۱۳۹۵ اردیبهشت ۳, جمعه

باراک اوباما در عربستان متعهد به مقابله با دخالتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران شد


منبع : ایران اسرار ،22 آوریل 2016
لینک :
  باراک اوباما در عربستان متعهد به مقابله با دخالتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران شد
به گزارش آسوشیتدپرس باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه دوم اردیبهشت در عربستان متعهد شد که علیه دخالتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران در خاورمیانه اقدام کند.
 این منبع افزود: ”کشورهای خلیج فارس نسبت به تمایل باراک اوباما برای مذاکره با رژیم ایران دچار تردید هستند و نگرانند توافق اتمی سال گذشته با این رژیم از جیب آنها تعادل را به نفع رژیم ایران برهم می‌زند.
 باراک اوباما در این رابطه گفت: حتی با توافق اتمی با رژیم ایران، آمریکا و شرکای او در خلیج فارس نگرانیهایی جدی در مورد رفتار رژیم ایران دارند از جمله نسبت به ارسال محموله‌های سلاح توسط رژیم ایران که مواردی از آن توقیف شده است.
آسوشیتدپرس افزود: ”کشورهای عرب از آمریکا خواستند تا تلاش بیشتری برای برکناری بشار اسد انجام بدهد“.
وال استریت ژورنال: پادشاه عربستان برای استقبال از اوباما به فرودگاه نیامد
روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: باراک اوباما با هدف بهبودی در بحران روابط با کشورهای عرب و اطمینان بخشیدن به هم‌پیمانانش سفری سخت را برای دیدار با سران عرب انجام داد. اما آن‌چنان که در سایر مناسبتها رایج بود پادشاه عربستان برای استقبال از اوباما به فرودگاه نیامد.
 این روزنامه می‌نویسد اوباما با پادشاه عربستان سعودی به مدت دو ساعت دیدار داشت و در مورد زمینه مشترک تفاهم برای خاموش کردن شعله بحران فرقه‌گرایی در منطقه و حل بحرانهای یمن و سوریه با او گفتگو کرد.
 اوباما با سران کشورهای خلیج فارس نیز دیدار کرد.
 مقامهای همراه اوباما به کشورهای حوزه خلیج فارس فشار آوردند تا برای ایجاد ثبات در عراق وارد عمل شوند.
بیانیه کاخ سفید در مورد دیدار ملک سلمان و باراک اوباما در ریاض
روز چهارشنبه اول اردیبهشت 95 ریاض شاهد دیدار ملک سلمان و باراک اوباما بود. در این دیدار بر سر همکاریهای مشترک و رویدادهای منطقه گفتگو شد.
 کاخ سفید در بیانیه‌یی اعلام کرد: پادشاه عربستان سعودی و اوباما در مورد درگیریهای منطقه گفتگو کردند و بر دوستی تاریخی و شراکت استراتژیکی میان دو کشور تأکید کردند.

 در بیانیه کاخ سفید هم‌چنین آمده است در این دیدار در مورد توقف جنگ در سوریه و التزام آمریکا به حمایت از انتقال سیاسی بدون اسد بحث و تبادل نظر شد. اهمیت ایجاد ثبات در عراق نیز از دیگر مسائل مطرح در دیدار اوباما و ملک سلمان بود. در بیانیه کاخ سفید هم‌چنین آمده است: باراک اوباما و ملک سلمان در مورد فعالیتهای تحریک‌آمیز رژیم ایران که عامل بی‌ثباتی در منطقه است گفتگو کردند.