۱۳۹۵ خرداد ۷, جمعه

خامنه ای ، رفسنجانی وروحانی وصف بندی جدید : سفر روحانی به قم برای بخط کردن آخوندهای قم وبسیج آنها علیه خامنه ای


لینک به منبع

حسن روحانی  روز پنجشنبه 











منبع : خامنه ای خلیفه ارتجاع ، 27 می 2016


30اردیبهشت با مراجع حکومتی در قم دیدار کرد که خود عامل کیفیت جدیدی از کشمکشهای باندی در درون رژیم شد. به‌رغم این‌که این‌گونه دیدارها امر تازه‌یی نیست ولی در رسانه‌های حکومتی درباره این دیدارها گفته شده که «در این دیدارها نکته‌یی قابل توجه‌ای وجود دارد که نمی‌شود به‌سادگی از آن گذشت» ؟


در رابطه با این دیدار هر کدام از دو باند از نگاه خود آن را انعکاس دادند، اما تیتر چاپ شده در یکی از رسانه‌های باند رفسنجانی حول این دیدار قابل تأمل است. این رسانه که نتایج این دیدار را متفاوت با دیدارهای قبلی مید‌اند نوشته است: «مراجع: دل آرام؛ منتقدها: دلواپس» . یعنی با این تیتر می‌خواهد اهمیت دیدارهای اخیر روحانی با مراجع دانه‌درشت حکومتی را برجسته کند.


جدای از تبلیغات باندی، اهمیت این دیدار را وقتی می‌شود فهمید که ببینیم در نقطه مقابل، باند خامنه‌ای چه سلسله موضعگیریهایی داشته است. از شدت و حدت و عمق رویارویی این مواضع می‌توان به وضعیتی که رژیم در آن گرفتار است پی برد که آیا به‌واقع با یک رویارویی قابل‌توجه و یک نمود تازه در جنگ قدرت میان باندها روبه‌رو هستیم؟ تیتری که رسانه باند رفسنجانی زده است مؤید این رویارویی و نمود تازه است.


نگاهی به مواضع دو باند در دو روز گذشته به این واقعیت مهر تأیید می‌زند. روز پنجشنبه روحانی به قم رفت تا حمایت آخوندهای دانه‌درشت را به نمایش بگذارد. یک روز بعد، نمایشهای جمعه به صحنه رویارویی با روحانی و باندش تبدیل شد. برای نمونه، رسانه‌های باند روحانی، جملات حمایت‌آمیز مراجع حکومتی را ردیف کرده و نوشتند: «از زحمات دولت تقدیر کردند... (گفتند) رئیس جمهور موفق... این رفتار مراجع تقلید درست برخلاف نظرات دلواپسان طی 3سال گذشته است» . در مقابل، رسانه‌های باند خامنه‌ای نوشتند: «نابسامانی‌های موجود در میان طیف افراطیون مدعی اصلاحات... پدرخوانده‌های این جریان... عزا گرفته‌اند... » .


شکل‌گیری این دو صف یعنی مراجع حکومتی در برابر امام جمعه‌های حکومتی، همان نمود تازه‌ در جنگ باندهاست.


ضمن این‌که باید زمان این صف‌بندی را هم در نظر بگیرید که در آستانه تعیین رئیس خبرگان ارتجاع است و بی‌ارتباط با آن نیست.


روزنامه حکومتی شرق 1خرداد نوشته: «اکنون چهار روز پیش از آغاز مجلس خبرگان پنجم، روحانی قصد قم کرد و برای دیدار با علما و مراجع راهی این شهر شد؛ دیداری که در این مقطع زمانی می‌تواند معنادار باشد» .


معنادار باشد یعنی این‌که روحانی رفته آخوندهای قم را بسیج و به خط کند تا در برابر باند خامنه‌ای پشتوانه محکمی داشته باشد. برای همین هم یک روز بعد دستگاه خامنه‌ای امام جمعه‌ها را بسیج و به خط کرد، تا زیر پای روحانی را خالی کنند. این یعنی همان آشکار شدن شکاف در بدنه نظام، که به سرعت پیشرفت می‌کند و پیامدهای جدی هم برای کل نظام دارد.


این همان نمود تازه از گسترش و تعمیق شکاف است که از رأس نظام و در واقع از نوک هرم به سمت قاعده پیش می‌رود و الآن در بدنه ظاهر شده است. اگر این شکاف به قاعده هم برسد، یعنی همین صف‌بندی را به همین میزان آشکار میان بسیجی‌ها و پاسدارها هم ببینیم، آن وقت شاهد کیفیت جدیدی از رویارویی و جنگ باندی در درون رژیم، خواهیم بود که طبعاً این مسأله می‌تواند نظام ولایت را با خطر جدی، یعنی همان کابوسی که هر روز سردمداران ولایت می‌بینند، مواجه کند. آن کابوس سیل بزرگی از فوران خشم اجتماعی است که راهش باز می‌شود و از این شکاف بیرون می‌زند.