۱۳۹۴ بهمن ۱۹, دوشنبه

سوریه در آتش وخون جنایات ملاهای ایران وپوتین جنایتکار واسد جانی







پاسداران وحشی  خامنه با حز ب الشیطان لبنان همراه با ارتش جنایتکار اسد در پوشش بمباران های وحشیانه ارتش سرخ پوتین جنایتکار روز وشب به شکار کودکان وزنان ومعلولین وبیماران  در مدرسه وبیمارستان ومزرعه وبازار مشغول اند ، قدرتها ی بزرگ  در باده مستانه قدرت طلبی  وچپاول وغارت سکوت اختیار کردند وسازمانهای حقوق بشری بین المللی هم به نشستهای پوچ وبی محتوی همراه با قطعنامه های بی عمل مشغولند اما سوریه مجروح در آتش وخون شعله ور است !!!!!
لوموند-۶فوریه2016- بنژامن بارت خبرنگار در بیروت
حلب زیر بولدوزر روسیه
«آنها پیش از کامل شدن محاصره و افتادن در تله ای نظیر محلات قدیمی شهر حمص به هر نقطه دورتر که میتوانند فرار میکنند. روز پنجشنبه 4 فوریه، چندین هزار تن از اهالی که از باران آتش هواپیماهای روس در منطقه حلب و پیشروی برق آسای نیروهای دولتی بوحشت افتاده بودند راه گریز و تبعید را در پیش گرفتند...نیروهای مزبور محوری که محلات شرقی حلب زیر کنترل شورشیان را از طریق مرز شمال به ترکیه مرتبط میساخت، قطع کرده اند...

جمال جنید، یکی از کارمندان شورای انقلابی شهر که توانستیم از طریق اسکایپ در ترکیه با او تماس بگیریم، گفت : «حلب در شرف محاصره کامل است. مردم از جاده غرب به سمت ادلب که تنها مسیر باز است فرار میکنند. میترسم تا دو یا سه روز دیگر حلب بکلی از جمعیت خالی شود. رزمندگان خود را برای یک محاصره طولانی آماده میکنند».

این یک چرخش مهم و شاید حتی تعیین کننده در جنگی باشد که از پنج سال پیش در سوریه ادامه دارد. نیروهای رژیم که از سمت شرق رسیدند، با وصل شدن به مدافعان روستاهای شیعه نشین نبل و الزهرا که از سه سال پیش در محاصره کتائب اسلامیست از جمله جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) قرار داشتند، ضربه سختی بر شورشیان شمال سوریه وارد ساختند. این عملیات که مهم ترین پیشروی نیروهای اسد از شروع حملات هوایی روسیه در ماه اکتبر محسوب میشود، با پیوستن هزاران شبه نظامی شیعه لبنانی، عراقی، افغان و ایرانی به صفوف ارتش، تسهیل و امکانپذیر شده است.  اکنون شورشیان با این خطر مواجهند که تا چند هفته دیگر ناگزیر به عقب نشستن به پایگاهشان در حلب شده، همچنین نتوانند از طریق ترکیه، یکی از پدرخواندگان اصلی شان در منطقه، اسلحه دریافت کنند. ولید شراره، عضو مرکز تحقیقات حزب الله لبنان...میگوید : «این دقیقا هدفی است که روسها دنبال میکنند. مسکو قصد دارد محور سعودی-ترکیه که به شورشیان امکان داده بود در بهار گذشته شهرهای ادلب و جسر الشغور را تصرف کنند، را بشکند».
ضربه پتک و «حرکت شتابدهنده»



به این منظور، ارتش روسیه تاکتیک «زمین سوخته» که از چهار ماه پیش بکار گرفته، را به اوج تازه ای رسانیده است. به گفته یک کارشناس سازمان ملل، «ریتم حملات هوایی در روزهای اخیر بین 25 تا 30٪ افزایش یافته است» که همزمان است با آغاز گفتگوهای صلح تحت نظارت سازمان ملل در ژنو که روز چهارشنبه به حال تعلیق درآمد. روز بعد، سازمان سوری نظارت بر حقوق بشر که پنج سال است کار وقایع نگاری جنگ داخلی سوریه را برعهده دارد، 130 حمله هوایی روسیه را شمارش کرده که در حلب به کشته شدن 21 تن، تماما غیرنظامی، انجامیده است. بنا به محاسبه انستیتوی سوری عدالت و پاسخگویی





(Syrian Institute for Justice and Accountability/SIJA)، جنگنده های سوخوی روسی تنها در ماه ژانویه، 1113 موشک در استان حلب شلیک کرده اند. این سازمان غیر دولتی مستقر در غازیان تپه (جنوب ترکیه)، میگوید که در همان دوران و در همان منطقه، هواپیماهای روسی 60 بمب خوشه ای، سلاحی که طبق کنوانسیونهای بین المللی استفاده از آن ممنوع است، فرو ریخته اند. حملات مزبور 266 کشته داشته که به 124 کشته ناشی از حملات هوایی رژیم سوریه اضافه میشود. حملات هوایی روسیه از همان ابتدا، علاوه بر مواضع نظامی شورشیان ضد اسد، مناطق مسکونی یا زیرساختهای غیر نظامی مانند بیمارستانها (به گزارش SIJA، هشت بیمارستان در ماه ژانویه آسیب دیده) یا مدارس (شش مورد شمارش شده) را هدف قرار میدهد...تنها تعداد کمی از حملات روسها سازمان «دولت اسلامی» [داعش] را با آنکه در استان حلب حضور دارد، هدف قرار داده، در حالیکه ظاهرا قرار بود که مواضع جهادیستها هدف اصلی اقدام نظامی روسیه در سوریه باشد... این تهاجم که به شکل یک ضربه پتک فرود آمده، میتواند آرایش صحنه سیاسی-نظامی در شمال سوریه را بر هم بزند. جبهه النصره که حلب را حدود یک سال پیش زیر فشار تیپ های ارتش آزاد سوریه (ASL)، شاخه اعتدالی اپوزیسیون، تخلیه کرده بود، هم اکنون بار دیگر بطور انبوه در حواشی شهر استقرار یافته است. نفرات این گروه در حال حاضر تنها نیرویی است که خط جبهه در ده کیلومتری جنوب نبل و الزهرا را حفظ کرده، آخرین مانع بر سر راه محاصره کامل حلب را تشکیل میدهد... در حال حاضر مجهول عمده این معادله، واکنش دو حامی اصلی شورشیان، ترکیه و عربستان سعودی است که مستقیما مورد چالش روسیه قرار گرفته اند. آنکارا و ریاض ممکن است تلاش کنند به صورت اضطراری سلاح و مهمات را از طریق گذرگاه باب الهوا به حلب برسانند. مسکو روز پنجشنبه بدون آنکه شواهد و مدارکی ارائه کند، آنکارا را متهم کرد ارتش خود را آماده ورود به خاک سوریه میکند. ریاض نیز به نوبه خود اعلام کرد آماده است در عملیات نظامی زمینی در سوریه چنانچه ایالات متحده در این باره نظر مساعدی ابراز کند، مشارکت نماید. اما این فرض در حال حاضر قویا غیر محتمل بنظر میرسد...»