. روحانی مطمئناً مدره نیست. بلکه یک قاتل است.
پیام تظاهرات علیه آمدن روحانی برای فرانسوی‌ها همان پیامی است که زمانی که دیکتاتوری در اسپانیا حاکم بود و یا آپارتاید در آفریقای جنوبی. وقتی نمایندة رژیم استبدادی به فرانسه می‌آید، افتخار مردم فرانسه این است که به خیابان‌ها بیایند و به مستبد بگویند بیرون. جایی در کشور حقوق بشر برای شما وجود ندارد.
اسقف گایو
من فکر می‌کنم که روحانی در فرانسه مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. وقتی‌که حقوق بشر را در ایران نقض می‌کنند، نمی‌توانیم رئیس‌جمهورشان را به فرانسه بیاوریم. من فکر می‌کنم که آمدن او موجب عکس‌العمل‌ها و موضع‌گیری‌های زیادی خواهد شد. تظاهراتی صورت خواهد گرفت. من فکر نمی‌کنم که بتوان یک سیاست آشکار با حکومتی داشت که در آن حقوق بشر پایمال می‌شود. به نفع هر کشوری است که در این مورد شفاف باشد و آن را با صدای بلند بگوید. این پول نیست که باید برتری داشته باشد و یا قراردادهایی که ما در مورد (فروش) سلاح می‌بندیم، بلکه باید حقوق بشر رعایت شود. و این‌که بگویند این دو متفاوت هستند، به‌اشتباه انداختن مردم فرانسه است. من در میان کسانی خواهم بود که روز 28 ژانویه هنگام آمدن (روحانی) تظاهرات خواهند کرد