۱۳۹۴ اسفند ۳, دوشنبه

رفسنجانی بال و پرش در خبرگان زده شد اما همچنان خطرناک است



22 فوریه 2016 :رفسنجانی بال و پرش در خبرگان زده شد اما همچنان خطرناک است
رفسنجانی بقول محمد غرضی (وزیر دوره رفسنجانی و کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم) خودش را صاحب این مملکت میداند و همچنانکه خودش هم در تبلیغات انتخاباتی اخیرش در 22 بهمن تشریح کرد او رئیس جلسه خبرگانی بود که خامنه ای را ولی فقیه کرد. آخوند حائری یکی از کاندیداهای خبرگان که تائید صلاحیت شد (ولی بعد انصراف داد) در 20 بهمن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: « مگر امام نفرمودند تا دست این دو نفر (رفسنجانی و خامنه ای) در دست هم است، من خیالم راحت است. دشمن هم بیکار نمی‌نشیند تمام تلاشش را می‌کند که بین این دو نفر اختلاف بیافتد.» اکثر آخوندهای خبرگان که در دوره خمینی بودند این حرف را از خمینی شنیده و در جریان بودند که رفسنجانی علی روضه خان را از خم رنگرزی خبرگان ولی فقیه بیرون آورد. لذا در دورن رژیم گفته میشود که در خبرگان فعلی و خبرگانی که خامنه ای از این 160 نفر میخواهد 
                 وحوش خبرگان نظام ولایت سفیانی آخوندهای جنایتکار 
بچیند، حداکثر بیش از  20 آخوند مثل جنتی، محمد یزدی، مصباح، احمد خاتمی، صادق لاریجانی و .... که علیه رفسنجانی بیایستند ندارد. و اکثر خبرگان مواضعی شبیه حائری شیرازی دارند که رفسنجانی را همسنگ خامنه ای می بینند و خواهان وحدت این دو هستند. لذا در درون باند خامنه ای به صراحت میگویند که رفسنجانی لازم نیست اکثریت را در خبرگان داشته باشد حتی اگر 10 نفر هم داشته باشد، خط خودش علیه خامنه ای پیش خواهد برد. لذا در حالیکه خامنه ای با شورای نگهبان تلاش کردند که رفسنجانی همین 10 نفر را هم در مجلس خبرگان نداشته باشد، اما  باز مطرح میکنند که رفسنجانی خطرناک است!
وحشت دو جناح از تحریم انتخابات توسط مردم
هر دو جناح رژیم (خامنه ای  و رفسنجانی) از تنفر مردم از نظام ولایت فقیه مطلعند و گزاشات متعدد حاکی از وحشت دوجناح از تحریم انتخابات توسط مردم و عواقب بعدی آن است. بعنوان مثال به نمونه های زیر توجه شود
1.   خامنه ای در سخنانش در 30 دی در وحشت از تحریم انتخابات گفت: «عده ای کمین کرده اند که با حضور نیافتن مردم در انتخابات، با تحریم و یا سست کردن انتخابات، از نظام جمهوری اسلامی مچ گیری کنند.» 
2.   صادق زیبا کلام در گفتگو با روزنامه قانون 1 بهمن 94 گفت: شورای نگهبان مثل برگ خزان رد صلاحیت كرد. بسیاری سرخورده و ناامیدانه می گویند که «چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟ وقتی حتی یک نفر را هم شورای نگهبان درفهرست نامزد های حوزه انتخابیه مان باقی نگذاشته،» بیشترین مطالبی که در فضای مجازی بعد از اعلام رد صلاحیت ها به‌راه افتاده مسئله «بایکوت» است.بسیاری با غرور و افتخارمی نویسند که در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده اند. به‌نظر می رسد یک موجی در حال به‌راه افتادن است که عدم شرکت در انتخابات را یک جور اعتراض مدنی به رد صلاحیت ها می داند.
3.   آخوند اعلم الهدی امام جمعه موقت در مشهد گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات مانور قدرت برای این نظام است و اگر کسی بنا شد در انتخابات شرکت نکند معنایش این است که در مقابله با کفر جهانی نایستاده است.
4.   یکی از کارشناسان آسیب های اجتماعی که گزارشات کارشناسی برای ارگانهای رژیم منجمله شورای نگهبان تهیه میکند در رابطه با شرایط لازم در فضای اجتماعی برای شرکت در انتخابات ، در گزارش به مقامات رژیم نوشته است : «نهادهای مختلف امنیتی به بهانه ارتباط کنشها با فضای سنگین انتخابات، جامعه را رو به امنیتی شدن میبرند. پیامد این اقدام در مراحل اولیه نقصان در مشروعیت انتخابات، در مراحل بعدی کاسته شدن از مشارکت در انتخابات و حتی تحریم انتخابات خواهد داشت». در گزارش دیگری تأکید کرده که : «نتایج نظرسنجی های صورت گرفته در ارتباط با میزان مشارکت در انتخابات معطوف به دلسردی، تردید و عدم مشارکت است. طبیعیست که با وجود مسایل اقتصادی، کشمکشهای سیاسی، مفاسد و تخلفات برخی مسولان، فشار و کنترل اجتماعی، تداوم محرومیت های اجتماعی و فاصله طبقاتی ، تمایل به مشارکت اجتماعی از جمله مشارکت در انتخابات در سطح (کم یا حتی بسیار کم) برآورد شود.»
5.    چشم اندازها
هر دو باند رژیم هرکدام از منظر خودشان نیاز دارند که آمار شرکت کننده در انتخابات را بالا اعلام کنند. گزارشاتی از درون رژیم حاکی است که در اتاق تجمیع آرا مانند تمامی انتخابات گذشته آمار کل شرکت کنندگان را به حد نصاب مورد نظر خود بالا میبرند. باند رفسنجانی – روحانی بدنبال «لیست سیاه» در این انتخابات هستند، یعنی برای اولین بار این جو را پیش میبرند که به چه کسانی رأی ندهید. رفسنجانی بدنبال این است که با اختلاف آرا بالا با جنتی، محمد یزدی از اعضای شورای نگهبان و مصباح یزدی و .... انتخاب شود. تا بتواند حرفهای خودش را در مقابل آن جناح مطرح کند.لیست مورد نظر سپاه و باند خامنه ای همان  لیست « ائتلاف بزرگ اصولگرایان » است که با مهندسی سپاه تلاش دارد که این لیست را به مجلس بفرستد بطوریکه بتواند حداد عادل را رئیس خبرگان کند.علیرغم ردصلاحیت گسترده باند روحانی – اصلاح طلبان ،  آنها قصد دارند که در سراسر کشور لیست مشترک با هم و با اصولگرایان باند لاریجانی بدهند و بدنبال این هستند که مجلس دهم دست افراطی های خامنه ای (دلواپسان که در مجلس نهم در مقابل دولت روحانی بودند) نیفت