۱۳۹۵ فروردین ۳, سه‌شنبه

زندانی سیاسی ایرج محمدی از زندان تبریز



تاریخ :22مارس 2016:

  زندانی سیاسی ایرج محمدی از زندان تبریز 
زندانی سیاسی ایرج محمدی طی پیامی از زندان تبریز همراه باسایر زندانیان سیاسی تبریز نوروز 95 را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرده است سال 95، سال خیزش مردم ایران علیه بی عدالتی دیکتاتوری آخوندی باشد.
در این پیام از جمله آمده است:”با احترام و عرض ادب، اینجانب زندانی سیاسی ایرج محمدی که اخیرا طی یک اقدام غیرقانونی و سئوال برانگیز از زندان زاهدان به زندان تبریز تبعید شده ام همراه با سایر زندانیان سیاسی زندان تبریز فرا رسیدن عید باستانی نوروز ۱۳۹۵ را به محضر گرانقدر ملت مبارز و قهرمان ایران بخصوص خانواده های دردکشیده زندانیان سیاسی تبریک و تهنیت عرض می نماییم.
مردم شریف ایران: سال ۱۳۹۴ را در حالی پشت سر گذاشتیم که موارد نقض حقوق بشر در جامعه ایران و داخل زندانها به اوج خود رسیده بود ولی متاسفانه مجامع و نهادهای جهانی و کشورهای مدعی حقوق بشر به بهانه یک معامله باخت باخت بنام برجام، منافع ملت ایران را فدای منفعت طلبی خویش نمودند که نمونه بارز این جنایت ها به شهادت رسیدن زندانی سیاسی شاهرخ زمانی در زندان گوهردشت، اعدام های زندانیان سیاسی در ارومیه و تبریز و زاهدان و غیره بود.
از طرفی دیگر در سطح وسیع و ملی توهین و اهانت به اقوام ایرانی از طریق رسانه ملی و جراید دولتی و جریحه دار نمودن احساسات مردم بود که با هدف تحقیر ملت ایران صورت گرفت و بجای دلجویی از مردم آسیب دیده فقط سرکوب و کشتار نصیبشان گردید. لذا امیدواریم در سال ۱۳۹۵ با خیزش ملت آزاده ایران به این بی عدالتی ها پاسخ داده شود.

خاطرنشان می شود زندانی سیاسی ایرج محمدی اهل میاندواب، در مهر ۸۷ توسط حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در شهرستان پیرانشهر دستگیر شد و به مدت ۸ ماه در سلول انفرادی تحت شدیدترین شکنجه‌های غیرانسانی قرار گرفت و سرانجام نیز به اعدام محکوم شد، اما بر اثر اعتراض سازمانهای حقوق‌بشری بین‌المللی حکم او به ۱۰ سال زندان در تبعید کاهش یافت.