۱۳۹۵ فروردین ۴, چهارشنبه

استاد رضا اولیا :فرزندان ايران - سرگذشت پروين و ديگر زنان در ايران


                                                                                 استاد رضا اولیا -ایتالیا

برگرفته از همبستگی ملی ایران ،23مارس 2016:
لینک به منبع :
فرزندان ايران - سرگذشت پروين و ديگر زنان در ايران
 گزارش معرفي كتاب استاد رضا اوليا در شهرهاي مختلف ايتاليا به مناسبت روز جهاني زن به مناسبت ۸ مارس، روز جهاني زن، جلسات متعدد معرفي كتاب استاد رضا اوليا، نقاش و مجسمه ساز برجستة ايراني و عضو شوراي ملي مقاومت، در شهرهاي مختلف ايتاليا برگزار شد. اين كتاب به نام «فرزندان ايران -سرگذشت پروين و ديگر زنان در ايران» پيرامون وضعيت زنان ايراني تحت حاكميت رژيم آخوندي تهيه و نوشته شده است. در روز ۸ مارس به دعوت دانشگاه فلورانس 


جلسه مهمي در سالن دانشكده روانشناسي اين دانشگاه برگزار شد. در اين جلسه معاون دانشگاه، عده ای از اساتيد و تعداد زيادي از دانشجويان دانشگاه حضور داشتند. ابتدا يكي از استادان دانشگاه استاد رضا اوليا را معرفي كرد و آقاي اوليا سخنان خود را با نشان دادن عكسي از ريحانه جباري در دادگاه رژيم آغاز كرد. آقاي اوليا به دفاع قهرمانانه ريحانه از شرافت خود اشاره كرد و گفت اقدام ريحانه يك شجاعت بي نظير در برابر تجاوزگري مأموران فاشيست وزارت اطلاعات رژيم آخوندي بوده است و به همين دليل هم يك كمپين بزرگ بين المللي براي جلوگيري از اعدام او به راه افتاد و حتي پاپ نيز در خواست كرد تا ملاها ريحانه را اعدام نكنند. اما آخوندها از ترس رسوايي هاي بيشتر در قساوتي باورناكردني او را به دار آويختند.
گزارش معرفي كتاب استاد رضا اوليا در شهرهاي مختلف ايتاليا به مناسبت روز جهاني زن


آقاي اوليا در ادامه صحبت هاي خود اضافه كرد كه اين بربريت و توحش در همة زمينه ها و نسبت به كليه اقشار و طبقات مختلف مردم توسط پاسداران و مأموران سركوبگر رژيم آخوندي اعمال مي شود، اما مردم ايران و بخصوص قشر روشنفكر و دانشجويان آگاه در برابر اين توحش تسليم نشده و دست به اعتراض زده اند كه اخبارش را كم و بيش در روزنامه و رسانه هاي مختلف مي خوانيم. علاوه بر اين مقاومت ايران به رهبري خانم مريم رجوي توانسته در سطح وسيعي جنايات رژيم آخوندي را افشاء كند و به خاطر برنامه هایي که براي يك ايران آزاد و دموكراتيك دارد، جاي خود را در پارلمانهاي مختلف اروپايي، از جمله پارلمان ايتاليا، باز كند و هر روز بيشتر از گذشته رژيم آخوندي را مفتضح كند.  گزارش معرفي كتاب استاد رضا اوليا در شهرهاي مختلف ايتاليا به مناسبت روز جهاني زن آقاي اوليا در بخش ديگري از صحبتهاي خود به سفر آخوند روحاني به ايتاليا در ماه گذشته اشاره كرد و گفت همه مي دانند كه پذيرش اين آخوند جنايتكار در ايتاليا ناشي از سياست مماشات و فقط و فقط به خاطر روابط اقتصادي بين دو دولت است. نخست وزير ايتاليا در عين حال خطاب به روحاني گفت: ما در زمينه حقوق بشر با شما فاصله بسيار زيادي داريم.
استاد اوليا در بخش ديگر سخنان خود به تظاهرات هواداران مقاومت ايران در اعتراض به سفر روحاني به ايتاليا، كه در يكي از ميدانهاي معروف رم برگزار شد، اشاره كرد. در اين تظاهرات نمايشي از دارهايي كه رژيم به راه انداخته و در حمايت از زندانيان سياسي برگزار گرديد.
 گزارش معرفي كتاب استاد رضا اوليا در شهرهاي مختلف ايتاليا به مناسبت روز جهاني زن


در پايان اين مراسم حاضران به طرح سؤالات خود دربارة وضعيت رژيم و مقاومت ايران پرداختند. آنها ضمن محكوم كردن رژيم آخوندي با گرفتن عكسهاي متعدد جمعي ياد مبارزان راه آزادي را گرامي داشتند.
استاد اوليا نظير چنين مراسمي را درماه مارس در چند شهر ديگر ايتاليا ازجمله رم، توفيا و فورانو برگزار كرد و خواهان همبستگي بيشتر مردم ايتاليا با مردم و مقاومت، و رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران خانم مريم رجوي شد.