۱۳۹۵ فروردین ۱, یکشنبه

سخنرانی جولیوترتزی در جلسه پارلمان ایتالیا - محکومیت ۲۳۰۰ اعدام در دوران آخوند روحانی





برگرفته از همبستگی ملی ایران ،20مارس 2016:

سخنرانی جولیوترتزی در جلسه پارلمان ایتالیا - محکومیت ۲۳۰۰ اعدام در دوران آخوند روحانی

لینک به منبع :
طی جلسه‌یی در پارلمان ایتالیا با حضور نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی این کشور، جولیو ترتزی وزیر خارجة پیشین ایتالیا با تأکید بر ۲۳۰۰ اعدام صورت‌گرفته در دوران آخوند روحانی، چشم‌پوشی بر نقض فزایندة حقوق بشر، مداخلات تروریستی و توطئه‌های رژیم علیه مجاهدان اشرفی در لیبرتی را محکوم کرد. در جلسة پارلمان ایتالیا که با عنوان «خاورمیانه بعد از توافق اتمی با (رژیم) ایران» توسط ادموندو چیریه لی Edomndo Cirielli عضو هئیت‌رئیسه و عضو کمیسیون خارجة پارلمان برگزار شد، علاوه بر جولیو ترتزی، لامبرتو دینی Lamberto Dini نخست‌وزیر و وزیر خارجة سابق، سناتور نیکولا لاتوره Nicola Lattore رئیس کمیسیون دفاع سنا و شمار دیگری از شخصیت‌های این کشور شرکت و سخنرانی کردند.
سخنرانان در این جلسه دربارة توافق اتمی با رژیم تأکید کردند که این توافق نه بر اساس اعتماد بلکه بر پایة راستی‌آزمایی از برنامة اتمی رژیم است.
جولیو ترتزی وزیرخارجه پیشین ایتالیا، در سخنرانی خود اصلاح‌پذیری و ادعای میانه‌روی در حکومت آخوندی را رد کرد و سپس، گفت: «در فضای موجود حرفی از حقوق بشر و موقعیت ساکنان لیبرتی در میان نیست. نقض حقوق بشر در ایران هم‌چنان ادامه دارد و در دوران روحانی حدود ۲۳۰۰ اعدام صورت گرفته است که یک رکورد... است و غرب هیچ کاری با آن ندارد».

جولیو ترتزی، اضافه کرد: «ساکنان لیبرتی از اذیت و آزار و محدودیت‌ها و حملات نظامی از طرف (رژیم) ایران رنج می برند و هنوز در معرض این تهدیدات قرار دارند.  بنا بر گزارشات سازمان ملل و ارگان‌های حقوق بشری، جای هیچ‌گونه امیدواری به بهبود وضعیت حقوق بشر (در ایران) وجود ندارد و از طرف دیگر خامنه‌ای بارها گفته است که انتظار هیچگونه همکاری در امور بحران خاورمیانه و حقوق بشر را از ما نداشته باشید. این وضعیت نگران‌کننده است.  وی به استمرار مداخلات تروریستی رژیم در کشورهای منطقه بویژه در سوریه و عراق و یمن و حمایت از شبه نظامیان حزب الله لبنان برای پیش برد نیات رژیم آخوندی در منطقه پرداخت و خواستار تمرکز روی این مداخلات و خطرات آن برای صلح و امنیت منطقه و جهان شد.