۱۳۹۴ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

آموزش نظامی رزمندگان ارتش آزادی سوریه






تاریخ :8مارس 2016:

ارتش آزادی سوریه، یک دوره آموزش نظامی برای رزمندگان خود در استان حما برگزار کرد. هدف از این آموزشها، افزایش مهارتهای جنگی در نبردها علیه نظامیان اسد و پاسداران رژیم ایران و شبه‌نظامیان مزدور آنها و کاهش تلفات نیروهای خودی است. آموزشهای نظامی و فنون جنگ و اجتناب از دادن تلفات انسانی به یک هدف مبرم برای رزمندگان ارتش آزادی در حومه حما تبدیل شده است. جیش العزه وابسته به ارتش آزادی سوریه، نهمین دوره آموزش نظامی خود را شروع کرده است. افسران کارکشته نظامی بر این آموزشها نظارت دارند. در این آموزشها، رزمندگان از بالاترین فنون جنگی برای گرفتن تلفات بیشتر از دشمن و کاستن از تلفات نیروهای خود در جریان نبردها بهره می‌برند.
 ستوان محمود المحمود از جیش العزه:
جیش العزه اقدام به برپایی پادگانهای آموزش نظامی برای برافراشتن صدای انقلاب خجسته مردم، کرده است تا بتواند برای به‌کارگیری هر نوع سلاحی کارآمد و حاضر به جنگ باشد. هدف از این دوره آموزشی، کسب مهارتهای عملی توسط رزمندگان در روی زمین است. آموزش، ابتدا با نظام جمع و احترام به فرمانده نظامی به‌ویژه در جریان نبردها، شروع می‌شود. همچنین رزمندگان به‌لحاظ جسمی و لیاقت بدنی وارد تمرینات ویژه می‌شوند تا بتوانند به‌راحتی تحرک، مانور و استتار کرده و در نبرد جابه‌جا شوند.
سرگرد احمد از جیش العزه:
ما همیشه به آموزشهای نظامی و تمرینات لیاقت بدنی و به‌کارگیری انواع سلاح می‌پردازیم تا توان مقابله با نظامیان اسد و پاسداران و شبه‌نظامیان مزدور عراقی و روسها و تمامی مزدورانی که با نظامیان اسد به ما تهاجم می‌کنند، داشته باشیم. سرگرد احمد می‌گوید آموزشهایی که رزمندگان ارتش آزادی می‌گذرانند بر اساس معیارهای رسمی نظامی است که تمامی ارتشهای کلاسیک جهان در آن وارد می‌شود. این امر تلفات انسانی خودی را در جریان نبردها کاهش داده و همزمان باعث کسب موفقیت و پیروزی می‌شود. به‌خصوص این‌که ارتش آزادی در مقایسه با نظامیان اسد و پاسداران و شبه‌نظامیان رژیم ایران، با امکانات محدود و ساده به نبردهای خود ادامه می‌دهد. سرگرد احمد از جیش العزه:
«ما در این پادگانها، تلاش می‌کنیم به اذن خدا یک ارتش واقعی را بر اساس معیارهای بین‌المللی ایجاد کنیم تا سوریه جدید را رهبری و هدایت کند».

آموزشهای نظامی یک عنصر پایه‌یی در ارتش آزادی است به این امید که رژیم اسد را سرنگون کرده و یک ارتش نظامی را با توانمندی حفاظت کشور در آینده بنا کند. زیرا نهادهای نظامی سوریه از هم پاشیده است و افسران و نیروها از ارتش اسد جدا شده‌اند به همین خاطر او به شبه‌نظامیان متکی است که از کوچکترین توان و فنون نبرد برخوردار نیستند. آنها فقط سلاحهای کیفی در اختیار دارند.  این آموزشها، در درجه اول از اهمیت بالایی در راستای کسب مهارتها و فنون نبرد توسط رزمندگان ارتش آزادی برای مقابله با تهاجم و یورش نظامیان اسد و پاسداران و شبه‌نظامیان مزدور آنها در حومه حما