۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۰, جمعه

اخباری از وضعیت زندانها




تاریخ 29 آوریل 2016


اخباری از وضعیت زندانها
اعدام در ساري: به نقل از دادستان عمومی و انقلاب ساری: 7ارديبهشت 1زنداني به نام ”ز.چ” 27ساله، فرزند عليجان به اتهام قتل در زندان ساري اعدام شد.
خودكشي 2زنداني در زندان گوهردشت: 7ارديبهشت شهاب حسن زاده و چنگيز حسن زاده 2زنداني بند10 سالن30 زندان گوهردشت با خورد قرص قصد خودكشي داشتند كه همبندانشان مانع از اين كار شدند. زماني كه ساير زندانيان متوجه موضوع شدند، قرصها را از دهان اين 2زندان بيرون آورده و مانع از خودكشي آنها شدند. يكي از زندانيان علت انجام خودكشي را از اين 2زنداني جويا شد، كه يكي از آنها گفته است ”خسته شديم از وضعيت اينجا”.
مرگ يك زنداني: 7ارديبهشت حسين افراسيابي زنداني بند10 سالن30 زندان گوهردشت در اثر مسموميت ناشي از مصرف زياد قرص فوت كرد. افراسيابي كه متهم به قتل بود بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف قرص که شایعترین آن متادون است، در راه انتقال به بیمارستان فوت کرده است.
وضعيت عليرضا احمدي: طي روزهای گذشته علیرضا احمدی زندانی سیاسی زندان اوین با مشکلات و بیماریهای دررفتگی لگن، پارگي ديافراگم رودهاي و مشكلات شديد قلبي و تنفسي همراه با درد شديد روبرو بوده است. وي جهت عمل جراحی به بیمارستان اعزام شد ولي در بیمارستان با كارشكني روبرو شده و از عمل جراحي وي خودداري شد. مامورین نیروی انتظامی در بیمارستان با عليرضا احمدي درگیر شده و پای این زندانی بیمار را بشدت با پابند زنجیر کردند. همین امر با واکنش مردمی که در بیمارستان بودند روبرو گرديد و اشخاصی که در صحنه شاهد اين كار بودند به شدت اعتراض کردند. بعد از اين اتفاق، پاي وي كه دچار جراحت شده بود، به شدت عفونت كرده است. وي در بند7 زندان اوين است و توسط قاضي صلواتي به 4سال زندان محكوم شده و از 8مهر91 در زندان اوين است.
وضعيت غلامرضا حسيني: غلامرضا حسینی که ضایعه استخوانی در پا دارد با مشکلات فراوانی روبرو است. این زندانی سیاسی متاهل و دارای یک دختر کوچک است. خانواده این زندانی سیاسی بخصوص همسرش كه دچار يك بيماري صعب العلاج است، با مشکلات عدیده مالی روبرو هستند و هزینههای بیماری و زندگی، براي آنها طاقت فرسا شده است. مسئولین زندان طی 5سال گذشته اجازه هيچگونه مرخصی به این زندانی نداده و با مرخصی وی مخالفت ميكنند. وي به اتهام همكاري با دول متخاصم به 9سال حبس محكوم شده است. وي مدیر شرکت خدمات فنی، مهندسی در زمینه انتقال نیرو و دیتا بود که 3آبان89 در فرودگاه خمینی درحالیکه برای خرید اجناس کامپیوتری عازم کشور تایلند بود دستگیر و به بند۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وي ۳ماه در سلول انفرادی مورد شکنجه قرار گرفت. این شکنجه‌ها و بازداشت همسرش و تهدید به بازداشت سایر اعضای خانوادهاش موجب شد تا وی تن به خواسته‌های بازجویان بدهد و اعترافات اجباری بکند. پس از بازجویی‌ها برای وی قرار ۳۰۰میلیونی صادر شد ولی مقامات دادستانی اجازه تودیع قرار وثیقه را ندادند. این زندانی سیاسی سرپرست پدر، مادر، همسر و فرزندش محسوب می‌شد.
وضعيت عليرضا گليپور: علیرضا گلیپور زندانی سیاسی مبتلا به سرطان، با وضعیت وخیم جسمی و درد شدیدی روبروست. وی که در زندان تحت شیمی درمانی است بايد در بیمارستان و در شرایط مناسب بدون هيچگونه استرس و فشار عصبي تحت درمان قرار بگيرد. در چنين شرايط جسمي، هر روز وي را با بازجويي و فشار جهت مصاحبه تلويزيوني و ندامت و توبه شكنجه ميكنند. با اينكه در 31فروردين95 در دادگاهي به رياست قاضي صلواتي محاكمه شده ولي مجدد زير بازجويي است و مأموران اطلاعات وي را تهديد كرده كه توبه كند و اظهارات و افشاگرايهاي قبلي خودش را پس بگيرد وبا نوشتن نامه هايي وضعيت موجود در اوين و رسيدگيهاي پزشكي را مناسب و مطلبو ذكر كند.

هشدار زندانيان سياسي زندان گوهردشت: زندانيان سياسي سالن12 زندان گوهردشت 5ارديبهشت متن هشداري نسبت بو وخامت حال رمضان احمد زنداني سياسي كرد اهل سوريه كه در اعتصاب غذا است، منتشر كردند. متن هشدار به اين قرار است: ما زندانيان سياسي سالن12 زندان گوهردشت نگراني عميق خود را نسبت به وخيم شدن حال همبنديمان رمضان احمد اعلام ميداريم، مسئولين زندان هر از گاهي براي رفع مسئوليت او را به بهداري ميبرند ويك آمپول و سرم به او ميزنند كه خود اين عمل هم نوعي شكنجه براي اوست زيرا چنان مورد تحقير و توهين قرار ميگيرد كه نه تنها اثر مسكنى ندارد بلكه باعث آزار وي نيز ميشود از اين رو از تمام مراجع مدافع حقوق بشر درخواست ميكنيم اقدامي عاجل نسبت به مداواي نامبرده نمايند تا همچون ديگر همبنديان ما كه در اين بند به طرق مختلف شهيد شدهاند به همان وضعيت دچار نشود.